Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Försäkringsbolag vägrade ersätta kostnader för akutvård
Det behövs inte letas.
Det vet jag av erfarenhet.
Bland annat när min dotter bodde hos kompisar så ingick hon inte i deras hemförsäkring då hon var folkbokförd på annan adress.
Hon var en tillfällig period folkbokförd på min adress men ingick inte i min hemförsäkring.
Men hon var inte oförsäkrad då hon hade fritidsförsäkring via först skolan och senare via jobb.
Ville hon resa så köpte hon en separat reseförsäkring.
Det behövs inte letas.
Det vet jag av erfarenhet.
Bland annat när min dotter bodde hos kompisar så ingick hon inte i deras hemförsäkring då hon var folkbokförd på annan adress.
Hon var en tillfällig period folkbokförd på min adress men ingick inte i min hemförsäkring.
Men hon var inte oförsäkrad då hon hade fritidsförsäkring via först skolan och senare via jobb.
Ville hon resa så köpte hon en separat reseförsäkring.
Ja det var som så ofta förr alltså en av dina egna subjektiva slutsatser utan förankring i någon verifierbar statistik, branschundersökningar eller forsknings resultat.
Nja böter hade du nog inte fått. Även om du själv inte löser minst en trafikförsäkring så är du försäkrad. Det ser trafikförsäkringsföreningen till. Väldigt mycket dyrare än att själv lösa en försäkring dock.
Ja det var som så ofta förr alltså en av dina egna subjektiva slutsatser utan förankring i någon verifierbar statistik, branschundersökningar eller forsknings resultat.
Absolut inte.
Merparten unga utan egen bostad kan teckna en egen hemförsäkring men gör det sällan när dom flyttar runt bland olika boenden som inneboende.
Dels av okunskap men också för att inte den dom bor hos rapporterar till sitt försäkringsbolag att en person till ska ingå i hemförsäkringen.
Då stiger ju premien.
Hemförsäkring med reseskydd är inte så viktigt om man inte reser.
Absolut inte.
Merparten unga utan egen bostad kan teckna en egen hemförsäkring men gör det sällan när dom flyttar runt bland olika boenden som inneboende.
Dels av okunskap men också för att inte den dom bor hos rapporterar till sitt försäkringsbolag att en person till ska ingå i hemförsäkringen.
Då stiger ju premien.
Hemförsäkring med reseskydd är inte så viktigt om man inte reser.
Det Försökringsbolagens organisation har kommit fram till är att 400 000 saknar en hemförsäkring och jag ser ingen anledning till att tvivla på deras uppgifter, jag utgår då ifrån att dom i sin undersökning avser personer som egentligen borde ha haft detta.
Jag hänvisade precis som Tallviking till undersökningar i ämnet utförda av organisationen Svensk Försäkring som man tycker borde ha hyfsat bra koll på detta jämfört med kurant interna undersökning som omfattar hans dotter.
Det Försökringsbolagens organisation har kommit fram till är att 400 000 saknar en hemförsäkring och jag ser ingen anledning till att tvivla på deras uppgifter, jag utgår då ifrån att dom i sin undersökning avser personer som egentligen borde ha haft detta.
Det är väl ganska självklart att det är just unga och dom med utländsk härkomst som väljer att avstå en hemförsäkring eftersom det kostar pengar att försäkra sig, båda dessa grupper har ju generellt en svag ekonomi.
Det är väl ganska självklart att det är just unga och dom med utländsk härkomst som väljer att avstå en hemförsäkring eftersom det kostar pengar att försäkra sig, båda dessa grupper har ju generellt en svag ekonomi.
Jag har inte ifrågasatt vare sig resultatet av Finansinspektionens undersökning i ämnet eller Organisationen Svensk Försäkrings statistik, det enda jag har ifrågasatt är dina egna slutsatser i ämnet.
Jag har inte ifrågasatt vare sig resultatet av Finansinspektionens undersökning i ämnet eller Organisationen Svensk Försäkrings statistik, det enda jag har ifrågasatt är dina egna slutsatser i ämnet.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.