thaisnack på facebook?

 
M

MrPancake

Gäst
Kanske inte rätt ställe att lägga de på men ändå..

Thaisnack och facebook?
Sett att Thaisnack finns där men verkar inte vara aktivt?
Vet att många är anti Facebook och även om jag använder de så är de inget jag kanske e stolt över :p

Men varför används inte facebook mer ihop med thaisnack. Är ju ett bra sätt att nå ut till fler?

Följer ett annat thai forum på facebook, är bra med lite nyheter i flödet men är ofta med en negativ vinkel sett mot thailand.
Fått en känsla av att samma reserips också dyker upp igen efter att man kanske någon vecka tidigare redan tipsat.

Fick själv ett PM av admin förut som ville ändra min rubrik för att den skulle få fler träffar på google. Gör mig absolut inget men de säger mig att de finns ett intresse att nå ut till fler så varför inte utnyttja ett så stort "forum" som facebook?

Någon annan som har tankar och funderingar kring de här? :)


:wai:
 
Just nu hatar jag Facebook mer än igår.

Äckligt när giriga människor får tag på information som någon lagt upp av ren glädje eller sorg.

Vet att jag låter lite flummig men det hänger ihop med vad som hände här i Bålsta igår.
 
Som ja sa så vet jag att många är anti facebook och de med all rätt.
Finns många saker med facebook jag inte gillar.
Men livet e för kort för att fokusera på de negativa.
Hur man än vrider och vänder på det så är facebook det forum dom flesta människor använder idag.
Forum som det här har lite dött ut.
Men ett bra sätt att få fart i det är att använda facebook som en reklam pelare.

Ett ex:
Thaisnack lägger upp något som länkar direkt hit. Att jag då gillar det räcker för att mina vänner ska se det. Om jag sen delar det inlägget och mina vänner gillar de så ser deras vänner.
Vilket kanske lockar hit fler människor som är intresserade av Thailand.

Så frågan va inte riktigt vilka som anväder/gillar facebook.
Utan varför man inte använder sig av det för att dra hit fler användare.
Facebook är ju frivilligt så dom som inte använder det slipper ju.

Men alla kanske inte vill att fler hittar hit?...
 
Jodå, självklart vill vi att så många som möjligt hittar hit. Jag vet inte om @admin kan göra något åt dina förslag men ett ökat intresse för vårt forum är aldrig fel. Han kommer säkert att höra av sig här med synpunkter.
 
Som ja sa så vet jag att många är anti facebook och de med all rätt.
Finns många saker med facebook jag inte gillar.
Men livet e för kort för att fokusera på de negativa.
Hur man än vrider och vänder på det så är facebook det forum dom flesta människor använder idag.
Forum som det här har lite dött ut.
Men ett bra sätt att få fart i det är att använda facebook som en reklam pelare.

Ett ex:
Thaisnack lägger upp något som länkar direkt hit. Att jag då gillar det räcker för att mina vänner ska se det. Om jag sen delar det inlägget och mina vänner gillar de så ser deras vänner.
Vilket kanske lockar hit fler människor som är intresserade av Thailand.

Så frågan va inte riktigt vilka som anväder/gillar facebook.
Utan varför man inte använder sig av det för att dra hit fler användare.
Facebook är ju frivilligt så dom som inte använder det slipper ju.

Men alla kanske inte vill att fler hittar hit?...

Tack @MrPancake för dina synpunkter och idéer om att använda Facebook för att attrahera/aktivera fler läsare och medlemmar.

En hög aktivitetsnivå är helt nödvändigt för oss för att någon ska vara intresserad av att läsa och skriva inlägg på TS. Därför är alla idéer värdefulla.

Vi finns på Facebook redan som du sett. https://www.facebook.com/thaisnack.se Vi har provat att göra några inlägg men tyvärr är det ingen som har varit inne och gillat något. Inte en enda person faktiskt. Med så lågt intresse så är det lätt att "tappa sugen".

Vi har ju också en gilla-knapp vid varje inlägg här på forumet som gör att man kan rekommendera ett ämne som man gillar. Även här så är det hemskt trögt att få någon att trycka på den knappen. Av någon anledning verkar det inte vara intressant att göra den uppoffringen. Det är lite synd för det skulle betyda mycket för oss. Det kanske saknas incitament för att göra detta.

Några thaiforum kommer att dö och släckas ner. Det är medlemmarna som bestämmer vilka forum som ska överleva. Är man medlem på ett forum som man vill ska överleva (oavsett om det är TS eller MPR eller något annat forum) så kan man hjälpa till genom att gilla och sprida till sina vänner. Det betyder mer än man tror.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
54
Visningar
4 K
A
A
Svar
1
Visningar
735
W
 
Tillbaka
Topp