Hemskickade från SFI

@Phonta du kan packa redan nu SD kommer aldrig vinna:angel:som tur är för Sverige, finns ingen substans i missnöjespartier;)
Tror inte nån kommer "vinna" kommande val (i Sverige). De som vill regera måste liera sig med mer eller mindre suspekta aktörer, och resultatet kommer vara sk*t för alla, oavsett politiskt läger.

Det är sant det.....

Tror inte nån kommer "vinna" kommande val (i Sverige). De som vill regera måste liera sig med mer eller mindre suspekta aktörer, och resultatet kommer vara sk*t för alla, oavsett politiskt läger.

Det är sant det.....
Så är det, och vi vet också att ingen tar i SD med tång ens;) så jag vidhåller om man överväger flytt till Th om SD ej får makt, kan man packa redan nu:p
Har haft fel förr, men hoppas ej nu;)

Så är det, och vi vet också att ingen tar i SD med tång ens;) så jag vidhåller om man överväger flytt till Th om SD ej får makt, kan man packa redan nu:p
Har haft fel förr, men hoppas ej nu;)
Är inte speciellt imponerad av SD's program, och är tveksam till att de har infrastrukturen för att styra själva. Men det kan ju inte bli sämre än "MP-skattepengar är oändligt".
Den som ska få skutan på rätt köl igen måste göra sig av med extremisterna och köra raka rör. Att vika hit och dit för identitet och politisk korrekthet (den riktiga definitionen), leder bara fortsatt rätt ner i fördärvet.

Det är skönt att ha en plan B (och C).

Samma nu , till och med anhöriginvandrade får betalt , men ej hustru sambo till Svenska män ... Jo , förstås om det är "Nya Svenska män" då funkar det även om han är Svensk medborgare , det handlar om ursprungsland:(:(:mad:

Ja i Sverige kommer svenskar på sista plats.
Själv får jag mindre garantipension av staten än en flykting då jag inte får tillgodogöra mig min tid som boende utomlands. De får naturligtvis tillgodogöra sig all tid i sina hemländer för att nå upp till de 40 år som krävs för full garantipension i Sverige. Landet har ju blivit helt upp och ned, tur man kan välja bort skiten.

/ SatanG

@Phonta du kan packa redan nu SD kommer aldrig vinna:angel:som tur är för Sverige, finns ingen substans i missnöjespartier;)
Förstår absolut inte varför SD skulle kunna vara sämre än tillex de idag styrande , De besitter egenskaper som totalt ignorans för hur Svenska folket har det samt för vilka som står för skattemedel i landet , total inkompetens har de visat på under fyra år, lögner och svek , bara skattehöjningar för att klara av sina egna mål att vara de mest radikala PK politikerna i Europa, klappar sig själva för bröstet och tror att Sverige är en stormakt ,,, bevare oss för ytterligare en mandatperiod med ett gäng muppar av Lövfens kaliber , och ett ännu värre scenario är ju som nedan ,en total inkompetens , och ytterligare tre miljoner av ivällande berikare i vårt kära fosterland.
Kärleksparet.jpg

Jo, jag fick ju god hjälp av Forumvärd Micke T ;)
Men ni får lugnt med mina inlägg nu ett tag , jag drar till Stockholm idag , flyger till Italien , lite annat mot Thailand kan jag tänka , dyrt med Euro , men vad gör det , drabbar ju ingen fattig pensionär , "all inklusive när man reser med jobbet " Skall ta ett snack med deras politiker också 555:):):) De har ju även de problem i pajas-riksdagen Tjingeling !!

Jo, jag fick ju god hjälp av Forumvärd Micke T ;)
Men ni får lugnt med mina inlägg nu ett tag , jag drar till Stockholm idag , flyger till Italien , lite annat mot Thailand kan jag tänka , dyrt med Euro , men vad gör det , drabbar ju ingen fattig pensionär , "all inklusive när man reser med jobbet " Skall ta ett snack med deras politiker också 555:):):) De har ju även de problem i pajas-riksdagen Tjingeling !!
Ha det gott därnere och kör försiktigt! :wai: Gärna något reportage till oss, det vore trevligt. :)

Som jag tolkar ditt inlägg så skall ingen få PUT om de inte kan svenska??
Då gäller det väl alla här på TS med, som vill att sin tjej från Thailand? Inget godkänt svenska prov, innebär enbart tillfälligt UT... Klarar ens tjej inte godkänt svenskprov så skall hon väl inte stanna i Sverige? :confused: Skicka hem henne!!:eek:
Det kan ta 2,3,4 år innan de kan klara av ett svenskprov..
Som jag läser borde de ju stanna i Thailand tills de kan svenska...?? :(:(:(

Kanske läge för lite humant tänkande?? :wai::wai::wai:

Så vad är då humant tänkande? Typ stackars tant som måste flytta tillbaka till militärdiktaturen Thailand. Någonstans får man väl sätta en gräns på vilka här i världen det är synd om? Tex skall man ta in alla människor som är dåligt utbildade och tjänar mindre i sina ursprungsländer bara för att det e synd om dom? Eller skall man begränsa sig till att bara tycka synd om de folk som lever i den region av ett land som för närvarande har fullt krig?

Jag har ännu inte mött någon Thai i Sverige som inte drömmer om att jobba o tjäna pengar och sen flytta hem på äldre dagar. Sverige behöver folk som vill jobba och tjäna pengar inget konstigt med det... men enligt nuvarande regering så skall vi "ta hand om" folk bara för det e synd om dom, och vi sätter inget prestationskrav alls det tycker jag är fel.

Finns det någon här som känner någon invandrad thailändare, kines eller annan östasiat där statet gått in och subventionerat deras anställning?

Finns det någon här som känner någon invandrad thailändare, kines eller annan östasiat där statet gått in och subventionerat deras anställning?
Det förekommer i så fall där de beviljats politisk asyl i Sverige eller riskerar förföljelse/fängelse i hemlandet.
Finns några från Mongoliet som fått asyl här.

Många, många men då har jag arbetat på arbetsförmedlingen i 12 år tidigare . Förstår inte ens frågeställningen varför skulle inte asiater kunna få statligt stöd??

Så vad är då humant tänkande? Typ stackars tant som måste flytta tillbaka till militärdiktaturen Thailand. Någonstans får man väl sätta en gräns på vilka här i världen det är synd om? Tex skall man ta in alla människor som är dåligt utbildade och tjänar mindre i sina ursprungsländer bara för att det e synd om dom? Eller skall man begränsa sig till att bara tycka synd om de folk som lever i den region av ett land som för närvarande har fullt krig?
Jag har ännu inte mött någon Thai i Sverige som inte drömmer om att jobba o tjäna pengar och sen flytta hem på äldre dagar. Sverige behöver folk som vill jobba och tjäna pengar inget konstigt med det... men enligt nuvarande regering så skall vi "ta hand om" folk bara för det e synd om dom, och vi sätter inget prestationskrav alls det tycker jag är fel.
Hej @krister ! För mig var det bara ett svar på kurants inlägg att ALLA skall klara av godkänd genomförd svenska utbildning.. Och då frågade jag om det även gällde Thai... Inte bara Syrier mm...
Så enligt Kurant skall alla lära sig svenska innan de får ett PUT. Det var frågan... Då gäller det även allas tjejer/killar på TS.. Ingen särställning beroende var man kommer ifrån... Kurants inlägg...
Inget politiskt snack.. :) Inget SD snack tack!! :wai::wai:

Med vänlig hälsning
PEPSI

Ja i Sverige kommer svenskar på sista plats.
Själv får jag mindre garantipension av staten än en flykting då jag inte får tillgodogöra mig min tid som boende utomlands. De får naturligtvis tillgodogöra sig all tid i sina hemländer för att nå upp till de 40 år som krävs för full garantipension i Sverige. Landet har ju blivit helt upp och ned, tur man kan välja bort skiten.

/ SatanG
Finns den orättvisan kvar?
Var flera år sedan det blev uppmärksammat.

Tillbaka
Topp