Har det blivit en ny inriktning på kundkrets.

 
Ja men 900.000. Tb är pengar.;)
400.000, jag rörde ihop det, gjorde ju det tidigare i tråden med.

Pattalet 1 från ca. 2.9 miljoner baht (Fast dom har inga av det priset kvar så du hittar inget under 3.5 miljoner där nu tror jag) När vi var där och kollade kostade ett hus med stor hörntomt 4.2 miljoner.
Den villagen har precis blivit klar.

Pattalet 2 från 2.49 miljoner baht upp, och dom har precis börjat bygga.

Nu skall vi åka så får vi se.
 
Pratade med Krister på forumet nu och dom har köpt ett liknande hus i samma storlek.
Dom är också 4 stycken, 2 barn och 2 vuxna och han är gör nöjd och funkar kanon med den storleken för en familj på 4.
 
Ja men 900.000. Tb är pengar.;)
Nu var vi där och kollade och det skiljde sig 1 miljon mellan pattalet 1 och 2 nu för nytt hus sa hon.

Men Pattalet 2 den nya billigare så kommer det inte byggas något klubbhus eller allmän swimmingpool, detta finns ju på Pattalet 1.
För ett hus med tomtstorlek för att bygga en pool 2.680.000 baht.

Såhär såg 4 sovrum ut.
20171008_134813.jpg
20171008_132042.jpg
20171008_131426.jpg
20171008_131420.jpg
20171008_130749.jpg
20171008_130626.jpg
20171008_130614.jpg
20171008_130502.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Var en del sålt redan, fast den villagen var ju mest riktad mot Thai, försäljaren kunde ingen Engelska ens.

20171008_134804.jpg
 
Har du ingen planritning,det ger en bra överblick för dom ytor man behöver..
Såg en bild med sängen mot fönstret, för mig går det bort, kanske det går att möblera annorlunda.
Lycka Till
Klart det går möblera annorlunda, det är ett visningshus, husen säljs tomma på möbler.
Planlösning fanns med några inlägg tillbaks men här kommer en igen ;)


1st-floor-plan---let1-3-bedrooms-space.png


2nd-floor-plan---let1-3-bedrooms-space.png
 
Här är en youtube video jag fann, visningshus ifrån Pattalet village 1, en 3 rummare.
Så får man mer känsla av storlek och hur det kan möbleras.
Detta är samma hustyp vi kollade på idag i Pattalet 2.

 
Här är en youtube video jag fann, visningshus ifrån Pattalet village 1, en 3 rummare.
Så får man mer känsla av storlek och hur det kan möbleras.
Detta är samma hustyp vi kollade på idag i Pattalet 2.


Ser väl ok ut.
Fast kanske lite så ytor för en galloperande tvååring, då jag räknar med att man måste barnsäkra trappan.

Enplanshus är enligt min mening alltid bäst. Men ska man ha många kvadrat så drar det nog iväg i pris.
 
Ser väl ok ut.
Fast kanske lite så ytor för en galloperande tvååring, då jag räknar med att man måste barnsäkra trappan.

Enplanshus är enligt min mening alltid bäst. Men ska man ha många kvadrat så drar det nog iväg i pris.

Det är ju det, det drar snabbt iväg.

Nu går dom billigaste i Patta prime från 5.9 miljoner, samma företag och husmodell fast där har dom satsat på större hus.

Och skall man ha enplans hus där i Patta prime så får du nog punga upp runt 10 miljoner nu.
Drar iväg allt eftersom villagen börjar bli klar och det billigaste är sålt ;)

Så på fördel listan priset: 2.6 miljoners baht hus kommer jag inte gråta blod om jag förlorar, 10 miljoner bahts hus kommer jag gråta om jag förlorar..

Nackdel: kanske för litet för en galloperande 2 åring, fast isåfall får man köpa med största hörntomt ;)
 
Ser väl ok ut.
Fast kanske lite så ytor för en galloperande tvååring, då jag räknar med att man måste barnsäkra trappan.

Enplanshus är enligt min mening alltid bäst. Men ska man ha många kvadrat så drar det nog iväg i pris.

Ja två våning kan bli jobbigt för Jonas ,snart gammal med problem i rygg och knän , jobbigt med trappan ,, Men då finns ju möjligheten till en trapphis ,, sådana finns många att finna i Hua Hin :)
 
Ja två våning kan bli jobbigt för Jonas ,snart gammal med problem i rygg och knän , jobbigt med trappan ,, Men då finns ju möjligheten till en trapphis ,, sådana finns många att finna i Hua Hin :)
Jag har vare sig problem med rygg eller knän??
Det har jag aldrig skrivit att jag har haft.

Hade jag haft det hade det varit jobbigt att jobba på sjön.

Jag har problem med vighet och att jag inte springer så snabbt efter en trafikolycka men det är allt.

Jag går i trappor från botten av maskinrummet upp till bryggan ofta det är ungefär 50 meter i höjd så ett litet 2 våningshus klarar jag allt ;)

Fast med åldern blir det ju klart annorlunda, men då köper man ett enplanshus när ungar flyttat ut och man gått i pension om 22 år ;)
 
Det är ju det, det drar snabbt iväg.

Nu går dom billigaste i Patta prime från 5.9 miljoner, samma företag och husmodell fast där har dom satsat på större hus.

Och skall man ha enplans hus där i Patta prime så får du nog punga upp runt 10 miljoner nu.
Drar iväg allt eftersom villagen börjar bli klar och det billigaste är sålt ;)

Så på fördel listan priset: 2.6 miljoners baht hus kommer jag inte gråta blod om jag förlorar, 10 miljoner bahts hus kommer jag gråta om jag förlorar..

Nackdel: kanske för litet för en galloperande 2 åring, fast isåfall får man köpa med största hörntomt ;)
Det är inget fel på detta hus bara halksäkra trappan och hörntomt går det att bestämma köket (IKEA) då ligger ni bra till.
 
I Swe räknar man med att en trappa tar runt 10 kvm av boytan per vån
Ja ett enplanshus hade ju varit att föredra.

Markpriserna verkar ju vara den stora kostnaden så drar dock snabbt iväg på ett enplanshus och då hade det inte passat i denna tråden längre som handlar ny inriktning på kundkrets ;)

Vad tycker du annars som mäklare, du har ju ett bättre öga för att hitta det negativa i en planlösning än en annan.
Själv försöker man hitta det positiva 555555 ;)
 
Jag har vare sig problem med rygg eller knän??
Det har jag aldrig skrivit att jag har haft.

Hade jag haft det hade det varit jobbigt att jobba på sjön.

Jag har problem med vighet och att jag inte springer så snabbt efter en trafikolycka men det är allt.

Jag går i trappor från botten av maskinrummet upp till bryggan ofta det är ungefär 50 meter i höjd så ett litet 2 våningshus klarar jag allt ;)

Fast med åldern blir det ju klart annorlunda, men då köper man ett enplanshus när ungar flyttat ut och man gått i pension om 22 år ;)
Såg du inte smilegubbarna Jonas , du måste förstå när man skämtar :)555
 
 
 
Tillbaka
Topp