Hello Fresh

Jag har testat Hello Fresh ett par gånger när de har haft en drive med jäkligt bra pris.

Det som jag tyckte var bäst var att de levererar alla råvarorna i exakta portioner / bitar. Det blir inget över som blir gammalt.

Sen var vissa recept roligare än andra, mer att laga mera spännande mat.

Sen såklart att man fick testa sånt som man kanske inte vanligtvis skulle laga själv, men rätterna ska passa de flesta så inget sticker ut direkt.
Ja så är det ju. Det skall komma nya recept varje vecka så det blir variation. Och särskilt användbart blir det när frugan åker till Thailand i höst, då blir det jag som får fixa maten till dom unga herrarna här hemma. Vi måste ju kämpa för vår överlevnad en månad utan att trycka i oss en massa skräpmat. Vågar kanske t o m testa ett vegetariskt alternativ även om jag är skeptisk.

Idag blev detta resultatet.

20240328_174441.jpg

En stor fördel som jag märkte direkt är att det blev lättare att få lilleman att äta sallad och grönsaker. Helt plötsligt smakar det tydligen bättre när det kommer paketerat och serverat så här. Konstigt va? :rolleyes:
Hur serverar du annars salladen då?

Det varierar men på samma sätt ungefär. Jag tror det är delaktigheten i beställningarna som gör det samt spänningen när påsarna öppnas. Ibland har barn märkliga idéer.
Ja de kanske förstår att det är en del av måltiden på ett annat sätt.

Lätta recept och tydliga instruktioner, bjud in dem till att hjälpa till att laga maten också.

Jag sitter just nu och väntar på en leverans från Hello Fresh efter en rekommendation av dottern. T o m en komplett odugling i köket som jag skall tydligen kunna fixa ihop en hälsosam och god middag med hjälp av dom. Det skall bli spännande att prova, första försöket sker imorgon.

Någon som har provat tidigare förresten?
Hur har det gått?
Beställde ni bara en vecka?
Saknar lite dina inlägg här, så man vet om det är värt att prova.

Hur har det gått?
Beställde ni bara en vecka?
Saknar lite dina inlägg här, så man vet om det är värt att prova.
Sorry, glömde. Nej vi är inne på tredje veckan nu och det funkar bra ikväll blir det Kinesiska Kung Pao räkor med stekta grönsaker. Alla recept finns på deras hemsida. Men fyra dagar i veckan känns lite mycket, tror vi skall gå ner till tre. Ibland blir det rester som måste ätas samt att man vill fixa biff eller liknande någon gång.

Leveranserna har funkat klockrent, chauffören meddelar direkt via SMS när han har lämnat kartongen utanför dörren. Plus ett par meddelanden tidigare på dagen där tiden specificeras alltmer. Så vi är nöjda!

Jag som trodde att du hade börjat tugga i dig hälsokost i små portioner. Det smakade utmärkt, resterna tog frugan med till jobbet idag.

:laugh:
Är under lupp, för att hitta mat som inte irriterar det "ny"byggda matsystemet.
Har upptäckt att vissa tidigare älskade drycker och typ av mat inte är kompatibla längre och har upptäckt att en har fått en typ av "sötad"tand, d.v.s. att tidigare negativ inställning till överdriven sockerintag är utanför listan.
Öl, som var min älskade dryck av rus, inte är så längre.
Så nu handlar det om att inte öka sockerintag, vilket i sin tur är en negativ utveckling.

@JBK.Ltd.

:laugh:
Är under lupp, för att hitta mat som inte irriterar det "ny"byggda matsystemet.
Har upptäckt att vissa tidigare älskade drycker och typ av mat inte är kompatibla längre och har upptäckt att en har fått en typ av "sötad"tand, d.v.s. att tidigare negativ inställning till överdriven sockerintag är utanför listan.
Öl, som var min älskade dryck av rus, inte är så längre.
Så nu handlar det om att inte öka sockerintag, vilket i sin tur är en negativ utveckling.

@JBK.Ltd.
Jotack, jag vet hur det är. Kolsyra är jobbigt därför går ölen bort och även läsk naturligtvis. Och godis är man väldigt försiktig med. Samt alkohol, starksprit går bort helt, man blir dyngrak direkt även om det går över relativt snabbt. Nyttig mat är bra och mycket från rubricerat företag är just det.

Jotack, jag vet hur det är. Kolsyra är jobbigt därför går ölen bort och även läsk naturligtvis. Och godis är man väldigt försiktig med. Samt alkohol, starksprit går bort helt, man blir dyngrak direkt även om det går över relativt snabbt. Nyttig mat är bra och mycket från rubricerat företag är just det.

Precis @Berralund
I slutänden är det "skitjobbigt" att lära "gammal hund" sitta igen...

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp