Hårda tag utlovas av juntan i trafiken under songkran.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Ännu en gång görs satsningar för att få ned antalet dödsfall och olyckor under Songkran, juntaledaren utlovar hårda tag mot dom trafikanter som missköter sig eller kör fulla, liknande kampanjer har hållits varje år men effekten har uteblivit, vi får väl se hur det går den här gången, förra året ökade antalet dödsfall med 7% trots mängder av beslagtagna fordon, böter och arresteringar.


PM vows no mercy for rogue drivers

Mvh isan lover
 
Hej

Ännu en gång görs satsningar för att få ned antalet dödsfall och olyckor under Songkran, juntaledaren utlovar hårda tag mot dom trafikanter som missköter sig eller kör fulla, liknande kampanjer har hållits varje år men effekten har uteblivit, vi får väl se hur det går den här gången, förra året ökade antalet dödsfall med 7% trots mängder av beslagtagna fordon, böter och arresteringar.


PM vows no mercy for rogue drivers

Mvh isan lover
Man får verkligen hoppas att dom lyckas i år, rattfylleriet är oroväckande. Kommer jag någon gång befinna mig i Thailand under Songkran så kommer jag att hålla mig hemma i huset. Säkerheten främst!
 
Man får verkligen hoppas att dom lyckas i år, rattfylleriet är oroväckande. Kommer jag någon gång befinna mig i Thailand under Songkran så kommer jag att hålla mig hemma i huset. Säkerheten främst!

Hej

Ja ett firande i hemmet eller byn är ett bra alternativ, man ska i vart fall försöka undvika att ge sig ut på några resor på landets vägar, det gäller även buss o.s.v eftersom många chaufförer dricker och firar fast dom jobbar.

Hoppas på förbättring i år kan man ju alltid, men sjölv är jag tveksam.

Mvh isan lover
 
Hej

Första dagen under Songkranfirandet ledde till 468 rapporterade olyckor, 46 döda och 482 skadade.

1555091863268.png


Day 1: 46 killed, 482 hurt on first 'dangerous day'

Mvh isan lover
 
Du borde få en tapperhetsmedalj. Köra under Songkran, aldrig i livet! Hoppas det går utan incidenter, annars blir det kanske dumstruten istället. ;) :D
Du kör ju inte ens på en öde landsväg här nere.
Har kört långa sträckor under Songkran, enda jobbiga är köerna.
Nu skriver man i Bangkokpost att dödsantalet har sjunkt dag 2 motsvarande förra året.
Kör man ihjäl någon på fyllan nu så är det = mord.
Tog ju en stor industrimagnat som körde sin Merca full, körde ihjäl 1 och skadade 2 i förrgår, åtalas för vårdslöshet i trafik, rattfylla och mord.
 
Blev det inte pension?

Antar du frågar mig?

Gick med på en gång till, något jag ångrar idag.
Var girig antar jag, ska bygga om huset och tänkte va fan jag kör en vända till så slipper jag sälja aktier utan öronmärker den inkomsten till det. Samt 2 veckors betald semester i Manila och fortsatt kemcert om jag skulle ångra mig igen framöver.
Kommer inte pensionera mig utan helt enkelt välja att göra det jag har lust med, hemma. Typ skjutsa frugan/kidsen vid behov, lära mig mer om ekonomi, psykologi, klimatvetenskap, och annat som intresserar mig. Inte för jobb utan bara eget intresse.

/ SatanG
 
Hej

Här är en graf ifrån dom senaste 11 årens olyckor, döda och skadade under songkran i Thailand.

1555220454753.jpeg


Mvh isan lover
 
Hej

Polisen har hittills beslagtagit över 900 fordon, ingripit mot 31 392 trafikbrott och dragit in 5 229 körkort under Songkran.

”Authorities seized 712 motorcycles and 279 cars on Thursday and Friday. They seized 5,229 driving licenses and took legal actions against 31,392 alleged offenders during the period, said the deputy spokeswoman.”

Over 900 Vehicles Seized from Drunk Drivers in the First 2 Days of Songkran – CTN News – Chiang Rai Times

Mvh isan lover
Detta är sannerligen på tiden. Det finns ingen ursäkt för rattfylleri, inte ens Songkran.
 
Detta är sannerligen på tiden. Det finns ingen ursäkt för rattfylleri, inte ens Songkran.

Hej

Det märkliga är att polisen sätter in stora resurser och gör ungefär lika många ingripanden varje år vid songkran men ändå minskar inte antalet olyckor, döda och skadade, det har tvärtom ökat år för år sedan 2013.

Mvh isan lover
 
Hej

Det märkliga är att polisen sätter in stora resurser och gör ungefär lika många ingripanden varje år vid songkran men ändå minskar inte antalet olyckor, döda och skadade, det har tvärtom ökat år för år sedan 2013.

Mvh isan lover
Antalet fordon har nog ökat och en befolkning som hellre lägger ödet på Buddha än att följa lagstiftningen.
Trots allt har ju massor av vägar rustats upp rejält från 2015. Hela 201:an blev fyrfilig utan resultat.
 
 
 
Tillbaka
Topp