Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att det är avklarat, hoppas att du klarar dig utan komplikationer men det är ganska ovanligt. Krya och var noga med att följa kostråden, inget syndande.![]()
Då så!
Nu, é man klar för resten av tävlingen, få ur all bedövningen ur kroppen och flyttas till avd. så de ser att man fungerar normalt för att bli hemskickad.
@JBK.Ltd.
Hej @JBK.Ltd.![]()
Efter mycket om och men!
Nu, är det utfört, min gastricbypass har blivit av och mina sura uppstötningar har upphört helt och hållet.
Jag, kom till Ersta sjh. på onsdagen kl. 07:00 och blev inregistrerad, ungefär en timme senare(har inte exakt tid)var man ombytt i sjukhuskläder och klar för operation och sköterskan hade satt en kanyl i handen.
Det tog inte lång tid innan blev uppkallad och påvisad operationssal där inne fanns alla sköterskor och anestesiläkaren som skulle släcka ljuset för mig.
Han började med att känna på ryggraden var någonstans han skulle införa bedövningen(Epidural, samma som för gravida)och efter han hade installerat den, så gick det fort.
En fick lägga sig ner på operationsbordet och blev inpassad som man inte skulle lyckas med någon ofrivillig rörelse, kände att epiduralen gjorde sin effekt och därefter gick det med "F1" fart en av sköterskorna kom med en spruta och kopplade upp den på min insatta kanyl i handen, det sista jag hörde henne säga var "Du kommer känna dig lite berusad & dåsig" därefter var det den där klassikern, Tack och godnatt för min del i alla fall.
![]()
![]()
Enl. Dr Håkansson så var det han och en annan Dr som arbetade på mig i cirka tre och halv timme, det som gjorde mig lite speciell är och var mina tidigare operationer som blivit utförda, han nämnde att han kunde se deras jobb och olika sammanväxningar som försvårade men inte komplicerade arbetet som skulle bli av.
Men i alla fall, för att göra en historia kort, nu, är jag hemma igen och känner inga sura uppstötningar och andra saker som gjorde mitt liv "surt" så att säga och nu är det bara återhämtning kvar och "tillfrisknandet" för återgång till normalt levande.
Det kommer bli många soppor och lätt äten mat för de två till tre kommande veckorna...
@JBK.Ltd.
![]()
Så där ja!
Under förutsättning och förhoppningar att inga fler knivar kommer att utsätta kroppen för mera ondo, så kan jag meddela att idag 28 Mars 2024 har det sista skärande i min kropp utförts.
![]()
Mer kommer längre fram...
@JBK.Ltd.
Grattis på födelsedagen![]()
Phuu!
Nu har det gått en längre period/tid sen en var inne i tråden och skrev något ointressant för er nyfikna.
Efter det sagda om sjukdomen(vilket är ett minne blott)så har åter acklimatisering till jobbet gått över förväntan bra och känslan av att kunna använda kroppen utan några typiska bekymmer.
Sen att man måste åter kalibrera minnet med alla adresser, vägar med pågående påverkan och allt annat som tillhör "chaufförs yrket" är smällar man får ta och slösa lite extra tid på, eller som det heter i data världen "Rebota" softvaran.
Men så fortsätter ju livet vidare och födelsedagar kommer och går, likaså idag.
Så med solig hälsning från Fjollträsk!
@JBK.Ltd.
Grattis på födelsedagen![]()
![]()
Då var det dags för den här bilden igen!.
![]()
Ska till den där "Tandhygenisten" kolla ifall garnityret är upp till standard eller måste en rekonstruktion införas i planen av hälsosamma skäl för "pliggarnanas" hållbarhet livet ut?!
@JBK.Ltd.