FotbollsVm -18

Ordet förnedring använder Berralund när han har öppnat sin lilla humorlåda, och då enbart när det gäller sport som trots allt inte är på så blodigt allvar som vi vill påskina ibland. Men jag skall kanske dra på mig dumstruten och skämsmössan än en gång och stänga humorlådan för gott i egenskap av moderator. :(:(:(:(

Ja, humorlåda, ja är ju olika, okey! Nu är ju mitt påseende inte av sport allena. Du vet jag har varit med ett tag likt du i detta forum. Skrivandet avslöjar ju väldigt mycket av hur en människa är och hur de ser på saker och ting samt mentalitet, åsikter och insikter. Humor eller inte humor kan ingen gömma sig bakom!

Tycker nog att mr Lyco ska återgå till trådens innehåll, nämligen fotboll, inte annat trams som orduttryckelser det kan Lyco starta en annan tråd om DU tycker det är så kul 555555;):):wai:
På midsommardagen ska ni/vi se på under:)o_O

?????????????????????

Har en bra känsla inför kvällens match:)
Den blev inte sämre när grannen frågade om jag hade lust med ett par öl och den här:rolleyes:
20180622_203442.webp

Frestande, men får hålla mig till zero då frugan jobbar hela helgen.
Fixar inte dagen efter ensam med 2 smottingar;)

Har en bra känsla inför kvällens match:)
Den blev inte sämre när grannen frågade om jag hade lust med ett par öl och den här:rolleyes:
20180622_203442.webp

Frestande, men får hålla mig till zero då frugan jobbar hela helgen.
Fixar inte dagen efter ensam med 2 smottingar;)
Bakfull??? :):):);)

Se det positivt!! I kväll kommer Tyskland att vinna över Sverige!! Då kommer ångesten … ;)
Haja Tyskland!!! :beer: :clap_tranparent:

Tv4 Thailand? Googlar jag får jag upp att 3hd sänder den.
Jag vet inte ens vad tv4 är.
Amarith, trueu4 och 3hd plus nån till jag inte minns namnet på sänder väl här nere?
Var rätt stora belopp vissa företag gick in och betalade för att matchernas skulle kunnas ses gratis på tv för alla Thai.
Inga abonemangskanaler.

Nu gick ja förbi lobbyn och där sändes en match men på nnw5hd samma logga som 3hd och 7.
Jag får bläddra om ja fortsatt vaken.
Hade ju hoppats slippa.

Kollar på 3hd nu och kom upp nåt nu om Sverige vs Tyskland , hängde inte med på vad dom sa på Thai mer än att mer kommer om 3 minuter.
20180623_232707.webp

Nu kollar jag på Amarin och där diskuteras för tillfället Tysklands laguppställning så vet inte vilken kanal.
Nu börjar dom snacka om Sverige så kanske är kanalen som gäller.
20180623_235611.webp

Om nu Sverige skulle vinna ikväll så bryts en 60 års lång förbannelse, så länge sedan är det vi vann mot Tyskarna i en tävlingsmatch. Själv är jag rädd att @Pepsi får rätt, men för den delen håller jag på Sverige ändå.
Säger 1-1. Blir det så har en bragd inträffat.

Nästan säker på att Amarin som kör Sverige matchen, dom har haft fotbollsstudio i 40 minuter nu där det bara handlat om tyskland sverige och laguppställningar.
Kul att se på Thaistudio för dom är väldigt engagerade även om dom är utanför.
Men har man gått på match i Thailand så märker man att fotboll är rätt stort här, lagen har en stor publik.
När Buriram var och spelade mot Pattaya sist hörde jag klacken från stadion hemma i huset.
Missade den matchen var nere i centrum och käka och kom på det när jag kom hem och hörde klacken.

Nu kan jag bekräfta att det är Amarin 34hd som kör matchen.
Alla som har Thai tv skall kunna se den.

Tyskarna är helt grymma i försvar och anfall, vinner vi känns det redan i början orättvist.
Inte konstigt att den Tyska effektiveteten nästan erövrade världen.
Gjort en tur runt jorden på bilfartyg och sett hur olika folk jobbar.
Tyskarna och japanerna utmärkte sig direkt som effektivast.
I japan mycket folk och signalljus.
Tyskland in på däck med en bil högsta volym med tysk rave musik och lite vrål på tyska så åkte bilarna av på rad med en effektivitet och sammarbete jag aldrig skådat.
Innledningen av matchen känns som vi möter den effektiviteten.

Är jag glad jaaaaaaaa, frugan vakna och trodde väl nåt hänt sonen.
Rättvist nej.
Men nu skiter vi rättvisa sålänge vi vinner.

Får ändra mig lite Tyskland gjorde en grym början men nu är det fame 2 lag som sliter ingen slö spelare som står och väntar på pass vid sidan av.
Tycker tyskarna har otur vid målslut, cm men det är mål som gäller.
Men nu gäller det att fortsätta slita för Sverige kommer nog få sina tuffaste minuter någonsin nu när tyskland vill reducera.
Tar dom det här kan dom gå långt med tur för dom möter världens bästa lag.

Halvlek så gjort välling till sonen nu springa ner och smygröka, blev ju par öl till när jag märkte att fotbollsmöjligheten fanns på hotellrummet.
Adrenalinet är på topp så det kanske inte orkar se matchen är bortblåst.

Hjärtat hänger i halsgropen klarar vi hålla 1-1 i mina ögon är Tyskland fortsatt världens bästa lag, men Sverige gör sin bästa insatts på länge
Om 10 år är styvsonen med men på Thailands sida, han är lovande spelare sista matchen gjorde han alla mål 6 stycken.
Men slackar efter när jag kommer och kollar då vill han showa, dribbla och leka med dom andra och målen uteblir.
Sagt till han viktigaste är att du sammarbetar alla i ditt lag är dina polare och ni spelar bäst ihop.
Får säga att även om Sverige förlorar är jag stolt över dom inte många som lyckats hålla det Sverige gör nu mot Tyskarna

Tillbaka
Topp