Från idag gäller poängsystemet för trafikförseelser

1673419251232.png

Ser ut som om han har problem med att få in en högre växel.
kanske har han druckit tillsammans med den lokala polisen, då blir det problem med växelförarna

Hej

Försök få Thailändarna att efterleva detta, dålig koll säger du, själv är jag övertygad om att det finns mängder av fordon som inte är vare sig registrerade, försäkrade eller besiktigade.

Här nedan är lite exempel på vad man kan möta i trafiken, tror du att dom är registrerade, besiktigade och försäkrade?

1673417645709.webp

1673418162980.webp

1673417811027.webp

1673418317545.webp

1673418382179.webp

1673418516125.webp

1673417543069.webp

Mvh isan lover

1673418787891.webp
Jodå , ganska många som har regskyltar/bok på både Traktorer och Tuk Tuk lastbilar , Kollade nu , vi har på både familjen Tuk Tuk samt vår Traktor, Nu var frågan om vad lagen kräver, men som vanligt så skall du försöka glida undan vad du felaktigt påstår :) Du visar kanske medvetet bilder på fordon som har både bok och skylt, men försöker att bara visa bilder framifrån , Kolla sista traktorn , han har regskylt, ser du inte det så är ett besök hos optikern att rekommendera

Det är 1 och halv dagslön, vad är boten på i Sverige?

För den som undrar så ligger medellönen i Thailand på drygt 15k/månad.
Tror att du har koll på det men vissa verkar tro att alla thailändare tjänar minimilön / 8-9000/månad.

/ SatanG

För den som undrar så ligger medellönen i Thailand på drygt 15k/månad.
Tror att du har koll på det men vissa verkar tro att alla thailändare tjänar minimilön / 8-9000/månad.

/ SatanG
12-15 är vad dottern tjänar på sitt jobb i Laem Chabang, då jobbar hon skift och har ju extra pga natt jobb ;)

Vad jobbar hon som, utbildning, kan engelska?
Bra att hon jobbar, lycka till.

/ Satan

Vad jobbar hon som, utbildning, kan engelska?
Bra att hon jobbar, lycka till.

/ SatanG
Hon har jobbat här i fyra år nu Sc Wado Co.,Ltd. (Nidec Group) บริษัท เอสซี วาโด จำกัด, Dom tillverkar vad jag förstått någonting , tror det är krockkuddar men ej säker. Nej , hon kan ingen Engelska , lite Svenska samt dyslektiker , men en djäkel på att jobba, omtyckt arbetsmyra gissar jag på 25 år.
Hennes syster 26 år jobbar på Transportstyrelsen i Phon , kan lite Engelska , kan skriva och tala Svenska , Grym på matte samt duktig på data , Hon tjänar ca 7 k /månad 8-5 jobb lediga lördagar och söndagar , där ser man att allt inte är utbildning i detta land. Men självklart skall det löna sig att jobba natt samt helger och 6 dagars vecka

Senast ändrad:
Hon har jobbat här i fyra år nu Sc Wado Co.,Ltd. (Nidec Group) บริษัท เอสซี วาโด จำกัด, Dom tillverkar vad jag förstått någonting , tror det är krockkuddar men ej säker. Nej , hon kan ingen Engelska , lite Svenska samt dyslektiker , men en djäkel på att jobba, omtyckt arbetsmyra gissar jag på 25 år.
Hennes syster 26 år jobbar på Transportstyrelsen i Phon , kan lite Engelska , kan skriva och tala Svenska , Grym på matte samt duktig på data , Hon tjänar ca 7 k /månad 8-5 jobb lediga lördagar och söndagar , där ser man att allt inte är utbildning i detta land. Men självklart skall det löna sig att jobba natt samt helger och 6 dagars vecka

Jag gick in på Nidecs hemsida lite snabbt, verkade även tillverka motorer av något slag. Kul med döttrar, och söner, som jobbar och klarar sig på egna ben. All respekt för de som gör det.

Hennes syster kan skriva och tala svenska, det finns ingen chans till att utnyttja det jobbmässigt på något vis? Inte så vanligt tänker jag.

/ SatanG

Gött att ungarna du slängde ut från sverige blivit jävlar på och jobba fast fortsatt i Thailand lägsta lön.

Jag gick in på Nidecs hemsida lite snabbt, verkade även tillverka motorer av något slag. Kul med döttrar, och söner, som jobbar och klarar sig på egna ben. All respekt för de som gör det.

Hennes syster kan skriva och tala svenska, det finns ingen chans till att utnyttja det jobbmässigt på något vis? Inte så vanligt tänker jag.

/ SatanG
Jag vet inte om något företag här behöver den typen av kunskap, Hon har även en 4 årig son som gör det lite svårare att flytta på sig , hennes man kör långtradare och super som en galning emellan körningarna , har fått symptom från nervbanor av supandet , 27 år , skrämmande, djäkla problem med alcohol i detta land ,

kanske har han druckit tillsammans med den lokala polisen, då blir det problem med växelförarna

Hej

Jag kan informera dig om att växelföraren sitter i mitten ovanpå styret och på bilden har jag båda händerna på styret, det utesluter att jag ens försöker växla, titta på bilden en gång till så kanske du förstår hur en Rod Thai fungerar, på vänster och höger sida av styret sitter bromshandtag för höger respektive vänster hjul, växelföraten sitter ovanpå vilket framgår tydligt av bilden.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp