A
Anonym
Gäst
"glimten66 " sa:Matte du rädda min kväll igen
hon e goooo ja tror att hon nästan passar i mitt mått
![]()
är övertygad att hon passar in mellan lillfingrarna Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"glimten66 " sa:Matte du rädda min kväll igen
hon e goooo ja tror att hon nästan passar i mitt mått
![]()
är övertygad att hon passar in mellan lillfingrarna "legolas " sa:Med förlov sagt, så verkar mest fördomarna ligga hos dig själv Elle!! Du skall vara innerligt glad att folk frågar dig direkt på hur läget är med saker och ting. Tycker själv för egen del att det är bra mycket jobbigare med folk som "smyger" omkring och aldrig vågar fråga utan hellre snackar med en 3.e person om någon annan.
Om du är halvthai, så ser du inte ut som den vanlige svensken, OK!! och därför kanske det är Ok att fråga, vad väntar du dig? Är du blond eller med vanliga skandinaviska "drag" så frågar ju inte folk var du kommer ifrån... kanon att de frågar dig tycker jag!
Betänk att i Thailand så finns det säkert mer än 100.000 falanger som har barn ihop med en thaikvinna, och många många av dessa barn har en pappa som är äldre minst sagt. Absolut inget fel i det tycker jag själv, men det är verkligheten. Så varför inte fråga dig då hur gamla dina föräldrar är. Eller tycker du att det är speciellt känsligt?
Sedan vad det anbelangar, så har VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT många falanger träffat sin "kärlek" på en bar i Thailand där hon arbetade "falang". Visst, många nuförtiden möter "sin" kärlek via någon saite typ Thailovelink och andra liknande men fortfarande så träffas ett otroligt stort antal via något "syndens näste", även om de nekar till det och vill glömma det.
Vill du hitta "riktiga" fördomar, välkommen till Thailand. Här skriks, ropas, pratas det "FALANG" så snart man närmar sig. De pekar med sitt finger rakt ut ibland och bara skriker FALANG.... Det lilla barnet på mammas axlar ropar FALANG efter dig.... Mormodern sitter vid sitt vanliga "bord" utefter vägkanten där hon bor och stirrar och pekar med sitt finger och ropar rakt över till grannkärringen...FALANG.....
"Men nej snälla ni, thai menar ju absolut inget illa med det", det får man ju höra hela tiden av alla nadra som inte lever i det. Men det känns ändå att alltid bli kallad UTLÄNNING i landet man bor i. Det är p.gr.a. detta som jag gillar folk som kommer upp till mig och frågar var jag förlorade mitt ben någonstans (bara ett exempel) eller varifrån jag kommer. det är underbara frågor tycker jag.... raka rör som vi säger i normal-Sverige.
Så Elle relaxa, se dig för vem du är och var glad att folk tar intresse i dig och frågar. Det finns en ännu värre situation, och det är där du i samhället drar så LITE intresse till dig, så att alla fullständigt skiter i dig. DÅ kan man snacka om att må illa...
ha en god fortsättning i livet....
![]()
![]()
![]()
"legolas " sa:Ja du Elle, synd att du slutade det inlägget som du gjorde,verkade som du ramlade i "diket" lite grand där va?
Tycker själv stundtals att det skulle va skitroligt att vara en liten fluga på väggen och kunna thai när damerna sitter och pratar med varandra.
men ärligt talat Elle, försök att vara positiv, precis som jag kämpar med att vara positiv här i fördomarnas paradis på denna jord, Thailand. Folk i regel som har kurage att fråga dig rakt ut, de är oftast bra folk och menar absolut inget illa.
"Elle " sa:Jag är positiv! Vill bara inte gå runt och ljuga för mig![]()
"andrejsdenruskige " sa:Frun i huset brukar tala om för mig när hon inte är nöjd.
Senast när vi pratade i telefon så sade hon att jag sitter för mycket bakom dator och att vi borde göra något tillsammans.
Hon är förhållandevis ärlig och påpekar när hon inte gillar något. Så när hon säger att allt är bra så får jag lov att tro på henne.
Men visst har vi brister och jag tror garanterat att han har klagat till någon av väninnorna på att jag häckar bakom datorn för mycket eller någon annan detalj. Men i stora drag så har nog ,varken hon eller jag sämre förhållande än de flesta SV/TH, SV/SV, TH/TH förhållanden.
Men visst irriterar även jag mig på vissa "egenheter" hos min fru. Annars skulle det vara som att man var gift med sig själv.
Ska även då tillägga att frun är 4år äldre...om det nu har med saken att göra (tror inte det)

"Birger LKPG " sa:Nu hänger jag inte medVart träffa du henne/honom
![]()
"ledarn " sa:Toy Boy !!! ;D ;D
"andrejsdenruskige " sa:Hon brukar kommendera mig att vara naken och mata henne med vindruvor.
Ibland får jag även träda in i rollen som poolskötare.
Hehe
"legolas " sa:Ledsen att behöva säga det Kodok, men det var DU som hade fördomarna i det läget INGEN ANNAN. Du antog och du gissade vad denna kvinna tänkte på. I mitt tycke så tror jag i alla fall, att en mycket mer precis gissning av vad kvinnan "såg" och tänkte, är att hon verkligen tyckte om vad hon såg som föregick emellan ett par som hon mötte. Den värme som ni visade kanske hon aldrig i sitt liv upplevt härnere.. jag tror att det mer visade att denna kvinna "såg" ett par ha en fin värme emellan sig, hon såg nog inte alls ett MIXAT par, tror jag i alla fall...
Eller är det också en fördom.....
![]()
![]()
![]()