Facebook, en tillgång eller en plåga. Omröstning

Vad tycker ni om Facebook?

• Våga vägra! Något som katten har släpat in

Röster: 5 33.3%
  • Jag är med men loggar aldrig in

Röster: 2 13.3%
  • Jag är med och kollar eller skriver någon gång i månaden

Röster: 6 40.0%
  • Jag älskar Facebook, kollar/skriver morgon och kväll

Röster: 2 13.3%
  • Jag är beroende, måste kolla/skriva varje timme

Röster: 0 0.0%

• Totala väljare
    15

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Facebook är en ständig källa till diskussioner om för- och nackdelar. Många är mer eller mindre beroende och måste vara inloggade mest hela tiden. En del håller kontakten med kompisar etc medan andra spelar spel.

Själv avskyr jag Facebook och kommer aldrig någonsin att skaffa ett konto där. Har fått för mig att det kommer mycket elände därifrån och att elaka skribenter kan orsaka det ena problemet efter det andra. Så jag säger: Våga vägra!!!

Du lägger ju till dina vänner sen du vad dom skriver och dom vad du skriver, är ju inte så att det ploppar upp massa du inte lagt till. Inte så stor skillnad på forumet bara att på forumet egistrerar du dig och ser vad massa okända skriver. Vet inte hur det skulle vara bättre borde vara värre.

Sen kan man ju gå med i en grupp då ser man var okända skriver i den gruppen skulle vara den biten som är "eländig" då den som är mest forumlik.

Hade det en gång i tiden men det gick överstyr, mina sk vänner sa pricis vad dom skulle göra te,x nu ska jag äta, sova, tiloch med när dom gick på toa.
så aldrig mer facebook.

Kan inse fördelen med det, men har inte tid och tror att man fastnar och blir osocial ... våga vägra ... kanske ett tecken på att man blir gammal.

Min fru använder det mycket, jag kan tycka att hon är fast i det, ska alltid knappas där på mobilen, har ju sina kompisar där, delar bilder med sina vänner i både Sverige och Thailand, ser nyheter från Thailand där, ser filmer (oftast via you tube tror jag) ... säkert bra för henne men nej inte för mig nu.

"Janne " sa:
Kan inse fördelen med det, men har inte tid och tror att man fastnar och blir osocial ... våga vägra ... kanske ett tecken på att man blir gammal.

Min fru använder det mycket, jag kan tycka att hon är fast i det, ska alltid knappas där på mobilen, har ju sina kompisar där, delar bilder med sina vänner i både Sverige och Thailand, ser nyheter från Thailand där, ser filmer (oftast via you tube tror jag) ... säkert bra för henne men nej inte för mig nu.

Just nu skriver din fru, nu sitter han på det där forumet igen till sina vänner :nod:

"Jonas " sa:
Just nu skriver din fru, nu sitter han på det där forumet igen till sina vänner :nod:
Exakt ... hon skriver också att han ska sitta på ett sånt forum när det finns Facebook, men hur kan man lära en gammal dubbe det :nod:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar