Fördomar

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Min gumma är inte speciellt förtjust i att spela. I LOS kan det köpa en lott då och då, här i Sverige gillar hon dock att spela Bingolotto. Vem gör det, men som tur är så har hon glömt det denna veckan. ;)

Bingolotto e ju ändå harmlöst så va gla att de bara e sådana spel ;D men hade tanten spelat de då hade ja fått titta på tv i sovrummet ;D

Jag berättade en historia för frugan om en snål man som sa för sig själv varför vinner jag aldrig något då hörde han en röst du måste köpa en lott först. Dumheter svarade frugan vi skall inte köpa några lotter. Men jag köper en gång om året med anledning av detta för om jag skall kunna vinna måste jag ju köpa en lott. Har faktiskt haft mycket tur med lotter fast jag bara köper en gång om året detta samt hittat pengar vid renovering av lägenhet så det finns nog flera sätt som lyckan kan vissa sig pengar har alltid haft lätt för att hamna i min ficka. Fast sedan vi kom till Thailand har det inte blivit några lotter.

Detta med att plocka allt ätligt och oätligt har jag också märkt. Jag har fullt upp med att få dom till att låta bli att plocka svampar som jag inte har en aning om vad det är. Och sen plockas det äppelkart som är så sura så jag vet inte vad. Jättegott säger dom. Så det är verkligen inga fördomar egentligen. :D

Att tala i telefon är ju också ett kapitel för sig. Det är tur att det kan snackas obegränsat i en månad på kortet som vi köper. Det som tillkommer är förstås samtalet till 08 (Sthlm), men i alla fall.

Dom kan hålla på att pladdra i en till två timmar utan något som helst problem. Jag kan för mitt liv inte begripa vad man har att snacka om så länge. Och detta tre eller fyra dagar i veckan.

Detta är kanske lite "Off Topic" för det är ingen fördom, det är kalla fakta. :-\

SV: Fördomar

"ledarn " sa:
När man säger att "alla" Thai kvinnor gillar att prata i telefon är det en fördom väl ?

Säger man däremot att "många" gillar att prata i telefon är det väl bara en åsikt ?
Man kan jämföra tiden med vad medlemmar i ThaiSnack.se anväder sin tid till, mot vad dessa älsklingar som pratar i sin telefon.

"ledarn " sa:
Skulle tro att ingen, absolut ingen här tog det du skrev som något negativt Mats...
Frugan min riktigt älskar att hitta frukt och annat ätbart när det är gratis.. Hon plockar sura äppelkart och käkar med god aptit doppat i en blandning av socker och chili..
Svamp plockar vi så ofta och mycket vi kan.
Frysarna är nu fyllda med svamp och salladen av raps som nu plockats varje dag i en vecka drygt.
Som du säger.... Om ingen plockar så förfaller det ju bara och det är väl tråkigt ?

Men visst tusan får hon "långa" blickar av många "svennar" som går förbi..
Skulle vara roligt och veta vad dom tänker... ?

Absolut, Mats. Som jag också skrev tidigare så är det ingen fördom utan kalla fakta. Så absolut inte negativt, det var bra skrivet. Och visst kan "falangtanter", om man får citera en viss skribent, pladdra minst lika mycket.

Är detta fördomar
url]

"Jo-Be " sa:
::) Hmm! Fördomar...

Tur att man har så många, då slipper man att dela med sig av dem :D
Hur är det egentligen, vad är fördomar. Beror inte det på vem man frågar. Eller är det i betraktarens ögon ??? ???

Nu ska jag påstå en känslig fördom ,,,eller finns det självdistans?,,,
Att Sverige och svenskar är rika,,,gentemot sina nordiska länder

Detta har stämt tidigare men idag så saknas glorian av Ingemar stenmark,Björn borg,Abba,SAAB,Volvo och har ersatts av vad?,,,,sony ericsson som ingen vill ha ?

De går dagligen bussar/tåg och båtar ifrån Norge till Sverige där propagandan är ,,,mycket billigt i jämförelse.Och hur ser framtiden ut ?Norge har sitt vattenmagasin som är europas största som produserar och levererar el till grannländer,,,,nya gasfält har hittats som går till storbrittanien och Sverige blir mer och mer beroende av Norge vad gäller gasen och elen,,,,Vidare så,Norge hittade mest Olja i världen under 2011.

Känsligt ämne eller ej men jag påstår att Sverige är en fördom som ett rikt land gentemot grannländerna,,,,vad tycker ni?....Debatt är alltid kul och pga att jag inte är i Sverige så mycket numera så kan jag ha missat information som visar på motsatsen.

Tillägg:Norwegian ska ju som bekant knäcka SAS även på hemmaplanen deras och har införskaffat många nya flygplan som gör att de kan gå ned i priser som inte SAS kan tävla med,,,,,nästa år så kommer ett flyg som ska ta oss nordbor ifrån Stockholm till Bangkok för 2000 kr samt New york för att även kunna slå ut dom på långdistans.

Detta grann krig kommer förmodligen att gynna oss resenärer stort men hur kommer det att påverka SAS ?,,,Konkurs eller bättre ?

Har inget ont att säga om norge och dess folk, min tanke när det gäller det norska folket är väl att man går på tur iklädda sina lusekoftor och stoppar i sig mackor, och har ett starkt sverigekomplex. Det borde väl vara en fördom om någon ;D ;)

Mattesurin:vad gäller lusekoftor och framförallt mackor så stämmer det klockrent,,,,, ;)
Framförallt det sistnämnda då de trycker i sig bröd från morgon till kväll och aldrig känner sig mätta och undrar varför säger jag bara?,,,,luftbubblor inbakad i vetemjöl,,,:)

Många pasienter blir förstoppade med denna skitmat som jag tycker att det är

Og de spiser ofte 1-2 halvor med syltetöy eller hvit ost som di sier,,,hehe,,,,
Men Sverigekomplexet vill jag nog påstå inte existerar nå mer.

De är numera medvetna om sin storhet och det skämtas stort i nyheterna dagligen på tv och tidningar samt i gemene namn om Sverige,svenskar och framtiden som att vi är dom nya Polackerna.

:wai: Matte du rädda min kväll igen :nod:
hon e gooo ;) o ja tror att hon nästan passar i mitt mått :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp