Hur skall man tolka detta ???

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Tpog en diskussion med frugan i kväll, frågade henne om hon flyttar med om jag drar tillex till Khon Kaen en längre tid. nej , varför det säger hon då , vad skall du leva på då om jag drar sade jag , vem skall försörja dina tonåringar ?? Dom kan försörja sig själv säger hon då ::)Jaha , varför skall då jag försörja dem nu .......
Sen har det varit mycket tyst resten av kvällen . I morgon drar jag till Khon Kaen

Phonta....Av texten läser jag ut att du är frustrerad över din/er ekonomi?!! Där måste du ta ett beslut, hur mycket är du villig/kan du (att) sponsra! Förklara för din fru vad du kan ge per månad - därefter får hon klara familjens mat-konto med mera på den summan.
Om inte det accepteras får du kanske avsluta relationen. Det är nog rätt att du sover borta några dagar, därefter får du ta ett defenitivt beslut - kanske du är så trött på det hela så du redan gjort det. ENSAMHETEN tror jag är din och mångas värsta fiende - klarar man inte av att vara ensam leder det lätt att man fastnar i dåliga relationer/förhållanden som ofta kanske mest handlar om pengar. Phonta - ta hand om dig nu på bästa sätt!!

Mvh Hans Svensson

Finns ju short time om man vill leva ensam o inte ha ett förhållande så ser inte det som värsta fienden att vara ensam :)

"glimten66 " sa:
Finns ju short time om man vill leva ensam o inte ha ett förhållande så ser inte det som värsta fienden att vara ensam :)

Gillar man att köra hoj och umgås med polare och inte ha en massa tjafs om pengar å vad det nu kan vara från en kärring så är singel livet i Thailand inget att vara rädd för precis. Om man nu vill bo i Thailand vill säga..

"FA " sa:
Gillar man att köra hoj och umgås med polare och inte ha en massa tjafs om pengar å vad det nu kan vara från en kärring så är singel livet i Thailand inget att vara rädd för precis. Om man nu vill bo i Thailand vill säga
:thumbsup:

"Hans Svensson " sa:
Phonta....Av texten läser jag ut att du är frustrerad över din/er ekonomi?!! Där måste du ta ett beslut, hur mycket är du villig/kan du (att) sponsra! Förklara för din fru vad du kan ge per månad - därefter får hon klara familjens mat-konto med mera på den summan.
Om inte det accepteras får du kanske avsluta relationen. Det är nog rätt att du sover borta några dagar, därefter får du ta ett defenitivt beslut - kanske du är så trött på det hela så du redan gjort det. ENSAMHETEN tror jag är din och mångas värsta fiende - klarar man inte av att vara ensam leder det lätt att man fastnar i dåliga relationer/förhållanden som ofta kanske mest handlar om pengar. Phonta - ta hand om dig nu på bästa sätt!!

Mvh Hans Svensson

Bäste Hans !
Phonta har ju redan uppgett att ahn har en överenskommelse med sin fru, hur dom skulle leva i Thai. Nu verkar det som att det bara är Phontas del som gäller i uppgörelsen. Det kan man väl inte bara ta hur som helst, efter 3 mån i Thai.
Det låter som att det skall vara mer och mer insatser från honom, trots den uppgörelse som fanns tidigare. Detta skulle göra mig förbannad också, har man redan gått med på en generös deal, så skall väl den gälla ALLA parter.

Usch vilket tråkig sits att hamna i. Jag hade nog dragit som en avlöning. I alla fall för en tid. Kan inte kännas så skoj att vara kvar med frun och hennes famil just nu om du känner dåliga vibbar.

Önskar lycka till med vad du nu bestämmer. :thumbsup:

"Phonta " sa:
Jag sade till min fru att ,jo,kanske skall jag flytta efterssom det om det var ett skämt var så in i helv dåligt så att jag faktiskt inte kan ta det som ett skämt ...
Hur skulle ni reagera /agera ..

Min fru säger naturligtvis att jag skall inte bry mig , men det gör jag verkligen , är jag inte önskvärd så skaffar jag mig ett liv på annat håll .. >:(
Jag anser vad din svärfar sade är ingenting att hänga upp sig på.
Han ser sin dotter som en piga för honom, enligt deras tradition är det dottern som tar hand om fadern om han har ingen fru.
Sådana här traditioner kan ingen utlänning komma och ändra på.
Jag skulle tro han uttryckte sig på det viset som han gjorde därför han saknade dottern och falangen följer med i svepet därför han är oftast finansiären för dottern.
Du gör helt rätt som ger henne en viss summa varje månad och på den summan skall hon klara alla utgifter, vad gäller el, vatten, mat och utgifter för dottern, samt även hennes privata utgifter för kläder cremer m.m.
Hon måste anpassa sina utgifter till de inkomster hon har.
Det finns ingen orsak att öka på arvodet, blir endast mer hål att stoppa i.
Vad jag förstår finns eget ris också och då överlever alltid thaiare.
Vad som är viktigt är att du har bra relation till din thaifru och att hon respekterar dig, det andra är ingenting att bry sig om.

"BaBoo " sa:
Och om jag inte minns fel så skulle väl Phonta skilja sig för att se till så frun inte fick ärva!? Konstigt om hon inte tröttnar till slut :)

jaså , varför då , jag skall inte ärva ett skit av det som hon har jobbat ihop under den tid vi levt i Sverige , men hon skall ärva det som jag jobbat ihop under hela mitt liv , de slantarna bör ju rimligtvis tillfalla mina Svenska barn. Hon har så det räcker här nere, Anser att hon dragit en enorm stor fördel av att leva "gratis i Sverige under 7 år , om hon sen faller ifrån innan mig så skall jag ha en spark i arsletet hem till Swedala , är det vad du med din trångsynthet anser ...

Sälla Dig gärna till de "Dummas skara " hoppas det går dig väl i livet samt att du inte blir förd bakom ljuset av någon när och kär .. ::)

"Rong " sa:
Jag anser vad din svärfar sade är ingenting att hänga upp sig på.
Han ser sin dotter som en piga för honom, enligt deras tradition är det dottern som tar hand om fadern om han har ingen fru.
Sådana här traditioner kan ingen utlänning komma och ändra på.
Jag skulle tro han uttryckte sig på det viset som han gjorde därför han saknade dottern och falangen följer med i svepet därför han är oftast finansiären för dottern.
Du gör helt rätt som ger henne en viss summa varje månad och på den summan skall hon klara alla utgifter, vad gäller el, vatten, mat och utgifter för dottern, samt även hennes privata utgifter för kläder cremer m.m.
Hon måste anpassa sina utgifter till de inkomster hon har.
Det finns ingen orsak att öka på arvodet, blir endast mer hål att stoppa i.
Vad jag förstår finns eget ris också och då överlever alltid thailändare.
Vad som är viktigt är att du har bra relation till din thaifru och att hon respekterar dig, det andra är ingenting att bry sig om.

Du sätter mina tankar på pränt "Rong" .....
Så skall det vara och så skall det förbli, jag har även nu stämt i bäcken , hon kom efter mig till Khon Kaen redan igår, tog tuk tuk samt buss 90 km , rädd som fa.. at jag skickar av henne ,"pappa" har bett om ursäkt samt vet nu att Farang bestämmer fetrssom han är den som står för fiolerna inom vårt hushåll ...har sagt till gumman att i slutet av månaden , sticker jag samt min fru och hund på semester en månad , tillex raong eller Koh Chan , utan familj , tar min nya pickis samt lastar på den "minsta" hojen 750cc så har vi nåt att åka på därnere ....

Så blir det sade hon .... :D

"Phonta " sa:
Du sätter mina tankar på pränt "Rong" .....
Så skall det vara och så skall det förbli, jag har även nu stämt i bäcken , hon kom efter mig till Khon Kaen redan igår, tog tuk tuk samt buss 90 km , rädd som fa.. at jag skickar av henne ,"pappa" har bett om ursäkt samt vet nu att Farang bestämmer fetrssom han är den som står för fiolerna inom vårt hushåll ...har sagt till gumman att i slutet av månaden , sticker jag samt min fru och hund på semester en månad , tillex raong eller Koh Chan , utan familj , tar min nya pickis samt lastar på den "minsta" hojen 750cc så har vi nåt att åka på därnere ....

Så blir det sade hon .... :D

Gott så, Phonta. Nu har du ju fått bevis på hur mycket hon värdesätter dig, härligt att hon kom efter dig till Khon Kaen. Ni kan ju alltid shoppa loss lite på "Pratunam" innan ni drar vidare, där har jag varit några gånger och det är (eller var åtminstone då) billigt! :)

;D Hehe...jo det var just det , Thai har dåligt minne , men min hustru kommer att minnas gårdagen ,det vore underbart att leva med henne i Thai , hon är en fin kvinna med väldigt många goda sidor , bla. så är hon EJ en troende Buddhist :)
Hon tycker Buddhismen har en hel del goda sidor som skall blandas lagom med kristendomen för att det skall bli en mix som passar henne .. i stort så är det ju som alla religioner samma grundbuskap som gäller .... Trohet , ärlighet mmde tio som ni vet ;)

"Phonta " sa:
jaså , varför då , jag skall inte ärva ett skit av det som hon har jobbat ihop under den tid vi levt i Sverige , men hon skall ärva det som jag jobbat ihop under hela mitt liv , de slantarna bör ju rimligtvis tillfalla mina Svenska barn. Hon har så det räcker här nere, Anser att hon dragit en enorm stor fördel av att leva "gratis i Sverige under 7 år , om hon sen faller ifrån innan mig så skall jag ha en spark i arsletet hem till Swedala , är det vad du med din trångsynthet anser ...

Sälla Dig gärna till de "Dummas skara " hoppas det går dig väl i livet samt att du inte blir förd bakom ljuset av någon när och kär .. ::)

En eloge till dig Phonta som även tänker en smula på dina svenska barn - det är de värda!!

Lycka till!!

