F--n! Nu har man ställt till det.

Ooh! My Buddha

För en gångs skull så är det inte jag som "Trampat i klaveret!".
Men tyvärr hamnar lösningen i min "Baglomme" och väldans nära till avgången från ARN.
Orsaken är att den tidigare inköpta(jag) tvättmaskin, har tydligen bestämt sig att sluta fungera och "fąrangen" som inte vill se frun knega över plastbaljor för att hålla sina & dotterns kläder rena, kommer springande som en "Vit Riddare" utan hästen självklart.
Efter en stunds argumentationer över vilken typ ska inköpas, jag, ingen maskin som laddas från ovansidan kommer med i beräkningen och då slår frun till med att nya maskinen ska vara "Front loaded", Eeeh?

Screenshot_20250501-141738.webp

Efter en stunds letande efter en ny, så hittar vi en hos Home Pro till vettigt pris.

IMG-20250501-WA0003.webp

IMG-20250501-WA0007.webp

Och på sista bilden är den levererad och nästa steg är uppkopplad, så frun inte behöver använda sig av plastbaljor för renhållningen av kläderna.

@JBK.Ltd.
Frun, renhållning av kläder kan inte du göra det, lat gubbe

Ooh! My Buddha

För en gångs skull så är det inte jag som "Trampat i klaveret!".
Men tyvärr hamnar lösningen i min "Baglomme" och väldans nära till avgången från ARN.
Orsaken är att den tidigare inköpta(jag) tvättmaskin, har tydligen bestämt sig att sluta fungera och "fąrangen" som inte vill se frun knega över plastbaljor för att hålla sina & dotterns kläder rena, kommer springande som en "Vit Riddare" utan hästen självklart.
Efter en stunds argumentationer över vilken typ ska inköpas, jag, ingen maskin som laddas från ovansidan kommer med i beräkningen och då slår frun till med att nya maskinen ska vara "Front loaded", Eeeh?

Screenshot_20250501-141738.webp

Efter en stunds letande efter en ny, så hittar vi en hos Home Pro till vettigt pris.

IMG-20250501-WA0003.webp

IMG-20250501-WA0007.webp

Och på sista bilden är den levererad och nästa steg är uppkopplad, så frun inte behöver använda sig [US

det måste kännas som att träffa högst vinsten på ett lotteri för en thaikvinna när dom träffar en farang. Hon kan köpa allt hon bara kunde drömma om förut

det måste kännas som att träffa högst vinsten på ett lotteri för en thaikvinna när dom träffar en farang. Hon kan köpa allt hon bara kunde drömma om förut

Och hur i höga Kusten!
Vet du, @Tulpan, hur vår gemensamma ekonomi ser ut och fungerar?!
Det är ett ömsesidigt förtroende, tillit, respekt och ett ge & tagande angående vår ekonomi.
Jag har inte en "blodsugande" Thai kvinna, som en och annan lyckas få tag i.

@JBK.Ltd. :(

Senast ändrad:
Än en gång!
Har man ställt till det och brutit ett löfte om var till för att brytas ju längre och äldre man blir.

2023, hade man införskaffat en matchvikt på 135 kg, vilket verkligen inte gjorde en "smidig" och som alla vet och läst i denna tråd om operation och gastricbypass och annat "what not!" som har tecknats ner av skribenten.
2024, så hamnade skrivaren under kniven om möjligt för sista gången, buken hade redan öppnats 3 gånger tidigare, men blev tvingad till att hyvla bort minst 10-15 kg och det lyckades med följande operation utan att behöva sätta kniven i buken och utföra det doktorn önskade att utföra, så det blev en titthåls operation med följande Gastricbypass som slut produkt.
Tiden efter, följdes strikt med order om att följa min lokala doktors anvisningar som stod ner skrivna från Ersta sjukhus, en kort tid efter utförd operation så utföll någon typ av irritation eller feber efter vilket i sin tur genererade en ytterligare vikt nedgång till 119 kg, så under 2024 så har mitt sikte på att komma under eller till min matchvikt varit en del och viktigt att komma till.
Så från 2024, tog vi oss över till 2025 och min viktminskning har varit konstant och under kontroll, ingen typ av vansinnes bantning sluta äta och svälta ihjäl för att gå ner i vikt, allt har skett med god mat & dryck utan att försumma livets godheter.
Under de första två månaderna för 2025 och starten av den tredje månaden, så har löftet äntligen brutits...

99,8 Kg

@JBK.Ltd. :D

Nödens år 2568 a.k.a.thailands tideräkning.
Kan meddela att ätade(Thaimat) och drickande(ingen skillnad el. ändrat intag mängd) har minimerat storlek och vikt till min favör.
Under 2024 & 2025, har pendlandet varit ett krigande av konstant vikt jojo mellan 101kg till 99kg tillbaka till utgångsläget, kan numera titulera med en viktförlust till 96,8kg, att tillbringa tid här hemma med familjen gör det lättare, men framförallt att ha måltiderna med familjen.

Från det ena till det andra!
Så har tiden här i LOS varit underbar med allt som berör familj, motgångar och framgångar, ilska med glädje och andra tillbehör som hör till.
Enda negativa effekten är att tiden börjar ta slut här och en måste återgå till den gråa tråkiga vardagen i landet, LOC.
Men planering är under konstruktion och förhoppningsvis kan man möjligtvis vara tillbaka innan 2025 tar slut och 2026 startar upp med nya äventyr...

@JBK.Ltd.

Nu, sitter jag i "Down lands!", som en finlandssvensk så är en bastu livsviktig attribut.
Men, Thailand och Lazada endast har elektriska alternativ, jag vill ha en vedeldad aggregat inte el.
Tror jag behöver hitta annan hjälp.

@JBK.Ltd.

Nödens år 2568 a.k.a.thailands tideräkning.
Kan meddela att ätade(Thaimat) och drickande(ingen skillnad el. ändrat intag mängd) har minimerat storlek och vikt till min favör.
Under 2024 & 2025, har pendlandet varit ett krigande av konstant vikt jojo mellan 101kg till 99kg tillbaka till utgångsläget, kan numera titulera med en viktförlust till 96,8kg, att tillbringa tid här hemma med familjen gör det lättare, men framförallt att ha måltiderna med familjen.

Från det ena till det andra!
Så har tiden här i LOS varit underbar med allt som berör familj, motgångar och framgångar, ilska med glädje och andra tillbehör som hör till.
Enda negativa effekten är att tiden börjar ta slut här och en måste återgå till den gråa tråkiga vardagen i landet, LOC.
Men planering är under konstruktion och förhoppningsvis kan man möjligtvis vara tillbaka innan 2025 tar slut och 2026 startar upp med nya äventyr...

@JBK.Ltd.

Efter hemkomsten från LOS(Augusti månad), så har min kropp intagit "gå ner i vikt" attityd.
Som skrevs i tidigare inlägg, så blev min vikt nedgång till 96kg från 100kg i Thailand, den har nu eskalerat ner till 93,8kg efter hemkomsten.
Så hemma hos gör gott, i viljan att minska i kroppsstorlek.
Så det kommer att bli dyrt med alla nya kläder som måste inhandlas kommande framtid.
Och för er alla nyfikna så är redan återresan betald & bokad, LOS lämnas på Nobeldagen för 60 dagar och återkomst i februari.

@JBK.Ltd.

Efter hemkomsten från LOS(Augusti månad), så har min kropp intagit "gå ner i vikt" attityd.
Som skrevs i tidigare inlägg, så blev min vikt nedgång till 96kg från 100kg i Thailand, den har nu eskalerat ner till 93,8kg efter hemkomsten.
Så det kommer att bli dyrt med alla nya kläder som måste inhandlas kommande framtid.
Och för er alla nyfikna så är redan återresan betald & bokad, LOS lämnas på Nobeldagen för 60 dagar och återkomst i februari.

@JBK.Ltd.
Bra jobbat! :):thumbsup:

@JBK.Ltd.
Har du satt upp några mål samt delmål med din ”hälsoresa”?

Jag brukar sätta upp mål som vikt och kroppsmått. Gör alltid delmål så att man får bli lite glad på vägen mot slutmålet som jag sällan når ändå 5555

Denna gången var delmålet en vit månad och minus 5kg på vågen. Imorgon är den månaden utförd och viktnedgången har jag redan fixat.
Det gick så snabbt så nästa mål blir en vit månad till och nå 85kg på vågen. Sedan är det bara en vecka kvar tills Thailands trippen står för dörren och då skall jag vårda själen efter drygt två månaders vård av kroppen :)
Har alltid lättare att vårda kroppen höst och vinter förutsatt att man inte befinner sig i värmen i Thailand.

Har du satt upp några mål samt delmål med din ”hälsoresa”?

Jag brukar sätta upp mål som vikt och kroppsmått. Gör alltid delmål så att man får bli lite glad på vägen mot slutmålet som jag sällan når ändå 5555

Denna gången var delmålet en vit månad och minus 5kg på vågen. Imorgon är den månaden utförd och viktnedgången har jag redan fixat.
Det gick så snabbt så nästa mål blir en vit månad till och nå 85kg på vågen. Sedan är det bara en vecka kvar tills Thailands trippen står för dörren och då skall jag vårda själen efter drygt två månaders vård av kroppen :)
Har alltid lättare att vårda kroppen höst och vinter förutsatt att man inte befinner sig i värmen i Thailand.

Tillhör inte den "typ" av planering, låter kroppen sköta sitt.
Vill inte tillhöra "Jojo" folket som går ner 15kg och lägger på 30kg, har själv varit där och vill inte att det ska hända igen.

@JBK.Ltd. ;)

Tillhör inte den "typ" av planering, låter kroppen sköta sitt.
Vill inte tillhöra "Jojo" folket som går ner 15kg och lägger på 30kg, har själv varit där och vill inte att det ska hända igen.

@JBK.Ltd. ;)
Planering vet jag inte. Mål är alltid bra att sätta upp och sikta på. Ja låta kroppen sköta sitt är ju precis det den gör när man slutar med alkohol, sköter kosten och rör lite på sig. Helt normalt. Jojo brukar vara något helt annat. Folk som går på konstiga dieter som någon reklam har lurat på dem. Dom byter livsstil som en annan byter kalsonger. Det kallar jag för Jojo folket.

Kommer säkert hända igen men då vet du säkert hur du skall lägga upp åtgärden. Troligtvis inte genom att köpa någon dyr farsinabel dryck för dyra slantar. Så håller dom på på jobbet :rolleyes: Den ena naivare än den andra.

Planering vet jag inte. Mål är alltid bra att sätta upp och sikta på. Ja låta kroppen sköta sitt är ju precis det den gör när man slutar med alkohol, sköter kosten och rör lite på sig. Helt normalt. Jojo brukar vara något helt annat. Folk som går på konstiga dieter som någon reklam har lurat på dem. Dom byter livsstil som en annan byter kalsonger. Det kallar jag för Jojo folket.

Kommer säkert hända igen men då vet du säkert hur du skall lägga upp åtgärden. Troligtvis inte genom att köpa någon dyr farsinabel dryck för dyra slantar. Så håller dom på på jobbet :rolleyes: Den ena naivare än den andra.

Måltidsersättning med dryck…..sedan äter man måltiden lik förbannat.

Tillbaka
Topp