A
Anonym
Gäst
Skitväder .hård blåst med regn 5 plus men underbart vackert 7 timmars hård marsch i fjällterräng
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bara ripaHej Phonta. Fina bilder. Ska ni jaga annat än fågel?, då tänkte jag på storvilt typ älg, björn.
Kanske du passar på att ta lite röding också.![]()
Ripa är en delikatess. Hoppas att det blev många skjutnaHur många "fjäll" dödade ni då?I vilket fall som helst så e det där Sveriges tuffaste soldater utbildas: fjälljägarna! K4!
Jupp, så e det nog egentligen! Och så heter det I 19 nuförtiden! K4 är ju nedlagt!Ripa är en delikatess. Hoppas att det blev många skjutna. Fjälljägarna har en bra och även tuff utbildning där uppe, men vill nog påstå att Kustjägarna har/hade den tuffaste utbildningen
![]()
Ripan är godare enligt mig, men smaken är ju som bakenHar aldrig ätit ripa. Det måste jag prova, smakar det som fasan? Det är en fågel som är suverän.
Nja @Krille jag va kustjägare med raka byxor å svarta finskorRipa är en delikatess. Hoppas att det blev många skjutna. Fjälljägarna har en bra och även tuff utbildning där uppe, men vill nog påstå att Kustjägarna har/hade den tuffaste utbildningen
![]()
55555 Jag förstår dig MickeNja @Krille jag va kustjägare med raka byxor å svarta finskorhade fantastiska månader på Gotland/Fårösund
Är väl en av få som gärna gjort om min värnplikt
![]()
Jag blev faktiskt erbjuden en tjänst på Fårösund direkt efter muck55555 Jag förstår dig Micke, faktum för min del blev att jag gillade det och fortsatte,,, ja,, jag vet, galen
, men ångrar inget.
A dykare heter dem =Atackdykare utbildas i Vaxholm ,om vi har några idag , var själv på KJJupp, så e det nog egentligen! Och så heter det I 19 nuförtiden! K4 är ju nedlagt!Och stridsdykare får vi inte glömma heller!
KJ låg väl inte på Gotland ?? När jag låg på KJ så låg det i VaxholmNja @Krille jag va kustjägare med raka byxor å svarta finskorhade fantastiska månader på Gotland/Fårösund
Är väl en av få som gärna gjort om min värnplikt
![]()
Mitt misstag, ville låta häftigKJ låg väl inte på Gotland ?? När jag låg på KJ så låg det i Vaxholm
KA Fårösund stämmer bättre ja , Fråga en gammal reservareMitt misstag, ville låta häftigkustartilleriet va det på fårösund
![]()
Ja KA3, synd dom la ner det, va väl runt millennieskiftet.KA Fårösund stämmer bättre ja , Fråga en gammal reservare![]()