Gissningsbilder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ledarn hade rätt, igen. Karma till dig.

gissa3_stor.jpg

"ledarn " sa:
Ledarn - Lego 2 - 0 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

(Du lämnade ingen gissning vilket betyder WO) :nod: :nod:
Jag tror inte att han har tid. Det var länge sedan man läste om någon cykelfärd så jag tror att han kan vara upptagen med att rikta hjul, fixa punktering eller annat velocipediskt.

Velociped.jpeg

Har ni några botaniska kunskaper? Känner du dig som Linné?
Får se om ni klarar denna.

gissa4.jpg

"Berralund " sa:
Jag tror att det är en närbild av en maskros (eller svinamila som dom gamla sa här hemma).
Har du också massor av dem i din trädgård? Maskrosen och Smörblomman är jag rädd om i min. Helt rätt Berralund.

gissa4_stor.jpg

Aha nej såna har jag aldrig sett .... :nod: Det bästa är att inte se dem!

Ser mer ut som en orm med en nos som ser ut som en snigel för att locka till sig offer.

Tycker nog det ser ut som en hederlig svensk skogssnigel ... ser mer svart ut en en spansk som ju är brun!

"Janne " sa:
Tycker nog det ser ut som en hederlig svensk skogssnigel ... ser mer svart ut en en spansk som ju är brun!
Skogssnigel är helt rätt. Den spanska, som också nämns är brun till färgen.
Bilden är tagen i Bostorp på Öland, om nu någon vill leta upp snigeln :)

guesswhatII.jpg

Måste bara säga att den där bilden på hjälmen gjorde min dag. Skickade den till en kompis som köpte ny hojj i veckan och han är helt flint. Suveränt kul! :)

Så infinner sig nostalgin.
Detta är min favoritkamera, alla kategorier.
På den tiden då den användes köpte man film i 30-metersrullar som man spolade upp på tomma filmkasetter. Jag har tagit tusentalsbilder med en lika dan.
Vad heter den?

21.jpg

Leica!

Om det är en M2 eller M3 kan man inte se. Det enda som skilde var att M2 hade mätsökare för 35-50-90MM och M3 50-90-135.

M2 var min favorit i många år!

/Anubaan

"anubaan " sa:
Leica!

Om det är en M2 eller M3 kan man inte se. Det enda som skilde var att M2 hade mätsökare för 35-50-90MM och M3 50-90-135.

M2 var min favorit i många år!

/Anubaan
Det är en M2. Den bästa kamera som tillverkats enl.mig.
Tyvärr har jag den inte kvar men jag såg ett kamerahus till salu i Köpenhamn för några år sedan. 10.000 DKR. Undrar vad den skulle kosta i dag....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp