Gräsmatta på rulle

Tycker det är bra med klinkerytor pga krypen. Dödade själv en centiped i juli och gumman och dottern dödade 2 till.
Blir väl så när det står tomt. Man ser var man går och gräset är inte tryggt.
givetvis går vi där men med sandaler på.

Senast ändrad:
Är det smala strån så kanske det är Bermudagräs? Det har de på golfgreenerna, var det en som berättade för mig.
Intressant för det är smala strån och vi klippte inte på tre veckor när vi åkte till Svedala men gränser var inte så högt.
Nois systers man jobbar som anlöggare på Chiang Mais golfbana, jag skall fråga han. Han borde veta.
Mattan ser bra ut ändå men vill ha den kortare för den är för lång för att klippas med handjagare. Får fixa detta nu närmaste veckan tror jag. Jädrans också att en pensionär är så uppjagad. :cool::eek:

Visst har vi det, men frugan tycker dom kan vattna för hand tills vi kommer ner.
Hon vill inte skicka någon att köpa pump, rädd att det blir skitpump, hon är thai å vet hur galet det kan bli;)
Brunnen har vi bara till bevattning, vatten till huset kommer från annat håll, tänkte skrivit kommunalt men blir ju galet:cool:

Finns 6 vatten utkast längs muren, bara koppla på slang å vattna;)
Det finns jättebra vattenpumpar på rea hos Global så en italiensk som hade kostat fem tusen papp till 2500 bath. Den skulle duga till bevattning alla gånger.

Blev era gräsmattor nåt bruna/gula första veckan?
Är ju regnsäsong och vatten öser det ner i mängder men ser ändås uttorkat och dött ut på sina ställen?

1537165634769.jpg

Tillbaka
Topp