Försäkring för er tirak?

kurant

Forumveteran
En liten undran till er som bor i Thailand och er partner inte kan utnyttja den svenska tryggheten.

Har ni försäkring för olyckor och/eller sjukdom för den thailändske medborgaren eller räknar kallt med att den statliga 30b sjukvården räcker tillsammans med att betala ur egen ficka.
Det är ju sällan man tror att det händer en själv men cancer drabbar även yngre och är väldigt dyrbart med rätt sorts vård.
Även olycksfallsstatistiken visar ju på förhöjda risker.

Hur resonerar man i gemen, en försäkring för sin yngre fru kan ju inte var så dyr, även barn finns ju med för en del som kan råka illa ut.

En liten undran till er som bor i Thailand och er partner inte kan utnyttja den svenska tryggheten.

Har ni försäkring för olyckor och/eller sjukdom för den thailändske medborgaren eller räknar kallt med att den statliga 30b sjukvården räcker tillsammans med att betala ur egen ficka.
Det är ju sällan man tror att det händer en själv men cancer drabbar även yngre och är väldigt dyrbart med rätt sorts vård.
Även olycksfallsstatistiken visar ju på förhöjda risker.

Hur resonerar man i gemen, en försäkring för sin yngre fru kan ju inte var så dyr, även barn finns ju med för en del som kan råka illa ut.

Jag har inte ordnat någon försäkring, det har hon ordnat själv.
Tror det är AIA som plockar in pengarna varje år.

Ja, AIA är vanligt men är väl också en sparform och livförsäkring som man får ut efter ett antal år, typ 20år eller vid fyllda 60år.
Men det finns säkert varianter hos detta stora bolag.

Det finns säkert en massa olika varianter.
Jag tycker mig se att det verkar vara vanligt att thailändare har någon slags försäkring. Sedan så kan man nog diskutera hur bra och hur mycket försäkringarna täcker.
Kommer inte ihåg hur mycket damen betalar, men tror att det är ca 25-20k per år.

Exet betalade 1800b/m för sin åldriga mor åt AIA som faller ut med stora pengar när tanten dör med dottern som enda förmånstagare.
Inte vad jag kallar försäkring men den kanske täcker sjukdom eller olycka på något sätt dessutom.

Exet betalade 1800b/m för sin åldriga mor åt AIA som faller ut med stora pengar när tanten dör med dottern som enda förmånstagare.
Inte vad jag kallar försäkring men den kanske täcker sjukdom eller olycka på något sätt dessutom.

Jag vet att den damen har täcker hennes besök på BKK hospital. Dock inte födsel

En försäkring för 20-25k täcker inte många dagar på Bkk Hospital, det där har din tjej fått om bakfoten. Säger sig självt eller hur...

Nja, om du tror att försäkringen ska vara lika dyr som sjukhusvistelse så behöver man ingen försäkring.

Har du en bil för 1mille och betalar 10.000 i försäkring, så täcker försäkringen mer än 10.000.
Nu vet jag inte vad och hur mycket den täcker, men biopsi och medföljande analys täcker den. Täcker även åtminstone tre dagar med intravenöst också för damen.
Allt på BKK hospital.

Exakt vad den täcker eller inte täcker vet jag inte och lägger ingen energi på utfrågning heller.

Men du som vet, vad kostar en försäkring och vad kostar en vistelse på BKK hospital?

Jag har betalat ca 10 dagar för dottern och ett akut kejsarsnitt.
Inte så dyrt om du frågar mig.

Så, du som har koll på saker och ting (framför allt andras ekonomi) kan kanske upplysa oss som inte vet.

Nja, om du tror att försäkringen ska vara lika dyr som sjukhusvistelse så behöver man ingen försäkring.

Har du en bil för 1mille och betalar 10.000 i försäkring, så täcker försäkringen mer än 10.000.
Nu vet jag inte vad och hur mycket den täcker, men biopsi och medföljande analys täcker den. Täcker även åtminstone tre dagar med intravenöst också för damen.
Allt på BKK hospital.

Exakt vad den täcker eller inte täcker vet jag inte och lägger ingen energi på utfrågning heller.

Men du som vet, vad kostar en försäkring och vad kostar en vistelse på BKK hospital?

Så, du som har koll på saker och ting (framför allt andras ekonomi) kan kanske upplysa oss som inte vet.
Min BUPA kostar 36.000 om året och den täcker sjukvård för 2 miljoner baht bla. på Bangkokhospital om jag väljer att gå där och den har också en olycksfallsdel.
Antar att din tjej är yngre än mig och kostnaden hade legat på runt 25k vid hennes ålder.

Jag har då aldrig förstått dessa försäkringar som även varje bank erbjuder.
Hur tjänar bolaget pengar på detta, då jag antar att det är deras affärside'

Min BUPA kostar 36.000 om året och den täcker sjukvård för 2 miljoner baht bla. på Bangkokhospital om jag väljer att gå där och den har också en olycksfallsdel.
Antar att din tjej är yngre än mig och kostnaden hade legat på runt 25k vid hennes ålder.

Ja, då hon är yngre än mig, så är hon yngre än dig. Närmare bestämt 33år.

Hennes försäkring täcker även den upp till 2mille om hon inte missminner sig.
Dock en restriktion om att själva rummet var begränsat till 2500thb/ dag. Det är väl för att man inte ska ta någon presidentsvit när man har halsfluss och ligga där och gotta sig.
Den täckte även inkomstbortfall på 2000thb/dag när man ligger inne på sjukan.

För större cancersjukdomar så är den nog inte heltäckande om man går till BKK hospital. Då får man nog välja ett billigare sjukhus.

Jag tror dessutom att thai har lite billigare försäkring än faranger. Det samma gäller sjukhusbesöken då dom enligt rykten opererar med dubbla prislistor på BKK hospital

Jag har då aldrig förstått dessa försäkringar som även varje bank erbjuder.
Hur tjänar bolaget pengar på detta, då jag antar att det är deras affärside'

Antagligen för att dom kan investera pengarna och få typ 15% avkastning på dom.
Själv har jag faktiskt gjort liknande upplägg. Lånat pengar för att få avkastning.
Det samma gör stora företag.

Låt oss säga firman jag jobbar åt.
Ponera att dom har en avkastning på 15% av pengar som plöjs ner i projekten.
Har man bara 1mille så tjänar firman 150.000:-
Lånar man 1 miljard så får man en ränta på, låt oss säga 20mille, men en inkomst på 150mille.
Ja, då lönar det sig att låna. Man expanderar alltså

Senast ändrad:

Allt på BKK hospital.

Om du tror att man får en sjukförsäkring som täcker nåt vettigt på Bkk hospital för 20.000/år så kan jag nog inte förklara för dig.
Som Stenis sa.
De går int å förkla för den som int begrip.

Om du tror att man får en sjukförsäkring som täcker nåt vettigt på Bkk hospital för 20.000/år så kan jag nog inte förklara för dig.
Som Stenis sa.

Vad är vettigt?

Jag tror inte du har en aning om några kostnader eller försäkringar. För en senil gammal gubbe som dig så är det nog dyrt med försäkring.
Du kan ju göra ett försök att förklara.

Vad kostar en försäkring som täcker något vettigt?
Kan du förklara mig vad ”något vettigt” är?

Som Stenis sa.
Så vad kostar en försäkring som täcker nåt vettigt på Bkk Hospital, för en frisk 30-årig thai-tjej?
Det låter som du vet, så kan du inte "förkla för oss som int begrip"? Ge ett exempel, nån grund har du väl för dina påståenden?

Så vad kostar en försäkring som täcker nåt vettigt på Bkk Hospital, för en frisk 30-årig thai-tjej?
Det låter som du vet, så kan du inte "förkla för oss som int begrip"? Ge ett exempel, nån grund har du väl för dina påståenden?
Vet ni väl redan!!han har ju sparat 300000b på att inte ha en försäkring på sina 5 år i Los, hänger ni inte med:p;)

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
1 K
A
H
Svar
6
Visningar
2 K