Hit flyttar vi då pensionen infaller

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Håller inte me dig där

Vissa bidrag finns det faktiskt folk som behöver själv så nyttjar ja inga av dom men finns faktiskt folk som har det knapert i vårat land me

är det Ullenhags kommentar i Fria Tider du menar?
från regeringskansliet.

regeringen garanterar försörjningen för alla nya somaliska anhöriginvandrare
den tidigare tidsbegränsningen på två år tas bort och ingen bortre tidsgräns har ännu satts.

publicerat den 7 september 2012

"magnusjansson " sa:
från regeringskansliet.

regeringen garanterar försörjningen för alla nya somaliska anhöriginvandrre.
den tidigare tidsbegränsningen på två år tas bort och ingen bortre tidsgräns har ännu satts.

nej

Om jag fick välja så hade det inte funnits en ända sådan :afro: i vårat blå,gula land

"glimten66 " sa:
Håller inte me dig där

Vissa bidrag finns det faktiskt folk som behöver själv så nyttjar ja inga av dom men finns faktiskt folk som har det knapert i vårat land me

vilket folk menar du???
vilket bidrag????

"magnusjansson " sa:
Dessa bidrag tycker jag ska tas bort

barnbidrag
studiebidrag
bostadsbidrag
försörningsstöd

Bidrag ska ges undantagslöst endast till

sjuka

funktionshindrade

dom svenska o då menar jag inte en massa asyl(svennar) från länder som knappt går att utala
finns dom som inte klarar sig utan barn,bostads mm eller lever du i en annan del av Köping...o inte ser verkligheten här i sverige....

Hur menar du nu?
finns det ingen som klarar sig utan bostadsbidrag!!!!!!

sedan att kalla mig utvecklingsstörd, och att jag bor i ett gruppboende,
är väl ändå att ta i .

om du nu är så klarsynt :-\
så borde du förstå att jag inte bor i ett gruppboende!!

"magnusjansson " sa:
Hur menar du nu?
finns det ingen som klarar sig utan bostadsbidrag!!!!!!

sedan att kalla mig utvecklingsstörd, och att jag bor i ett gruppboende,
är väl ändå att ta i .

om du nu är så klarsynt :-\
så borde du förstå att jag inte bor i ett gruppboende!!

;) nej sa bara att kommer du .....

bostads bidrag e det nog knappast så många som får mer än lite pensionärer

hahaha

hehe

Genomtänkt och välmotiverat magnus...

Tack för underhållningen :wai:

"magnusjansson " sa:
Dessa bidrag tycker jag ska tas bort

barnbidrag
studiebidrag
bostadsbidrag
försörningsstöd

Bidrag ska ges undantagslöst endast till

sjuka

funktionshindrade
"nakonsawan " sa:
hahaha

hehe

Genomtänkt och välmotiverat magnus...

Tack för underhållningen :wai:

Tja, om det vore så lätt att plocka bidrag från folk!! Du borde bli politiker!! :nod:
Själv har jag aldrig uppburit bidrag av ngn sort...(utom då barnbidrag)..som jag anser vara en återbetalning av skatt! :nod:
Och i Sverige finns massor av människor(infödda) som är beroende av bidragen pga den politik som bedrivits i Sverige i årtionden....

Genomtänkt...o välmotiverat....? Inlägget får väl ses som det är ...Underhållning! :laugh: :laugh: :laugh:

Areeya

Själv har jag aldrig uppburit bidrag av ngn sort...(utom då barnbidrag)..som jag anser vara en återbetalning av skatt! :

Hur är det med dom som inte har barn?
hur får dom återbetalningen av skatt enl dig?

vore det inte bättre att sänka skatten för samtliga och ta bort barnbidraget helt.

Tycker jag är ett bra förslag , varför skall vi som har barn få bidrag ,sänk skatten för alla , att skaffa barn är väl ingen olyckshändelse ...eller kanske är det det 8)

Att kacka i eget bo
Ibland är det beklämmande att ta del av vissa reaktionära skriverier på cm.
Man pratar om bidragsmottagande som vore det något fult och låter påskina att folk från andra länder utnyttjar bidrag i högre grad än vi svenskar. Så kan väl ändå inte vara fallet? om en svensk familj skulle hamna i samma omständigheter som ex. en somalisk så skulle det bli ett ramaskri av guds nåde om bidrag icke utgick. Fattiga svenskar får samma hjälp som invandrare. För att slippa hamna i den sitsen kan man ju alltid hemlighålla sin misär genom att bli fattigpensionär i Thailand och spela kung allan där. Att missbruk av systemet förekommer bland alla grupper i samhället har Sverige råd att leva med men det ska givetvis inte accepteras. Hur ska det gå nu när t.o.m. regeringen förespråkar en ökad invandring för att vi ska klara pensionerna i framtiden. Kommer dessa invandrares bidrag till skattekassan att komma från inkomstbeskattning av bidragen ?

Till er "som VET allt om detta för min kusin hade en granne hade sett en mörk man köpa ett par för stora kalsonger och hur hade han råd till det"
Folk har en tendens att veta saker och ting utan ha några fakta.

"Sir One " sa:
Att kacka i eget bo
Ibland är det beklämmande att ta del av vissa reaktionära skriverier på cm.
Man pratar om bidragsmottagande som vore det något fult och låter påskina att folk från andra länder utnyttjar bidrag i högre grad än vi svenskar. Så kan väl ändå inte vara fallet? om en svensk familj skulle hamna i samma omständigheter som ex. en somalisk så skulle det bli ett ramaskri av guds nåde om bidrag icke utgick. Fattiga svenskar får samma hjälp som invandrare. För att slippa hamna i den sitsen kan man ju alltid hemlighålla sin misär genom att bli fattigpensionär i Thailand och spela kung allan där. Att missbruk av systemet förekommer bland alla grupper i samhället har Sverige råd att leva med men det ska givetvis inte accepteras. Hur ska det gå nu när t.o.m. regeringen förespråkar en ökad invandring för att vi ska klara pensionerna i framtiden. Kommer dessa invandrares bidrag till skattekassan att komma från inkomstbeskattning av bidragen ?

Till er "som VET allt om detta för min kusin hade en granne hade sett en mörk man köpa ett par för stora kalsonger och hur hade han råd till det"
Folk har en tendens att veta saker och ting utan ha några fakta.
Hur gick det med operation på tal om bidrag?

PS Hittade en annan tråd om din operation. Kya på dig! DS

"magnusjansson " sa:
från regeringskansliet.

regeringen garanterar försörjningen för alla nya somaliska anhöriginvandrare

SIR ONE

hur kan det vara möjligt att somaliska anhöriga kan få försörjning och inte
ha en bortre tidsgräns utan för evigt!!!!!!!!!!

men om en svensk tar hem sin kärlek finns det inga bidrag .
innan du skriver massa skit att det är lika för somaliska invandrare och svenskar
ska du ta reda på fakta.

gå in och läs vad denna minister skriver och lagstiftar om.''

VET HUT SIR ONE

En mycket läsvärd debattartikel.
säger igentligen allt vilket vansinne detta är
med den stora invandringen till ett enskilt land.

karma för denna artikel till dig macke ;) ;)

I sverige finns snart inga arbeten.För svenskar vill säga.
Åkeribranchen består i sverige idag av 90% utländska chaufförer och åkerier.
och varför då+ JO, PRISET ÄR LÄGRE. FÖR LÖNER VILL SÄGA,
trafiksäkerheten har däremot minskat drastiskt. Facket har ingen talan gentemot
dessa nya aktörer.

likadant med hantverkare. finns snart inga snickare etc etc med svensk bakgrund, de flesta kommer från polen,bulgarien etc från 35kr tim och uppåt. Helt svart givetvis.

svenska företag och privatpersoner anser att svenska löner är för höga. ALLT är för dyrt,

TYCKER DE SOM LEVER PÅ ANDRAS ARBETE,

Med ännu högre arbetslöshet som resultat,och ännu avgifter för statskassan , vilket ger ännu högre skatter arbetslöshet etc

detta är ohållbart i längden givetvis,

"magnusjansson " sa:
I sverige finns snart inga arbeten.För svenskar vill säga.
Åkeribranchen består i sverige idag av 90% utländska chaufförer och åkerier.
och varför då+ JO, PRISET ÄR LÄGRE. FÖR LÖNER VILL SÄGA,
trafiksäkerheten har däremot minskat drastiskt. Facket har ingen talan gentemot
dessa nya aktörer.

likadant med hantverkare. finns snart inga snickare etc etc med svensk bakgrund, de flesta kommer från polen,bulgarien etc från 35kr tim och uppåt. Helt svart givetvis.

svenska företag och privatpersoner anser att svenska löner är för höga. ALLT är för dyrt,

TYCKER DE SOM LEVER PÅ ANDRAS ARBETE,

Med ännu högre arbetslöshet som resultat,och ännu avgifter för statskassan , vilket ger ännu högre skatter arbetslöshet etc

detta är ohållbart i längden givetvis,

Ett resultat av Sveriges inträde i EU, vilket jag i och för sig inte är emot. Men vi kan inte lyfta människorna i de fattiga länderna i Europa till en högre nivå utan att någon får betala. Eftersom Sverige historiskt tillhört eliten i Europa och ligger i norr där vi arbetar mer än vi festar så är detta en helt naturlig följd.

Om vi dessutom skall ligga i topp med att ta hand om flyktingar från hela världen så blir detta resultatet, politiskt medvetet eller omedvetet? Jag börjar undra! Debatten om detta har ju under hela 2000-talet inte varit politiskt korrekt och rumsren. Kanske dax?

"legolas " sa:
Jag tycker rent ut sagt att det är beklämmande att du skriver som du skriver när du jämför en svensk med någon ifrån Afrika eller någon muslim ifrån ett annat fjärran land.

beklämmande såtillvida att du faktiskt inte riktigt förstår hur det fungerar med skatter o.dylikt i VÅRT land som heter Sverige (än så länge!!!). Vi ARBETAR och vi betalar SKATT till staten. Våra skatter ligger sedan i en pott som skall fördelas emellan oss svenskar, som på ett eller annat sätt har bidragit, eller har anhöriga som har bidragit och som är svenska medborgare.

Tanken med våra skatter som vi betalar i Sverige var ICKE någongång att de skulle även innefatta Mohammed ifrån Somalia eller något annat land. Vi visste helt enkelt inte då att dessa människor skulle hitta Sverige, och översvämma oss med sina djupa krav på rättvisa, utan någon som helst motprestation.

Våra skatter är för oss svenskar. Och de alkisar och arbetslösa och handikappade och äldre som vi har här, innefattas av våra skatter, men alla de alkisar som finns i något annat land än Sverige innefattas icke i dessa skattepengar.

Är du helt galen som ens vågar dig på att prata sådant strunt och jämföra en somalier med en svensk när det gäller våra egna skattepengar..... fattar du verkligen inte anledningen till att ens den somaliern ville komma hit till Sverige....Han kommer hit för han FÅR pengar, han FÅR bostad, han FÅR precis allting det som hans egna land förnekar honom.

VET HUR SIR ONE.....

legolas
kort fråga.. arbetar inte människor från andra länder.
Kom inte och säg att du är Sverigedemokrat.
på företaget som jag arbetar i jobbar folk från polen, rumänien, grekland, ryssland, jordanien, libanon, island med flera.Några är troende muslimer och jag har inte några som helst problem med dem.

jag ber att få återkomma i ämnet då jag ligger på sjukan, nerdrogad med en väntande sjukskrivning på6 månader.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp