Pensionen i Norge

Broder Tuk Tuk

Forumveteran
Einar brukar ju skryta om hur mycket han har från Norge i pension varje månad.

Och han lever säkert gott på sin pension i Thailand men stämmer det egentligen vad Einar berättar?

Jag googlade lite på vad en normal norrbagge får ut i pension varje månad och hittade detta,

Och han lever säkert gott på sin pension i Thailand men stämmer det egentligen vad Einar berättar?

Jag googlade lite på vad en normal norrbagge får ut i pension varje månad och hittade detta,

Norsk garantipension är 15.000kr och den är det ingen skatt på.

Alderspensjonister fikk utbetalt 258 700 kroner i gjennomsnittlig årlig alderspensjon fra folketrygden i 2021 (før skatt), skriver Bjørn Halse i Navs ferske notat om utviklingen i alderspensjonene.
Det är 21500kr i månaden och var för 4 år sen.

Sen har du olika tillägg.
Tex vi sjömän har utöver pensionen från NAV en sjömanspension utöver ålderspensionen som vi kan ta ut mellan 62-70 år, då får vi fortsatt jobba om vi vill när vi tar ut den.
Sen sätter företaget in också.

Norge har annorlunda pensionssystem än Sverige.

Gjenomsnittleg pensjon i Norge = over Nkr 300.000.- Jeg hadde for noen år siden Nkr. 360.000.- Og norske pensjonen stiger hvert år , etter inflasjonen , Se Vedlegg , Er du avensjuk på den norske pensjonen ,så skroll forbi bagge-pensjon

P1160278.webp

360 Norska är ungefär 300 Svenska så nä....
Gjenomsnitleg svensk pensjon pr. måned er 21.000 fore skatt ,utbetalt etter skatt på svensk pensjon 20% skatt på pensjonen . Det blir ca . Skr 16.000 pr måned
Den norska KR er svak nå så jeg får ca 80 .000 baht minus 5 % skatt til Thailand .

P1160281.webp

Tillbaka
Topp