Broder Tuk Tuk
Forumveteran
Du har helt rätt, jag har minst två ggr under mitt leverne kunnat konstatera att du tror dig känna en person, i dessa fall en kvinna. Men den dagen ni skall gå skiljda vägar och dela boendet samt allt ni "äger tillsammans " då ser man oftast en helt annan människa i sin tidigare "älskade hustru" helt plötsligt så är det djäkligt bra med diverse regler och lagar som finns i bla. Sverige.
Här i Thailand är det inte alltid det blir som det har ingåtts i diverse usufrucht eller leasingavtal. Det finns åtskilliga exempel på detta.
Iofs även exempel på att det har fungerat efter avtal.
Men som jag skrev, inget är hugget i sten här och det kan gå djäkligt fel
Glömmer aldrig en dokumentär jag såg en gång om en engelsman i 50 års åldern som blev ihop med en thailändska och sålde allt han ägde och köpte ett hus någonstans i norra Thailand.
Resten av sina besparingar lät han en "polare" i hemma i England ta hand om.
Det gick några år innan thaikärringen tröttnade på honom. Mest på grund av att han söp och var allmänt lat. Så hon tog huset och kastade ut honom.
Han hade lite pengar kvar som han spenderade på att sitta och dricka öl utanför seven eleven vid ett stenbord och varje gång kärringen körde förbi med moppen såg hon hatiskt på honom.
Stålarna som han hade betrott kompisen med hade han gjort slut på så han hade inte ens råd att köpa en biljett hem till England igen.
Efter ett tag tröttnade thaikärringen på att se honom sitta och dricka i byn och köpte en enkelbiljett åt honom så att han kunde åka hem igen helt utblottad.
Mest för att hon skämdes över att se honom sitta och supa offentligt.
Vilket jävla livsöde.
Han hade det gott ställt innan kärringen kom in i bilden.
BTT