Facebook gör mig galen

Jo jag vet det, mitt problem är inte säkerheten på facebook på det viset, den kan jag stänga ner så den är så säker som möjligt, däremot är det Facebooks egna inställningar och jag litar inte på dem, dessa inställningar kan vara sockerpiller för användaren. Jag kan en hel del om IT över lag och jag gillar inte hur de utnyttjar okunniga människor. Största problemet för mig är att Facebook inte låter mig få ett konto. :) Den enda på vårt platta klot troligen. Men jag är spårskyddad på internet och det skulle aldrig falla mig in att lämna ut privata uppgifter.
Kallas för att ha noija , vad döljer du , ditt namn eller någor annat kanske ?? Jag delar heller inte ut mina uppgifter hur som helst , Döljer det jag kan på Facebook , men jag har ju inget direkt att dölja , eller om jag så säger , jag behöver inte segla under radarn då jag har grönt kort i packningen :rolleyes:

Kallas för att ha noija , vad döljer du , ditt namn eller någor annat kanske ?? Jag delar heller inte ut mina uppgifter hur som helst , Döljer det jag kan på Facebook , men jag har ju inget direkt att dölja , eller om jag så säger , jag behöver inte segla under radarn då jag har grönt kort i packningen :rolleyes:

Du kanske inte har något att dölja men du har väl integritet

Visst stänger/låser du dörren till toaletten när du besöker den? Inte för att du har något att dölja men... ja det är det där med integriteten. Men det är min personliga reflektion i ämnet bara... Alla tänker lite olika.

Visst stänger/låser du dörren till toaletten när du besöker den? Inte för att du har något att dölja men... ja det är det där med integriteten. Men det är min personliga reflektion i ämnet bara... Alla tänker lite olika.

Handlade väl inte om att få skita ifred ,, läs inlägget jag kommenterade ;)

@teddy först vill jag faktiskt välkomna dig till forumet med din öppenhet, tycker jag är otroligt härligt. Jo detta med FaceBook, ja vill man inte synas, ha ingen dator, telefon eller annan utrustning som är uppkopplat till Internet, ja så kan man ju tycka.

Ja, jag har Facebook, nobody know. Stäng av allt i sekretess, byt namn till krångligt men framförallt ge aldrig uppgifter om din själv i Facebooks inställningar. Detta funkar för mig och jag har alla mina vänner kvar och har inga problem med något!

Jag vet att folk är rädda för att stänga av sekretessinställningar för de tror då att de inte kan använda FaceBook fullt ut, jo det kan du, du styr bara vad du vill skall visas, upp till dig!

Öppenhet, hahahaha... Först snackar ni båda om Er fanatiska rädsla för att lämna ut Er på Facebook, sedan grattar den ene den andre för hans öppenhet.... Håll med om att det låter stört-kul.... Jag fattar inte va fan ni är så rädda för... Det är ju inte så att ni är hemliga agenter, eller pampar ägandes en stor jättekoncern.... Så varför så enormt rädda? I det läget, är man lika rädd att hälsa på folk på gatan man möter, i affären när man handlar också.... Är man rädd att prata om privata saker när man träffar någon annan än mamma och pappa???

Ja jag fattar inte den typen av människa faktiskt. Att stänga av alla inställningar, och sedan ha alla vänner kvar, och prata om vadå???? Vädret, middagsmaten, publicera vitsar och foton??? Ja det är ju kul, I mitt tycke kan man lika gärna skita i Facebook då....... Djupet är som en tom kaffekopp...

Lite mina egna tankar bara..

Få utanför Thailand använder LINE, dom vet inte ens vad det är.
Viber, Messenger, WhatsApp och Skype dominerar.

Messenger går utmärkt att använda utan FB.
Jag trodde Line var en Thailändsk grej?
Hade en Svensk vikarierande ombord nu, han undra vilken App jag använde för att ringa hem med.

-En app du aldrig hört talas om Line kallas den.
-Menar du den här, (visa han sin Line app) den används mycket i USA alla mina Amerikanska vänner använder bara den för att ringa med så jag var tvungen att ladda ner den för att prata med dom.

Så verkar som det inte bara är Thailand.

Hur är det, har ni Facebook? Jag hade i början men det är länge sen jag hoppade av. Men mina vänner tjatar på mig att jag måste ha Facebook så jag försökte öppna ett konto, det gick hur dåligt som helst. Mitt eget rätta namn godtar de inte, mitt namn är kanske lite udda men det ska väl inte vara Facebook som ska bestämma vad man får heta. Så jag fejkade ett namn och då kom jag in. Konstig med tanke på att man måste ha sitt egna namn enligt dem själva. Så har allt ändrat sig sen jag hade Facebook sist så det var lite rörigt att hitta, men det hjälpte de till med, plötsligt kom ett krav på foto, så jag tog en bild av mig och laddade upp, men se det accepterades inte. Jag fick uppmaningen att ladda upp en bild på mig själv. Så jag laddade upp en gammal bild på mig, då stängdes kontot med motiveringen att jag inte är jag och att man måste vara sig själv på Facebook. Så nu har jag lagt ner det där, enligt Facebook så finns jag inte, så får det förbli så. Bra ha något att skylla på för att slippa ha ett konto, jag finns inte helt enkelt. Har ni också Facebook och har ni fått samma direktavstängning för att Facebook inte accepterar att ni finns?
Du har försökt öppna ett nytt konto med samma namn, email etc, går inte

Öppenhet, hahahaha... Först snackar ni båda om Er fanatiska rädsla för att lämna ut Er på Facebook, sedan grattar den ene den andre för hans öppenhet.... Håll med om att det låter stört-kul.... Jag fattar inte va fan ni är så rädda för... Det är ju inte så att ni är hemliga agenter, eller pampar ägandes en stor jättekoncern.... Så varför så enormt rädda? I det läget, är man lika rädd att hälsa på folk på gatan man möter, i affären när man handlar också.... Är man rädd att prata om privata saker när man träffar någon annan än mamma och pappa???

Ja jag fattar inte den typen av människa faktiskt. Att stänga av alla inställningar, och sedan ha alla vänner kvar, och prata om vadå???? Vädret, middagsmaten, publicera vitsar och foton??? Ja det är ju kul, I mitt tycke kan man lika gärna skita i Facebook då....... Djupet är som en tom kaffekopp...

Lite mina egna tankar bara..
Livrädd för Facebook är jag inte men man skall vara medveten om att det är många som läser där. Det är t ex tämligen korkat att lämna ut när man reser bort, då kan man lämna fritt fram för tjuvar och banditer. Allmän försiktighet och sunt förnuft är nog ledorden, det gäller åtminstone för mig. Annars är fejjan en bra kontakt med bekanta, jag har återknutit kontakten med en del personer som jag inte hade träffat på många år. Så både minus och plus.

Livrädd för Facebook är jag inte men man skall vara medveten om att det är många som läser där. Det är t ex tämligen korkat att lämna ut när man reser bort, då kan man lämna fritt fram för tjuvar och banditer. Allmän försiktighet och sunt förnuft är nog ledorden, det gäller åtminstone för mig. Annars är fejjan en bra kontakt med bekanta, jag har återknutit kontakten med en del personer som jag inte hade träffat på många år. Så både minus och plus.
Med rätt inställningar kan bara dina tillagda vänner se vad du skriver.
Värre att lägga ut här då för här är öppet så alla kan läsa utan att ens registrera sig.

Jag trodde Line var en Thailändsk grej?
Hade en Svensk vikarierande ombord nu, han undra vilken App jag använde för att ringa hem med.

-En app du aldrig hört talas om Line kallas den.
-Menar du den här, (visa han sin Line app) den används mycket i USA alla mina Amerikanska vänner använder bara den för att ringa med så jag var tvungen att ladda ner den för att prata med dom.

Så verkar som det inte bara är Thailand.

Det tror nog de flesta thailändare också men det kommer från Japan och ägs av Naver som är en koreansk sökmotor liknande Google.
Japan, Korea, Indonesien, Thailand och Taiwan har dom flesta användarna.

Om du låser all information samt foton på tidslinjen för alla utom dina vänner ,då behöver du inte vara så skitnödig tänker jag , iofs så skriver jag knappast ut min adress öppet , visst kan saker läcka , Facebook ser ju allt i stort det om de vill

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar