F--n! Nu har man ställt till det.

Då har man fått lämna leveransavd. med det nya familje tillskottet.

1603944992775.jpg
1603944992775.jpg
1603945250773.jpg
1603945028226.jpg

1603945250773.jpg

Prövat att ringa till frugan, men hon har inte svarat ännu och jag förmodar att hon njuter av att köra hem den.

Mama, är ju van med växelspak och igår fick hon under överinseende av en äldre och en person som har kört automat, så han fick förklara enkelt hur det går till.

För oss, som redan har ex.antal Km under våra kryss och vet vad skillnaden är mellan manuell och automatiskt, själv föredrar jag det senare alternativet.

Men efter mycket om och men, så släppte det för frugan och det gick bra, men, ska tilläggas att hon inte helt säker och trygg med automat. Misstänker att det bara är tidsfråga innan hon ändra tanke och byter växelspaken.

Mama, är ju van med växelspak och igår fick hon under överinseende av en äldre och en person som har kört automat, så han fick förklara enkelt hur det går till.

För oss, som redan har ex.antal Km under våra kryss och vet vad skillnaden är mellan manuell och automatiskt, själv föredrar jag det senare alternativet.

Men efter mycket om och men, så släppte det för frugan och det gick bra, men, ska tilläggas att hon inte helt säker och trygg med automat. Misstänker att det bara är tidsfråga innan hon ändra tanke och byter växelspaken.
Jo, automat är bättre. Är så meckigt att messa och surfa på mobilen när man måste hålla på och växla!

Jo, automat är bättre. Är så meckigt att messa och surfa på mobilen när man måste hålla på och växla!
Men är inte det förbjudet enl. lag att hålla på med smarttelefon under körning, själv har jag mina mobiler uppspända i hållare så jag
ser båda två och har ett headset så man kan starta samtalet med.
"Mina mobiler"!! , 1 arbetslur och den andra är privatluren, sen att de båda tar bort lite av siktfältet är en annan sak.

Automat? då lär växellådan snart att rasa, och frågar Du frugan hur hon växlar, så kanske hon förklarar, först kör jag på 1-2-3 sen lägger jag i drive, och när jag kommit upp i fart så lägger jag i R raceväxeln...

Tillbaka
Topp