Förändringens tidevarv

• Trådstartare Trådstartare Anonymius
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Och precis så var det för mig. Vi träffades i Helsingborg och det bara blev så. Och jag säger bara en sak - Tack och lov att jag följde mina känslor den gången. Det var det bästa jag har gjort i hela mitt liv.

Så var det lite för mig också, faktiskt tror jag att få är så cyniska at de enbart åker till Thailand eller andra kontinetnter med för den delen för att man vill ha en Thaitjes som vi pratar om nu, det finns säkert ,men många gånger blir det bara. Som jag sagt i andra trådar, så hade det likaväl kunnat vara en kvinna från Indien eller Pakistan.

Men det var något som gjorde att jag fastnade för just Linda, jag menar jag har ju varit så många gånger i Thailand, så jag hade ju kunnat få hur många kvinnor som helst, men det var inte just bara det med Thai, utan det skall ju stämma också.

Insayt

"gunnarg " sa:
Det kan väl också vara så att gubbsjukan slagit till med oanade följder.

haha..., jag bara väntade på det gunnarg, nu har du satt igång karusellen, håll i hatten! ;D ;D

Insayt

"ledarn " sa:
Aahhh !! Lägg av nu....

Hur många finns det inte som sitter framför datan och verkligen letar på datingsaiter och genom kontaktannonser, dom riktigt damsuger efter just utländska kvinnor...?

Varför ??

Jo, men jag tror just att det i de allra flesta fall bara stannar just där vid datingsiten, många är bara så kallade "fönstertittare". Där kan de sitta och skryta och bragga i sin anonymitet och leva ut än det ena än det andra.

Sen har säkert många hittat sitt livs kärlek genom detta, men jag tror ändå att slumpen till sist avgör i de flesta fall och då spelar det inte så stor roll om det är en Pajalatjej eller Thai.

Att det för oss i detta forum t ex har blivit en Thaikvinna tror jag mer beror på en inneboende önskan om en relaton till hela Thailand.

Insayt

Insayt

Skulle någon säga till mig att "Morgan" i Ullared har börjat träffa en utländsk tjej så skulle inte jag bli förvånad. Jag brukar inte ha fördomar men förstår precis vad ledarn pratar om.
Mina bröder tillhör den normala gruppen. Enligt mig.

"Berralund " sa:
Det kanske t o m är så att som man känner sig själv känner man andra!! 8)
Det är väl bara att se verkligheten att det framförallt är överviktiga män som gifter sig med unga thaikvinna med barn som är ointressanta för thailändska män.

"ledarn " sa:
Där har vi en redig kandidat till kategorin jag nämner...

Bra "hönan".. :thumbsup: :thumbsup:

Eller ta snubben med serietidningarna i samma serie :laugh: :laugh:
Han har ju redan en Thaikvinna.. :nod: :nod:

Jag tänkte på han med serietidningarna när jag skrev men tyckte det var en elak jämnförelse. :). Men det är ju så det är många gånger. Så folk som tror att svenskar många gånger är avundsjuka på utländska kvinnor som har kommit hit och gift sig med en svensk man är inte ett dugg avundsjuk, det är mer att man tycker oerhört synd om den utländska kvinnan. Så det så. :)

Men dom sista 10 åren har det blivit en förändring på svenska killar/ gubbar som gifter sig med utländska kvinnor. Enligt mig är det mer och ner "normala" killar som gifter sig nu och åker ex. Till Thailand på semester. Och det tycker jag är en positiv förändring.

"legolas " sa:
jag tycker du har fel gunnarg när du säger överviktiga män. Sanningen är väl att en hel del av dessa män som är överviktiga är äldre män, och det är väl då som man är överviktig. Så ordet äldre är väl mer passande, och speciellt då som du kallar dom (oss) gubbsjuka...

Det är ganska intressant att du använder det ordet "gubbsjuk", ordet i sig används enbart utav våra bittra kärringar hemmavid, inte annars. Ordet används som en förklaring till varför vi män har "mage" att vara virila, att vara villiga och vara sugna, och vara "aktiva" trots vår höga ålder.

ordet som sagt var används utav kärringarna hemma i falangland, och är oftast ett tecken på att de själva gått "i stå", gått "i sin" eller blivit galla strax efter 50:års åldern.... Men inte trodde jag att du gunnarg skulle sänka dig till att beblanda dig med det bittra packet...... men du kanske tillhör den gängen helt enkelt....Ja man blir väl sådan om man får nöja sig med att rassla med en tom lädersäck...

legolas
Ordet gubbsjuk har använts så länge jag kan minnas på äldre män som trånar efter unga kvinnor,men det är ju svårt att tillgodose i Sverige om man inte är mycket rik.Blickarna vändes då mot fattiga kvinnor som vill få ett drägligt liv till exempel ensamma mödrar från Isaan. 8)

"gunnarg " sa:
Ordet gubbsjuk har använts så länge jag kan minnas på äldre män som trånar efter unga kvinnor,men det är ju svårt att tillgodose i Sverige om man inte är mycket rik.Blickarna vändes då mot fattiga kvinnor som vill få ett drägligt liv till exempel ensamma mödrar från Isaan. 8)

Nej gunnarg det blir för enklifierat och ytligt. Vid syn för handen kan det ju tyckas så, men inte fan tror jag att folk i detta forum som har en thaifru där skillnaden skiljer sig på några år, medvetet skulle på grund av dragning till yngre bara för sakens skull välja det.

