Hello Fresh

Jotack, jag vet hur det är. Kolsyra är jobbigt därför går ölen bort och även läsk naturligtvis. Och godis är man väldigt försiktig med. Samt alkohol, starksprit går bort helt, man blir dyngrak direkt även om det går över relativt snabbt. Nyttig mat är bra och mycket från rubricerat företag är just det.
Ah är du också gastric bypass opererad. Det hade jag missat.

Min bekanta sa att Bacardi breezer och potatis gratäng var grejen för att lura det ny opererade systemet.

Ah är du också gastric bypass opererad. Det hade jag missat.

Min bekanta sa att Bacardi breezer och potatis gratäng var grejen för att lura det ny opererade systemet.
Om man är ute efter att lura systemet är man helt fel ute. Då skall man hoppa över operationen helt för det är en ganska jobbig omställning. Det är för övrigt drygt 10 år sedan min operation och jag väger nu ca 40 kg mindre än innan.

Mobilen är självklart ett viktigt verktyg i konsten att överleva. Om det riktigt kniper kan man ju alltid beställa en Pizza.
Nja det är ju skräpmaten man vill undvika. Men förvisso underlättar mobilen, man slipper stå med näsan tryckt mot fönstret i väntan på leverans. :)

Nja det är ju skräpmaten man vill undvika. Men förvisso underlättar mobilen, man slipper stå med näsan tryckt mot fönstret i väntan på leverans. :)
Pratade faktiskt idag med hustrun om hur beroende man är idag av internet, mobiler etc.

Kommer ihåg när jag försökte "lura" i mina syskonbarn att vi inte hade tv när jag var barn. Men sådana hittepå historier gick de minsann inte på.

Pratade faktiskt idag med hustrun om hur beroende man är idag av internet, mobiler etc.

Kommer ihåg när jag försökte "lura" i mina syskonbarn att vi inte hade tv när jag var barn. Men sådana hittepå historier gick de minsann inte på.
Här tror dom knappt på att det inte fanns datorer och mobiler när jag växte upp. Och säger man att det bara fanns en TV-kanal tror dom att man ljuger ohämmat. Vi Vi hade förvisso 2 kanaler, en dansk också.

Här tror dom knappt på att det inte fanns datorer och mobiler när jag växte upp. Och säger man att det bara fanns en TV-kanal tror dom att man ljuger ohämmat. Vi Vi hade förvisso 2 kanaler, en dansk också.
Fast det var mer spännande förr när vi amatörer var på långsegling.

Decca navigatorn som fanns ombord var inte så exakt.

Fast det var mer spännande förr när vi amatörer var på långsegling.

Decca navigatorn som fanns ombord var inte så exakt.
Dom flesta fiskebåtarna i Bohuslän tråla på decca nästan enda in på 2000 talet tills en station i Norge brann upp har jag för mig det var.
Sen blev dom flesta liggande under tiden dom behövde konvertera alla tråldrag till gps.
En båt på Smögen som kom ut, gammal gubbe som fortsatt trålade efter landmärken, fast han kunde ju inte gå längre ut än att han såg land.

Vi käkade japanska blandfärstacos idag, skitgott! Samtidigt anlände nästa veckas leverans. Cajunkryddad kyckling-rigatoni, Mexikansk-kryddad sej, Rustika blandfärsbiffar samt Krispig BBQ-kyckling. Leveransen anlände punktligt!
Kanske bra för lite learning by doing för den som inte är van/intresserad av att laga mat.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp