Försäkringsbolag vägrade ersätta kostnader för akutvård

Hej

Det såg jag inget om vare sig i Finansinspektionens undersökning eller Försäkringsbolagens analyser.

Var hittade du den uppgiften ?

Mvh isan lover
Det behövs inte letas.
Det vet jag av erfarenhet.
Bland annat när min dotter bodde hos kompisar så ingick hon inte i deras hemförsäkring då hon var folkbokförd på annan adress.
Hon var en tillfällig period folkbokförd på min adress men ingick inte i min hemförsäkring.

Men hon var inte oförsäkrad då hon hade fritidsförsäkring via först skolan och senare via jobb.
Ville hon resa så köpte hon en separat reseförsäkring.

Det behövs inte letas.
Det vet jag av erfarenhet.
Bland annat när min dotter bodde hos kompisar så ingick hon inte i deras hemförsäkring då hon var folkbokförd på annan adress.
Hon var en tillfällig period folkbokförd på min adress men ingick inte i min hemförsäkring.

Men hon var inte oförsäkrad då hon hade fritidsförsäkring via först skolan och senare via jobb.
Ville hon resa så köpte hon en separat reseförsäkring.
Hej

Ja det var som så ofta förr alltså en av dina egna subjektiva slutsatser utan förankring i någon verifierbar statistik, branschundersökningar eller forsknings resultat.

Mvh isan lover

Flrera stycken men med enbart den obligatoriska forsakringen

Ja, annars hade man fatt boter
Nja böter hade du nog inte fått. Även om du själv inte löser minst en trafikförsäkring så är du försäkrad. Det ser trafikförsäkringsföreningen till. Väldigt mycket dyrare än att själv lösa en försäkring dock.

Hej

Ja det var som så ofta förr alltså en av dina egna subjektiva slutsatser utan förankring i någon verifierbar statistik, branschundersökningar eller forsknings resultat.

Mvh isan lover
Absolut inte.
Merparten unga utan egen bostad kan teckna en egen hemförsäkring men gör det sällan när dom flyttar runt bland olika boenden som inneboende.
Dels av okunskap men också för att inte den dom bor hos rapporterar till sitt försäkringsbolag att en person till ska ingå i hemförsäkringen.
Då stiger ju premien.

Hemförsäkring med reseskydd är inte så viktigt om man inte reser.

Absolut inte.
Merparten unga utan egen bostad kan teckna en egen hemförsäkring men gör det sällan när dom flyttar runt bland olika boenden som inneboende.
Dels av okunskap men också för att inte den dom bor hos rapporterar till sitt försäkringsbolag att en person till ska ingå i hemförsäkringen.
Då stiger ju premien.

Hemförsäkring med reseskydd är inte så viktigt om man inte reser.
Hej

Det Försökringsbolagens organisation har kommit fram till är att 400 000 saknar en hemförsäkring och jag ser ingen anledning till att tvivla på deras uppgifter, jag utgår då ifrån att dom i sin undersökning avser personer som egentligen borde ha haft detta.

Mvh isan lover

Hej

Det Försökringsbolagens organisation har kommit fram till är att 400 000 saknar en hemförsäkring och jag ser ingen anledning till att tvivla på deras uppgifter, jag utgår då ifrån att dom i sin undersökning avser personer som egentligen borde ha haft detta.

Mvh isan lover
Det var faktiskt du som angav att det var främst unga och sen ifrågasätter du dina egna uppgifter.

Snurrigt värre, men du saknar ju erfarenhet av unga som flyttat hemifrån och inte skaffat ett eget boende.

Det var faktiskt du som angav att det var främst unga och sen ifrågasätter du dina egna uppgifter.

Snurrigt värre, men du saknar ju erfarenhet av unga som flyttat hemifrån och inte skaffat ett eget boende.
Hej

Det är väl ganska självklart att det är just unga och dom med utländsk härkomst som väljer att avstå en hemförsäkring eftersom det kostar pengar att försäkra sig, båda dessa grupper har ju generellt en svag ekonomi.

Mvh isan lover

Hej

Det är väl ganska självklart att det är just unga och dom med utländsk härkomst som väljer att avstå en hemförsäkring eftersom det kostar pengar att försäkra sig, båda dessa grupper har ju generellt en svag ekonomi.

Mvh isan lover
Ändå ifrågasätter du detta självklara faktum i flera inlägg.

Ändå ifrågasätter du detta självklara faktum i flera inlägg.
Hej

Jag har inte ifrågasatt vare sig resultatet av Finansinspektionens undersökning i ämnet eller Organisationen Svensk Försäkrings statistik, det enda jag har ifrågasatt är dina egna slutsatser i ämnet.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp