F--n! Nu har man ställt till det.

Fy tusan din stackare, tar detta elände aldrig slut? Jag lider med dig!

Jag har tänkt mig och ta en minisemester om kroppen orkar efter allt och jag funderar på en tågresa till dina hemtrakter malmö/Lund @Berralund.
Eftersom Thailand är just nu inte på tapeten att komma iväg till, med tanke på vad som kommer hända mig.
Mest för att slippa se Fjollträsk i några dagar ;)

Senast ändrad:
Jag har tänkt mig och ta en minisemester om kroppen orkar efter allt och jag funderar på en tågresa till dina hemtrakter malmö/Lund @Berralund.
Eftersom Thailand är just nu inte på tapeten att komma iväg till, med tanke på vad som kommer hända mig.
Det tycker jag du skall göra. Hör av dig så kan vi ta en fika eller så om den upptagne pensionären hinner. ;)

1633103473845.png

Så, då ska vi se vad säga till er nyfikna här på TS och vi startar med 10 dagar sedan med Hemmostascentrum, Gastroscopin och på lördagen 25:e Toraxröntgen, för att sen gå vidare till måndagen den 27:e och besök med Kirurgmottagningen och min läk. Enes, trevlig typ.

Där satte vi oss ner och började samtala om hur min framtida resa kommer att bli ang. kommande operation som förhoppningsvis kommer ske hos Ersta sjh och se till att mina nuvarande bekymmer är ett minne blott.

Sen kom vi in på vad ett ungefär kommer att hända med mig och enl. läk. så blir min magmunn återställd till tidigare funktion, sen slängde han in en brasklapp i samtalet att det kan finnas en chans att när de ändå är inne och rotar runt, så kommer det att bli en "Bypass" på min magsäck.

Så idag när var jag ner till distriktvården och pratade med en läk. där och visade all information som finns på 1177 om mig och hur jag ligger till just nu med tanke på att remiss har skickats till Ersta sjh från Dr Enes och de har tagit emot, bedömt och till sist besvarat remissen, så nu är jag som en åsna mellan 2 hötappar det vill säga att DS sjh är klar med mig och det är upp till Ersta sjh att skicka information om när och vad för tid ska jag vara där och få allt iordningställt, så det slutade med att läk. på distriktvården jag lämnade ett besök hos yppade att han sjukskriver mig fram till Dec. månad eftersom inget klart besked ännu kommit från Ersta sjh och därefter kommer Ersta sjh att efter operation ange hur länge jag kommer att vara fortsättningvis sjukskriven.

Ljuset finns i andra änden av tunneln, gäller bara komma igenom.

Jo-Be

1634353008080.png

Några av er pratade förut Omeprazol och att ni endast behöver typ ta tabletten 1-2ggr i veckan för att hålla er magsyra i shack.

1634353160545.png

1634353193564.png

När det kommer till mina behov och hålla magen i ordning för att syran inte ska skada matstrupen så måste jag äta en tablett på 40mg varje dag och jag kan säga att det finns tillfällen när jag känner att medicinen har tappat effekt, men jag kan och får inte ta mer än 1 tablett om dagen, enl. min doktor.

Men jag är istället glad över att inte behöva trycka i mig en hel j-vla näve tabletter, utan jag har bara 2st att bry mig om, Omeprazol och Eliquis(blodförtunnande)efter lungödemet jag fick vid första operationen.

Jo-Be

Senast ändrad:
1634807052729.png

Efter lite springarunt nu på morgonen som jag nämnde i den andra tråden, så har jag varit i kontakt med D-sjh kirurgen och kollat upp var någonstans är i vårdkön men på D-sjh hade inte några nyheter, så de bad mig att ta kontakt med Ersta Sjh och deras kirurg-avd. och nu väntar jag på att de ska ringa mig åter och få reda på vart någonstans i rullorna jag finns, det har varit så tyst från Erstas sida.

Jo-Be

1638433540673.png

Då ska vi se, en stund sen man var här och la in text.

Igår var man till Ersta sjh och hade konsultation med överläkaren och ur den resan kom det fram att de vill ha nya bilder på denna "vackra" kropp och i framtiden nya bilder av strupen och bit in av insidan magsäcken och information om att kommande operation kan bli avancerad och möjligt också en "Gastric bypass" p.g.a. första operationen togs det bort mer av min magsäck än vad som förklarades till mig.

Idag anlände ett sms från Ersta sjh att det finns en bokad tid till mig den 20/12-21 kl 11:00 så nu startar allt om ifrån början med bilder undersökning och inget från de tidigare lämnad information från andra doktorer är inte något att ha tydligen.

1638433540673.png

The never ending story !

Nyligen hemkommen från Ersta sjh och diskuterat med överläkaren om hur de ska gå vidare med mitt dilemma.
Med tanke på mina tidigare operationer så finns det en risk att det finns för mycket ärrbildningar och kanske även för lite material att arbeta med och att titthålskirurgi är i stort sätt uteslutet.
Och med det svaret är man eller har hamnat lite i en återvändsgränd och om det blir en operation så måste de öppna den stora dörren, läkaren nämnde i förbifarten att det är en komplicerad process och kan sluta så illa att jag inte alls blir av med de bekymmer jag har nu.

Men jag talade om för läkaren att jag genomför gärna operation iallafall och då som försöksperson, om det nu skulle gå åt fanders så har de fått någon att träna på och få ihop tillräckligt med information som kan i framtiden kan bli användbart för någon annan människa.
Det roliga är att läkaren inte gett upp hoppet ännu, jag kommer att bli kallad till ytterligare två kontroller som han tycker att ska utföras innan ett slutligt avgörande om det blir, JA eller NEJ.
Den egna tanken hamnar ofta i ett:
Faan, också! Sätt kniven i mig så jag slipper skiten, men i nästa stund så kommer vettet tillbaka och tillika sunda förnuftet åter och säger, de gör vad de kan och vad de har att jobba med i slutändan.

Så det är fortfarande bara att bita i det sura äpplet och hoppas på det bästa...

Jo-Be

1638433540673.png

Liten uppdatering!

Idag kom det ett sms från Ersta sjh med denna informationen:
Tid bokad för Esofagus med enkel-/dubbelkontrast, 23/02-2022 kl. 10:30 på Ersta röntgen.
Välkommen!

Så nu, ligger allt på vad mina röntgen bilder blir eller visar efter fotograferingen, operation eller inte.

@Jo-Be

1638433540673.png

Så! Ärade medlemmar på forumet.

Februari månad var den senaste gången jag var här och försökte få medlidande från någon ;)
Och sakta men osäkert om och hur framtiden kommer att bli angående operation eller inte, har nu varit en eftersökt fotomodell totalt har en 15 röntgenbilder tagits på 2 olika tillfällen och under tiden 2 konsultationer genomförts, den senaste 30 Mars.

Där kom vi fram till att den troligtvis kommer bli efter min siktröntgen, provtagning som Danderyd sjh ska göra och återbesök som kommer att ske i Maj månad, vilket indikerar 1 år efter min cancer operation.
Men han nämnde också att det inte blir en enkel sådan med tanke på vad som finns kvar att arbeta med, läkaren sa visst går det att öppna upp gå in och fixa magmun, men det är ingen garanti till 100% okej, sen kom också det andra förslaget till att genomföra en bypass på magsäcken, vilket skulle ge bättre förutsättningar för framtiden och därför vill han vänta tills svaren kommer från min gjorda canceroperation.
Så där har mina bekanta och obekanta läsare information om hur ligger läget till för tillfället och kanske kan få ett slut på denna usla dramaserie.. :D

@Jo-Be

Senast ändrad:
1638433540673.png

Så! Ärade medlemmar på forumet.

Februari månad var den senaste gången jag var här och försökte få medlidande från någon ;)
Och sakta men osäkert om och hur framtiden kommer att bli angående operation eller inte, har nu varit en eftersökt fotomodell totalt har en 15 röntgenbilder tagits på 2 olika tillfällen och under tiden 2 konsultationer genomförts, den senaste 30 Mars.

Där kom vi fram till att den troligtvis kommer bli efter min siktröntgen, provtagning som Danderyd sjh ska göra och återbesök som kommer att ske i Maj månad, vilket indikerar 1 år efter min cancer operation.
Men han nämnde också att det inte blir en enkel sådan med tanke på vad som finns kvar att arbeta med, läkaren sa visst går det att öppna upp gå in och fixa magmun, men det är ingen garanti till 100% okej, sen kom också det andra förslaget till att genomföra en bypass på magsäcken, vilket skulle ge bättre förutsättningar för framtiden och därför vill han vänta tills svaren kommer från min gjorda canceroperation.
Så där har mina bekanta och obekanta läsare information om hur ligger läget till för tillfället och kanske kan få ett slut på denna usla dramaserie.. :D

@Jo-Be
Kämpa på @Jo-Be :). Jag hoppas att det blir bra efter så lång väntan :).

Efter mycket om och men, är det dags att skriva om något annat som händer i landet"LOS".
Och naturligtvis kommer vi då till den berömda thailändska avundsjukan som existerar i landet.

Som alla vet här på forumet så blev ju jag pappa till inköp av en sprillans ny MG Grand 2021, bild bevis finns.

1650181347536.jpg

Frugan, som ursprungligen var anhängare till manuella fordon påpeka att vi skulle ha en sån och efter nu snart ett år så har hennes tycke vänt och är nu mera en automat anhängare, vilket jag sa redan från början.

Nu! Är det så att den där avundsjukan som nämns i början av texten har smittat av sig på andra inom när området och naturligtvis till jaejims officiella pojkvän"Hai" och det har relaterat i ett Inköp av en ISUZU D Max Automat.

1650181349521.jpg
1650181345313.jpg

Han kunde valt en annan färg, vi har en vit bil då skulle han en vit bil, vi har automat då skulle han ha en automat o.s.v. bhaaa!
1650181338866.jpg
1650181341296.jpg

Och enl. frun så spenderade Hai samma slant som vi gjorde på vår MG när den införskaffades och till skillnad så ingick inte några aluminiumfälgar och inga andra uppgraderingar eller extra utrustning, förutom att han beställde automatiskt växellåda till bilen.
Vilket innebär att köpa en Isuzu är dyrare än att köpa MG.

Så det är allt jag har för tillfället ang. den thailändska avundsjukan...

@Jo-Be

Efter mycket om och men, är det dags att skriva om något annat som händer i landet"LOS".
Och naturligtvis kommer vi då till den berömda thailändska avundsjukan som existerar i landet.
Som alla vet här på forumet så blev ju jag pappa till inköp av en sprillans ny MG Grand 2021, bild bevis finns.

1650181347536.jpg

Frugan, som ursprungligen var anhängare till manuella fordon påpeka att vi skulle ha en sån och efter nu snart ett år så har hennes tycke vänt och är nu mera en automat anhängare, vilket jag sa redan från början.

Nu! Är det så att den där avundsjukan som nämns i början av texten har smittat av sig på andra inom när området och naturligtvis till jaejims officiella pojkvän"Hai" och det har relaterat i ett Inköp av en ISUZU D Max Automat.

1650181349521.jpg
1650181345313.jpg

Han kunde valt en annan färg, vi har en vit bil då skulle han en vit bil, vi har automat då skulle han ha en automat o.s.v. bhaaa!
1650181338866.jpg
1650181341296.jpg

Och enl. frun så spenderade Hai samma slant som vi gjorde på vår MG när den införskaffades och till skillnad så ingick inte några aluminiumfälgar och inga andra uppgraderingar eller extra utrustning, förutom att han beställde automatiskt växellåda till bilen.

@Jo-Be
Förstod inte avundsjukan men men. Vit bil i ett varmt land passar bra dessutom brukar solid färg ingå i bilens pris. Automat blir mer och mer poppis. Titta på sverige. Landet med nästan bara manuella bilar. Nu tvärt om.

1650181347536.jpg

1650181349521.jpg
1650181345313.jpg

1650181338866.jpg
1650181341296.jpg

@Jo-Be
Och ingen av er kunde betala kontant trots att en farang ingår i familjen. Vem som får betala mest i slutändan avgörs av växelkursen.:thumbsdown:

1638433540673.png

Då så, ärade forumanhängare av lägre börd :unsure:, nu, en uppdatering om hur ett måste och skapande sker i samband med framskridande av onyttigtvetande.

Jo!
Efter påskhelgen(tisdagen)så togs det kontakt med den lokala besvärjelse vården för att uppnå kontakt med högre väsende(min doktor)och kontakt med druid som tillreder styrkedryck och kastar kroppsdelar upp i luften för att sen läsa vad framtiden har att komma med(Danderyds Sjh).

Det är ju så att min ett(1)års kontroll kommer upp, efter borttagning av min grovtarmscancer och jag ville gärna veta när det skulle ske och om det fanns en chans till att tidigare lägga undersökning, bara för att min läkare på Ersta sjh vill se mina bilder som kommer att tas med siktröntgen och få ihop mer information om hur allt ligger till i fas, för hans konsultation med mig och slutligt beslut om operation är okej att utföras utan sätta mig i någon riskzon.

Och igår(onsdag)på morgonen ringde Danderyds Sjh tillbaka till mig och sa att de kommer att tidigarelägga min röntgen, provtagning(biopsi) och kameratitten upp i vazoon. Sköterskan sa att de kunde tidigarelägga min undersökning och jag skulle få sms och eller brev om när jag ska undersökas innom de närmasta dagarna.

Om allt ramlar på plats och sista operationen av magmun och min ombyggnad av magsäcken blir utförd innom rimlig tid, så kanske är man friskförklarad innan juli månad runnit ut i sanden.
Skulle kassalådan vara tillräckligt stark, kanske en resa till fru å dotter kommer på tapeten, med tanke på att Prutten kommer att öppna gränsen och förklara Corona pandemin är över.

@Jo-Be

Senast ändrad:
1638433540673.png

Då så, ärade forumanhängare av lägre börd :unsure:, nu, en uppdatering om hur ett måste och skapande sker i samband med framskridande av onyttigtvetande.

Jo!
Efter påskhelgen(tisdagen)så togs det kontakt med den lokala besvärjelse vården för att uppnå kontakt med högre väsende(min doktor)och kontakt med druid som tillreder styrkedryck och kastar kroppsdelar upp i luften för att sen läsa vad framtiden har att komma med(Danderyds Sjh).

Det är ju så att min ett(1)års kontroll kommer upp, efter borttagning av min grovtarmscancer och jag ville gärna veta när det skulle ske och om det fanns en chans till att tidigare lägga undersökning, bara för att min läkare på Ersta sjh vill se mina bilder som kommer att tas med siktröntgen och få ihop mer information om hur allt ligger till i fas, för hans konsultation med mig och slutligt beslut om operation är okej att utföras utan sätta mig i någon riskzon.

Och igår(onsdag)på morgonen ringde Danderyds Sjh tillbaka till mig och sa att de kommer att tidigarelägga min röntgen, provtagning(biopsi) och kameratitten upp i vazoon. Sköterskan sa att de kunde tidigarelägga min undersökning och jag skulle få sms och eller brev om när jag ska undersökas innom de närmasta dagarna.

Om allt ramlar på plats och sista operationen av magmun och min ombyggnad av magsäcken blir utförd innom rimlig tid, så kanske är man friskförklarad innan juli månad runnit ut i sanden.
Skulle kassalådan vara tillräckligt stark, kanske en resa till fru å dotter kommer på tapeten, med tanke på att Prutten kommer att öppna gränsen och förklara Corona pandemin är över.

@Jo-Be
Vi får hoppas på det bästa att allt flyter på och du kommer iväg till Thailand för att träffa familjen. Kämpa på! :thumbsup::thumbsup:

Tillbaka
Topp