Hans Svensson

Det var en mycket smart grej du gjorde Phonta, nu vet du var du har henne och att det fanns inget skumt bakom.
Om hon skulle ha haft några andra planer, hade hon aldrig kommit och sökt upp dig så snabbt.
Men jag är helt övertygad familjen kommer i fortsättningen att vara försiktig och tänka sig för, med kommentarer mot dig i fortsättningen.
De fick sig en läxa, att de kan inte ta för givet att utlänningen dansar efter deras pipa.

"Phonta " sa:

Ställ inte frågor om du redan bestämt svaren :)

Livet har redan gått mig väl men naturligtvis drabbas vi alla förr eller senare av sjukdom och död :)
Kanske är det du som blir förd bakom ljuset pga din ständiga oro att förlora pengar.. kanske skall leva livet istället?

Du verkar vara en reko och rättvistänkande person, Phonta, och det är bra att ha som grund när man ska bo i Thailand. Är man reko och rättvis så brukar det gå bra även när man sätter emot hårt ibland.

Kan du hålla din besvikelse för dig själv och utåt sätt fortsätta ungefär "som om inget har hänt" och vara trevlig mot familjen så kan ni absolut få det bra allihopa. Det verkar inte alls fungera att vara "jävlig" tillbaka i Thailand (iofs fungerar det väl inte speciellt bra i Sverige heller, tycker jag), så det är väl egentligen ändå inte ett alternativ.

"suriya " sa:
Du verkar vara en reko och rättvistänkande person, Phonta, och det är bra att ha som grund när man ska bo i Thailand. Är man reko och rättvis så brukar det gå bra även när man sätter emot hårt ibland.

Kan du hålla din besvikelse för dig själv och utåt sätt fortsätta ungefär "som om inget har hänt" och vara trevlig mot familjen så kan ni absolut få det bra allihopa. Det verkar inte alls fungera att vara "jävlig" tillbaka i Thailand (iofs fungerar det väl inte speciellt bra i Sverige heller, tycker jag), så det är väl egentligen ändå inte ett alternativ.

Jag försöker att alltid tänka rättvist ,men blir jag förd bakom ljuset så blir jag förbannad , det visar jag då genom att agera på olika sätt , när det gäller vämnner som inte kan hålla sig till sanningen så förs de snabbt till kategorin FD vänner , sen krävs det bot och bättring i många sveeenden för att återkomma i min mycket smala krets som jag kan kalla "vänner " .. De flesta människor jag känner har endast en riktig vän , möjligtvis två.. Man bör även rannsaka sig själv då och då , är jag en bra vän , kan andra lita på mig samt på min sekretess om vad de anförtror sig till mig .. Jag hippas att jag kan leva upp till detta .. jag har en god vän i Sverige .. Hade väl en till men han "sket " sig just när han kom på besök till Thailand med sin Thaikvinna --- Lögner ocg förbannad dikt för att skydda sig själv accepterar jag aldrig ... :D Avförd från den smala listan av man kan kalla vänner ..

Vet inte hur Ni ser på detta med en "vän" samt definitionen av detta ...

I min värld är en riktig vän en som man kan lita på i alla situationer, trevliga som tråkiga. En person som man kan anförtro sig till med sina innersta tankar och känslor och vara förvissad om att det stannar oss emellan. En vän som sviker ett förtroende förs omgående över på listan över FD hos mig också.

Jag har två sådana riktiga vänner samt några "wannabes" som jag inte litar på till 100%, bara 99. Har man ingen sådan vän alls tror jag att man har problem, en människa måste få lätta på sin börda ibland i förtroende och veta att förtroendet inte blir sviket.

"Phonta " sa:
Jag försöker att alltid tänka rättvist ,men blir jag förd bakom ljuset så blir jag [¤#@@¤%] , det visar jag då genom att agera på olika sätt , när det gäller vämnner som inte kan hålla sig till sanningen så förs de snabbt till kategorin FD vänner , sen krävs det bot och bättring i många sveeenden för att återkomma i min mycket smala krets som jag kan kalla "vänner " .. De flesta människor jag känner har endast en riktig vän , möjligtvis två.. Man bör även rannsaka sig själv då och då , är jag en bra vän , kan andra lita på mig samt på min sekretess om vad de anförtror sig till mig .. Jag hippas att jag kan leva upp till detta .. jag har en god vän i Sverige .. Hade väl en till men han "sket " sig just när han kom på besök till Thailand med sin Thaikvinna --- Lögner ocg [¤#@@¤%] dikt för att skydda sig själv accepterar jag aldrig ... :D Avförd från den smala listan av man kan kalla vänner ..

Vet inte hur Ni ser på detta med en "vän" samt definitionen av detta ...

Ser ut som vi har liknande förväntningar på en riktig vän. Ett par stycken får man vara nöjd med tror jag.

Desto fler 99%-iga vänner har jag, och det är inte så dumt det heller om man sätter förväntningarna därefter. :)

I Thailand behöver man inte agera så mycket för att vara tydlig. Det kan vara bra att tänka på. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp