Krister
Forumveteran
Ja visst men järnbrist lider inte folk av som jag äter kött varje dag. Jag kommer inte acceptera helt detta eftersom när jag kom in och berättade vad som hänt så har de gått på det symptomet (synfel) och ignorerat att alla andra symtom uteblivit.. och om han nu hittade en "prick" på ct röntgen varför har jag aldrig känt symtom av TIA attack tidigare?Ja, jag är ju absolut ingen läkare och diagnoser verkar läkare på plats ha svårt att göra.
Visst kan det vara blodsockerfall. Det kan nog även vara blodtrycksfall, fast då brukar nog även yrsel uppstå.
För att vara helt ärlig så tycker jag inte att dessa läkare är något vidare duktiga.
Det verkar som att det enda dessa kan göra är att konstatera att ett finger är avkapat eller att man har ett benbrott.
Oavsett vilket så bör man nog åtminstone följa doktorns råd till en början.
Men att börja med blodförtunnande…
Kan man inte mäta ”viskositet”, järnhalt och andra saker innan man trycker i en massa piller?
Förhoppningsvis är det bara kostrelaterat.
Jag pratade med den äldre läkaren som gjorde TEE och han medgav att det är individuellt vad man kan ha för värden. Jag hade 100 sedan 99 sedan 91. Så det var mycket över normalt... men avtagande. Det borde varit ökande om jag haft en TIA attack.
Hur snabbt stiger troponin?
Kardiellt troponin (cTn) har för närvarande inget annat användningsområde än vid misstanke om hjärtinfarkt eller annan hjärtmuskelskada. Troponin frisätts omedelbart efter akut hjärtskada [7] men når sitt maxvärde först efter ca 10 timmar [8] på grund av långsam urlakning från skadade hjärtceller.26 sep. 2017