Gör det själv sats, snus.

LeoCesar

Medlem
Jag gillar att göra eget snus med hjälp av gör det själv satser,
så min fråga är om det finns regler/begränsningar för hur mycket man får ta med sig av det till Thailand?
Alltså av den ofärdiga produkten för att sedan laga till den i Thailand.
Jag har 12 kartonger med 1 kg ofärdigt snus jag vill sända till min hemadress i Thailand.
Tacksam för svar.

Sista resan till Thailand så tog jag med mig snus till en kompis. Hade ingen lust att ”åka dit” för någon annans grejor så kollade upp det. Nu kommer jag inte ihåg exakt men typ 250g får man föra in. Jag köpte en stock snus och den låg under gränsvärdet i alla fall.

Finns det ingen som kan hjälpa @LeoCesar med detta?
Om han befinner sig i Sverige så ringer man till Suwanphum airport och frågar eller kollar själv på import regler vad gäller Thailand , detta har jag gjort ett antal ggr. Finns väldigt mycket att kika på i just detta fallet , fråga ett som jag ser det är. Är det han skall ta in som ger 25 kilo färdigt snus en tobaksprodukt ?? Där måste han själv veta svaret , det kan ju ingen annan hjälpa med Så har säger en av rubrikerna hos Thailands tullmyndighet No more than 200 cigarettes or 250g of tobacco or 250g of all types combined sen får han väl avgöra vad det är han skall införa

Senast ändrad:
Fast han vill väl ta in råtobak? Frågan är väl då om råtobak klassas som tobakvara. I Thailand.

I Sverige klassades råtobak om, skattemässigt, för nåt år sedan.
Råtobak finns i Thailand, kolla på marknaden billigt dessutom.

Jag har uppfattat det som han vill ta in halvfärdiga satser som innehåller tobak.

Ställ frågan direkt till honom.

Fast är det inte tobaksprodukt som är begränsad? Är inte tobak en råvara?

Och Du, jag har inte svarat. Det är du som har det rätta svaret här tydligen. Eller.....
Dessa gör det självsatser av snus är färdigt snus som har vattnet borttaget.
Var rätt vanligt förr på min fd arbetsplats.

Jag tror att det är sånt som det handlar om.
Såldes i hinkar om 1kg på nätet.

Ett kg torrt snus som man tillsätter vatten och får två kg färdig vara.
Så 250g är tillåtet och vips har man 500g.

Har du andra uppgifter om införsel av snus finns många intresserade om hur man rundar reglerna.

Dessa gör det självsatser av snus är färdigt snus som har vattnet borttaget.
Var rätt vanligt förr på min fd arbetsplats.

Jag tror att det är sånt som det handlar om.
Såldes i hinkar om 1kg på nätet.

Ett kg torrt snus som man tillsätter vatten och får två kg färdig vara.
Så 250g är tillåtet och vips har man 500g.

Har du andra uppgifter om införsel av snus finns många intresserade om hur man rundar reglerna.
Snus? Har du googlat nu igen? Snus är svenskt.

Är det en Tobaksprodukt han tar in eller klassas det som råtobak?

Liknande trådar

V
Svar
17
Visningar
3 K
R

Tillbaka
Topp