Tror ju inte att folk frågar vid baren eller vart man nu träffar damen, "hur gammal är du?" jag är 30- 35-40 säger hon då, jag då kan du fara och flyga säger han då.
Tror faktiskt inte det fungerar så, utan jag tror att man fastnar till slut för helt andra saker än ålder.

Sen givetvis är ju många yngre, men i slutändan har detta ingen betydelse. Som jag kan se i detta forum är ju alla lyckliga med sina fruar och den första så kallade skall vi säga "de är bara ute efter pengar och trygghet- som många påstår att bara gäller", har ju lagt sig och nu älskar de sina män för det de är!

Insayt

"Insayt " sa:
Nej gunnarg det blir för enklifierat och ytligt. Vid syn för handen kan det ju tyckas så, men inte fan tror jag att folk i detta forum som har en thaifru där skillnaden skiljer sig på några år, medvetet skulle på grund av dragning till yngre bara för sakens skull välja det.

Tror ju inte att folk frågar vid baren eller vart man nu träffar damen, "hur gammal är du?" jag är 30- 35-40 säger hon då, jag då kan du fara och flyga säger han då.
Tror faktiskt inte det fungerar så, utan jag tror att man fastnar till slut för helt andra saker än ålder.

Sen givetvis är ju många yngre, men i slutändan har detta ingen betydelse. Som jag kan se i detta forum är ju alla lyckliga med sina fruar och den första så kallade skall vi säga "de är bara ute efter pengar och trygghet- som många påstår att bara gäller", har ju lagt sig och nu älskar de sina män för det de är!

Insayt
Det hör till ovanligheterna att äldre svenska män gifter sig med jämnåriga thailändskor utan det vanliga är att de gifter sig med kvinnor som är 20-30 år yngre 8)

"gunnarg " sa:
Det hör till ovanligheterna att äldre svenska män gifter sig med jämnåriga thailändskor utan det vanliga är att de gifter sig med kvinnor som är 20-30 år yngre 8)

Mellan mig och Linda skiljer det 10 år ;)

Insayt

"legolas " sa:
jaja, ville bara kolla om du har någon koll överhuvudtaget. Jag har bara svårt att se varför jag t.ex. skall åka till Isaan, och börja leta efter tanter i min egna ålder, finns det någon anledning till det egentligen?

Jag vill börja om i livet, jag är frisk och jag är "aktiv" fortfarande i sänghalmen, och vill ha mig ett nummer emellanåt. Tanterna i minålder (60.års-åldern) har för längesedan gått in i en slags [¤#@@¤%]-koma härnere, många av dom slutar med s ex redan när deras m ens tar slut. och då står vi där med en förvånad min och får inte längre dona med vår favoritsysselsättning.

Snälla gunnarg tala om för mig varför i hillvitte jag skall leta upp en 60:årig gumma när det finns vackra damer att tillgå.... Fasen dör min gamla hund, så inte fasen går jag ut och letar efter en 12 årig tik att ersätta den gamla med............

legolas
ps. Det skiljer 168 hundår mellan mig och Yongan..... ;D ;D ;D

haha...Lego du är ju bara för bra ibland, vilka jämförelser, jag skrattar så jag viker mig!! Skall du få en karma till hör du det (men du får vänta6 timmar står du ut med det), är väl bäst att skriva det så du inte tjurar i ett hörn" ;D ;D ;D ;D

Insayt

"ledarn " sa:
Om du bara visste hur jag skäms... :angel_transparent:

hee..., egentligen där Ledarn så skrev jag (det skiljer 10 år) men du utgick ifrån att hon är yngre, tänk om det nu var så att hon var 10 år äldre ;D ;D ;D ;D

Insayt

"legolas " sa:
jaja, ville bara kolla om du har någon koll överhuvudtaget. Jag har bara svårt att se varför jag t.ex. skall åka till Isaan, och börja leta efter tanter i min egna ålder, finns det någon anledning till det egentligen?

Jag vill börja om i livet, jag är frisk och jag är "aktiv" fortfarande i sänghalmen, och vill ha mig ett nummer emellanåt. Tanterna i minålder (60.års-åldern) har för längesedan gått in i en slags [¤#@@¤%]-koma härnere, många av dom slutar med s ex redan när deras m ens tar slut. och då står vi där med en förvånad min och får inte längre dona med vår favoritsysselsättning.

Snälla gunnarg tala om för mig varför i hillvitte jag skall leta upp en 60:årig gumma när det finns vackra damer att tillgå.... Fasen dör min gamla hund, så inte fasen går jag ut och letar efter en 12 årig tik att ersätta den gamla med............

legolas
ps. Det skiljer 168 hundår mellan mig och Yongan..... ;D ;D ;D
Varför gifte du dig inte med en ung kvinna från Askim?Då hade du ju sluppit äta den förhatliga thaimaten. ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp