FotbollsVm -18

 

Krille

Forumveteran
Provar att starta denna tråd för att se om det finns några intresserade för detta ämne..
Så vad tror ni, hur går det för Sverige, vilka kommer spela finalen, och till sist vem tar hem pokalen ???
Jag tror att "vi" Sverige blir tvåa i gruppen efter Tyskland, där i åttondelen får vi stryk av Brasilien..
Finalen tror jag att Tyskarna tar hem efter seger mot just Brasilien med 3-2 efter förlängning..
Så, kom igen nu tippa, vem vet vad som kan hända.. Kanske just du som har de rätta svaren.:)
 
Jag tror tyvärr att Sverige åker ut efter gruppspelet mem hoppas naturligtvis att jag har fel.
 
Provar att starta denna tråd för att se om det finns några intresserade för detta ämne..
Så vad tror ni, hur går det för Sverige, vilka kommer spela finalen, och till sist vem tar hem pokalen ???
Jag tror att "vi" Sverige blir tvåa i gruppen efter Tyskland, där i åttondelen får vi stryk av Brasilien..
Finalen tror jag att Tyskarna tar hem efter seger mot just Brasilien med 3-2 efter förlängning..
Så, kom igen nu tippa, vem vet vad som kan hända.. Kanske just du som har de rätta svaren.:)

Ja Italien är borta och nä tunt VM, favoriter Tyskland i vanlig ordning sen Portugal och Frankrike, finns inget annat i detta VM.
 
Efter att ställt frågan via forumet om det fanns en egen tråd om fotbolls VM 2018 har inga svar kommit på frågan..
Så nu skapar jag en för de som vill prata om fotbolls VM 2018. Kul om man håller sig till innebörden och inte spårar ur i massa privata bråk och tjafs... :wai::wai:

Vem vinner? Vem åker ut?

Själv tror jag inte Sverige har en chans... Solly… :( OBS! Behövs inga elakheter i tråden … :wai::wai:

Med vänlig hälsning
PEPSI
 
Håller med, tror det blir svårt för Sverige. Torsk mot Sydkorea på måndag så kan man packa väskorna och åka hem. Mexico blir svåra och Tyskland näst intill omöjliga.
 
Hej

Hoppas förstås på Sverige men vi har ju ytterligare två Skandinaviska länder med så floppar Sverige så får vi hoppas på att Danmark eller Island kan överraska.

Mvh isan lover
 
Vad sägs om Portugal och Ronaldo då? Den sista frisparken han lade rätt in i mål kunde man banne mig hänga tvätt på. Mycket imponerande, där är ytterligare ett lag som kan överraska. Spanien hör ju redan till guldkandidaterna.
 
Idag spelar PERU mot DANMARK kl 18.00.. Om inte DANMARK vinner skall de skämmas!!! :(:(
Då förtjänar de inte att sälja röde pölser längre.. ;)
Deras sång "Vi e röe vi er vide" skall de fan i mig få stå upp för!!!
Håller på Danskarna utan tvivel.. Om de förlorar skall jag spöa den första dansk jag träffar!!! :D:D:D
Muay Thai brallorna på... Vi e rööööde vi e viiide vi står sammen side vid side!!! :wai::wai::wai:
 
Idag spelar PERU mot DANMARK kl 18.00.. Om inte DANMARK vinner skall de skämmas!!! :(:(
Då förtjänar de inte att sälja röde pölser längre.. ;)
Deras sång "Vi e röe vi er vide" skall de fan i mig få stå upp för!!!
Håller på Danskarna utan tvivel.. Om de förlorar skall jag spöa den första dansk jag träffar!!! :D:D:D
Muay Thai brallorna på... Vi e rööööde vi e viiide vi står sammen side vid side!!! :wai::wai::wai:
Visst håller jag på danskarna i den matchen men inte lika mycket för rödpölsernas som för Gamle Oles skull. Dessutom hoppas jag att den isländska vulkanen får ett nytt utbrott, det hade varit trevligt. :)
 
Visst håller jag på danskarna i den matchen men inte lika mycket för rödpölsernas som för Gamle Oles skull. Dessutom hoppas jag att den isländska vulkanen får ett nytt utbrott, det hade varit trevligt. :)
Mums!!! Att se matchen och ha nybakat bröd med Gamle Ole... Härligt...
Tror de vinner.. Annars.. Ajajaj.. :)
 
Ja hitintills har tipset fungerat för mig förutom Spanien och Frankrike, där blev det torsk, hade 1-2 till Spanien och 1-1 mellan Frankrike-Australien, sket sig.

Australien är inte dåligt, bra försvar, taktiska och jävlar anamma som Irländare.
Tycker VM startat bra, annars brukar det vara sengång och försiktighet. Spanien-Portugal var ju magisk och även Marocko-Iran, där fick jag rätt.

Grejen var ju att den frisparken var ju väldigt bra, hög och droppade och försvarsspelaren missbedömde farten på den och fick bollen på sidan av huvudet och gick in mål istället för till hörna.

Samma med Spanska målvakten, aldrig ta bollen med handflatan utan ha kroppen bakom sig, även han missbedömde farten på bollen och den smet ovan händerna in i mål, klantigt?

Tycker att VM startat bra, bra spel och spänning!
 
Just nu Argentina - Island... Svårt... Man får väl vara lite optimistisk och hoppas att Island vinner..??
Men kanske för mycket Islands häst tölp? 0 - 1 ?? eller 3 -0 ? Ovisst??
I kväll Kroatien - Nigeria... 21.00.. Fördel Nigeria om solen går ner.. Som Arne Hegerfors sade en gång...
Det ser mörkt på avbytare bänken..... :( 55555 :)
 
Kollade nyss "Vad gör ni Thaisnackare just nu" Det kanske är bättre snacka fotbollsvm där verkar det som, 6 st röster på denna tråden får mig att undra. Men kan väl ge den en chans till. Till @Pepsi kan jag berätta att 1,an 2,an samt 4,an sänder det mesta, har du inte dessa kanaler lider jag med dig, men du slipper iaf. se egot Zlatan,, jo förresten han är ju med på reklamen.:D
Nu en fråga till @Långeman , sänder ch 3 de flesta matcherna eller bara vissa.
Kan man ta med sig datorn härifrån till Thailand, och köpa en anslutning för att se de kanalerna( 1, 2 och 4 Svenska)
Just nu Arg-Isl. 1-1:)
 
Hej

Island har fortfarande 1-1 mot Argentina och det är bara 1.5 minuter kvar av ordinarie matchtid.

Mvh isan lover
 
 
 
Tillbaka
Topp