Har det blivit en ny inriktning på kundkrets.

 
Såg du inte smilegubbarna Jonas , du måste förstå när man skämtar :)555
Ok.
Ja tänkte du tänkte på att jag har vart med om traffikolycka och kanske hade problem efter den.
Har för mig vi pratade om det en gång när jag frågade dig om du hade kört dom här Enduro turerna dom har här i Pattaya och hur tuffa dom är att köra ;)
 
Gällande barnsäkra trappa är det ju ett mindre problem, sådana här användes det när jag var barn ;)

img_1810.jpg
 
JA barnsäker trappa ,men hur går det i framtiden med rullator/rullstol tex i 2plans hus
Ja jag tänker inte köpa och planera hus inför min pension ännu.

Hur många som har köpt hus här när dom var 40 år köpte hus med planering tills dom var i rullator åldern?

Köper jag ett hus nu köper jag efter rådande ekonomi, jobbar jag i 25 år till så ser min ekonomi annorlunda ut och jag skall ha råd med ett enplanshus.

Vem vet hur världen och livet ser ut om 25 år fram i tiden det är som om jag 1990 skulle planerat inför hur jag skulle bo idag ;)

Sen skall man förhoppningsvis slippa rullator innan man är 80 och det är 40 år tills dess, kanske finns flygande hus då ;)
 
Skall jag ta en kvällsmacka och sen är det snart läggdags då skall jag lägga mig och sova på det här och fundera.

När jag var och kollade på huset så var första negativa reaktionen, "Här kan jag ju inte bo finns ingen pool".
Sen påväg hem funderade jag på hur många gånger har jag varit vid poolen här jag bor nu det senaste året, 3 gånger.

Sonen eller frugan är inte där mycket oftare, han har ju simlektioner på skolan varje vecka så han går väldigt sällan till poolen och leker och gör dom det åker dom hellre till nåt badställe med fler barn.

Däremot när jag hade egen pool på tomten, då badade jag ofta, så vad jag behöver är ju en stor tomt där jag kan bygga en pool också, ingen allmän pool ;)

Men nu skall jag fundera på mer vettiga saker för att inte ha en allmän pool är ingen stor sak på negativ listan, Fast den var det först när ja var där och kollade men inte efter man tänkt efter.
 
Ja ett enplanshus hade ju varit att föredra.

Markpriserna verkar ju vara den stora kostnaden så drar dock snabbt iväg på ett enplanshus och då hade det inte passat i denna tråden längre som handlar ny inriktning på kundkrets ;)

Vad tycker du annars som mäklare, du har ju ett bättre öga för att hitta det negativa i en planlösning än en annan.
Själv försöker man hitta det positiva 555555 ;)

Ok om du vill så skall jag ge dig mina synpunkter Återkommer då jag kollat igenom på stora datorn
 
Ja ett enplanshus hade ju varit att föredra.

Markpriserna verkar ju vara den stora kostnaden så drar dock snabbt iväg på ett enplanshus och då hade det inte passat i denna tråden längre som handlar ny inriktning på kundkrets ;)

Vad tycker du annars som mäklare, du har ju ett bättre öga för att hitta det negativa i en planlösning än en annan.
Själv försöker man hitta det positiva 555555 ;)
Ok.
Ja tänkte du tänkte på att jag har vart med om traffikolycka och kanske hade problem efter den.
Har för mig vi pratade om det en gång när jag frågade dig om du hade kört dom här Enduro turerna dom har här i Pattaya och hur tuffa dom är att köra ;)
Inte en tanke på det Jonas , bara ett skämt om att åldern kommer snabbare än man tror :)
 
Ja ett enplanshus hade ju varit att föredra.

Markpriserna verkar ju vara den stora kostnaden så drar dock snabbt iväg på ett enplanshus och då hade det inte passat i denna tråden längre som handlar ny inriktning på kundkrets ;)

Vad tycker du annars som mäklare, du har ju ett bättre öga för att hitta det negativa i en planlösning än en annan.
Själv försöker man hitta det positiva 555555 ;)

Jag fattar inte att thai envisas med att man skall kliva rakt in i vardagsrummet. Det gör man i vårt hus också men det är långt till soffa och TV. Vi har nästan som en hall.

Visserligen är man inte lika beroende av en hall i det thailändska klimatet men ändå skönt att ha lite space innanför dörren.

Jag gillar inte heller flerplanshus men vad gör man när markpriserna är höga.
 
Skall jag ta en kvällsmacka och sen är det snart läggdags då skall jag lägga mig och sova på det här och fundera.

När jag var och kollade på huset så var första negativa reaktionen, "Här kan jag ju inte bo finns ingen pool".
Sen påväg hem funderade jag på hur många gånger har jag varit vid poolen här jag bor nu det senaste året, 3 gånger.

Sonen eller frugan är inte där mycket oftare, han har ju simlektioner på skolan varje vecka så han går väldigt sällan till poolen och leker och gör dom det åker dom hellre till nåt badställe med fler barn.

Däremot när jag hade egen pool på tomten, då badade jag ofta, så vad jag behöver är ju en stor tomt där jag kan bygga en pool också, ingen allmän pool ;)

Men nu skall jag fundera på mer vettiga saker för att inte ha en allmän pool är ingen stor sak på negativ listan, Fast den var det först när ja var där och kollade men inte efter man tänkt efter.

Egen pool och småbarn, scary :)
 
Ja men kom på när jag tjöta med farsan igår kväll att jag har ju pool vid condon så då behöver jag väl inte en i huset med.

Skall köra ungen till skolan strax sen skall jag köra bort igen och kolla in området bättre hade ju inte så mycket tid igår pöjken skulle på pianolektioner.
Det gör du rätt i @Jonas kolla flera gånger titta på varje rum och få idèer på hur ni skulle möblera.
 
Har en kund i Laemchabang (Holländare) som betalat handpenning pa ett av husen i det nya villaområdet nära Sriracha Tiger Zoo.

Pris 4MTHB med kök, färdig trädgård och 228m2 boyta.


.

Visa bilaga 62840
 
Ligger 40km norr om Pattaya
Ja det blir ju lite väl långt.
Detta vi kollar på nu ligger 7km från korsningen motorvägen-sukhumvith Pattaya.

Kört lite fram och tillbaks för att kolla tider och jämföra med här vi bor nu mitt i East side.

Mellan skolan och Pattalet 2 tog 8 minuter.

Mellan skolan och där vi bor nu 15-20 minuter.

Pattalet 2 till Lam Chabang Harbor mall, Mc donalds, Tesco och Makro 5 minuter.

Pattalet 2 till korsningen motorvägen-Sukhumvith Pattaya i rusningstraffik 11 minuter.

Pattalet 2 till Sukhumvith 2 minuter.

Så även om det ligger mitt på landet så ligger det väldigt centralt för man kommer så snabbt på Sukhumvith.
 
Beror på om det bara är Pattaya som är av intresse.
Min kund är gift och har ett barn (6 månader) och jobbar i Laemchabang Export Zone.

Hmm, lite konstigt svarat, kan jag tycka.
Jonas är väl gift och har två barn vars skola är i Pattaya.
Så att då bosätta sig i Laem Chabang känns ju onödigt.
Lika onödigt som att din kund skulle bosätta sig nära Jonas skola.
I övrigt skulle ju Jonas lika gärna kunna bosätta sig i Sattahip
 
Hmm, lite konstigt svarat, kan jag tycka.
Jonas är väl gift och har två barn vars skola är i Pattaya.
Så att då bosätta sig i Laem Chabang känns ju onödigt.
Lika onödigt som att din kund skulle bosätta sig nära Jonas skola.
I övrigt skulle ju Jonas lika gärna kunna bosätta sig i Sattahip
Visade sig att det gick snabbare att köra från Laem Chabang till skolan än krångla sig fram från east side på morgonen.
Halva restiden mellan Pattalet 2 (som man väl får säga ligger i Laem Chabang)
Jämfört med där vi bor nu på soi Khao Noi i Pattaya.

Och tråden handlar ju inte om mig och mina husköpsplaner så hans inlägg var väl helt efter tråden.
För det lär ju inte vara turistkundkrets inriktning där ;)

Var ju en tråd om billigare hus där dom inte fokuserar på turister.
 
 
 
Tillbaka
Topp