Har ni innåtgående eller utåtgående dörrar.

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

Har du inåtgående eller utåtgående dörrar i din bostad.

• Inåt och utåtgående i Thailand.

Röster: 0 0.0%
  • Inåtgående i Thailand.

Röster: 3 30.0%
  • Utåtgående I Thailand.

Röster: 2 20.0%
  • Inåtgående i Thailand men utåtgående i Sverige.

• Utåtgående i Thailand men inåtgående i Sverige.

• Inåtgående i Sverige

• Utåtgående i Sverige.

Röster: 1 10.0%
  • Inåt och utåtgående i Sverige

Röster: 4 40.0%

• Totala väljare
    10

A

anonymous

Gäst
Tänkte jag fick ta en omröstning och om se om det bara jag som har inåtgående dörrar i mitt hem i Thailand och har fått det i alla bostäder jag hyrt här?
Skiljer det sig mellan Sverige och Thailand vilket håll dörrarna går åt i era hus?

Här i Thailand är ju iofs dörrarna så klena så spelar ingen roll vilket håll den går åt lyckas nog sparka sönder den ändå.
Vi har dock fönster i varje rum även badrummen och möjlig utrymningsväg där igenom.

I Sverige dock är ju iallafall ytterdörrar så stabila så där är ju näst intill omöjligt att sparka in eller ut en dörr i dagens läge.

Hos oss går både sovrum, badrum och ytterdörren utåt.
Här i turklandet går hotelrumsdörren och badrumsdörren inåt.

Utgående ytterdörrar både i Thailand och Sverige. Innerdörrar utgående i Thailand men inåtgående i Sverige.

Yterrdörrarna i husen här nere har varit sidogående ;) dock hade vi 2 ytterdörrar i köket också vid förra huset och dom var utåtgående men alla dörrar i rummen innåtgående.

Yterrdörrarna i husen här nere har varit sidogående ;) dock hade vi 2 ytterdörrar i köket också vid förra huset och dom var utåtgående men alla dörrar i rummen innåtgående.

Ja det är väl bara att vända dörrpartiet ett halvt varv ( ingående utgående)

I våran toalett är plastdörren vänd fel väg inåt .
Man kommer ju ifrån präktiga Sverige van att snickarna har en stor bunt ritningar som är godkända av alla myndigheter .
Här i Thailand tänker snickarna inte på att något kan hända med ett dörrlås t.ex .
Jag har senare lärt mig att allt dom gör måste kollas upp

I våran toalett är plastdörren vänd fel väg inåt .
Man kommer ju ifrån präktiga Sverige van att snickarna har en stor bunt ritningar som är godkända av alla myndigheter .
Här i Thailand tänker snickarna inte på att något kan hända med ett dörrlås t.ex .
Jag har senare lärt mig att allt dom gör måste kollas upp

Säkerhetsmässigt är det väl inte självklart, skall någon inne kunna sparka ut dörren eller någon utanför sparka in den?

Jag tror de gör som de alltid har gjort.

Är jag ensam hemma så kan jag nog inte komma ut från toan om det blir fel på låset .
Jag kan inte sparka så hårt så dörren ger vika .
Men kanske jag kan rycka upp dörren om handtaget ger vika ? Men det finns svagare personer än jag som besöker toan .Tycker nog det är bäst vända dörren ett halvt varv när jag får råd .
Det spelar ingen roll på toadörren åt vilket håll man öppnar (vänster eller höger)

Är jag ensam hemma så kan jag nog inte komma ut från toan om det blir fel på låset .
Jag kan inte sparka så hårt så dörren ger vika .
Men kanske jag kan rycka upp dörren om handtaget ger vika ? Men det finns svagare personer än jag som besöker toan .Tycker nog det är bäst vända dörren ett halvt varv när jag får råd .
Det spelar ingen roll på toadörren åt vilket håll man öppnar (vänster eller höger)
Om du är ensam hemma behöver du inte låsa dörren :rolleyes::D

Om du är ensam hemma behöver du inte låsa dörren :rolleyes::D

Jag låser bara dörren när det är andra människor än min fru hemma när jag går på toa .
Men låskolven går ju igen när jag stänger dörren och det kan bli fel på låset .
Oftast stänger jag inte dörren .
Är bättre vända dörrkarmen än att lära alla som kommer till oss hur man ska slippa bli instäng på obestämd tid i våran toalett

Vi har minst 2 fönster i varje rum och stora nog för flyktväg för oss även på toaletten.

Säkerhetsmässigt är det väl inte självklart, skall någon inne kunna sparka ut dörren eller någon utanför sparka in den?

Jag tror de gör som de alltid har gjort.
Bla därför vi har dörren utåt i sverige, om personen på toa ramlat tex och blockerar dörren ska den gå att bryta upp.

Bla därför vi har dörren utåt i sverige, om personen på toa ramlat tex och blockerar dörren ska den gå att bryta upp.
Ursäkta mig men en dörr som blockeras av en person borde gå rätt lätt att bryta upp vilket håll man än tänker sig, om en livlös person ligger innanför med en kropp imot så har jag inte så mycket svårare att forcera den dörren?

Som jag skrev innan alla våra brandörrar ombord går innåt och på oljetanker så är det A-klassadde dörrar till vissa utrymme dom motstår en brand mycket längre än en vanlig dörr, vi jobbar ju i en brandfarlig miljö och har mycket högre krav en vanligt.
Du slår iofs inte in en sådan dörr men dom går innåt till alla hytter, dock har rökdykarna ombord utrustning för att forcera dom.

I ett hem bygger man väl efter det som passar bäst med rummet.

Är ni så jävla rädda för att bli inlåsta, sätt inte dit för bastanta dörrar då, finns många fina dörrar med lätt utsparkade träfönster under och över, ja har sparkat ut och in en del själv och det krävs inte mycket på dom.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp