Norrpilen
Forumveteran
Och en kall bira till den där mackan,då är det perfekt.Annandagsfrukost
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Och en kall bira till den där mackan,då är det perfekt.Annandagsfrukost
Slår på stort över Jul, ingen makrill i tomatsås.Annandagsfrukost
Slår på stort över Jul, ingen makrill i tomatsås.
Min pappa gav mamma en gryta i julklapp och verkade inte se något fel i det, och mamma var så pass förtryckt så hon sa inget.
Farsan min älskar sina grytor och har gjort det hela livet. Har alla Nilsjohan som tillverkats 555Min pappa gav mamma en gryta i julklapp och verkade inte se något fel i det, och mamma var så pass förtryckt så hon sa inget.
Ett riktigt jävla svin var vad han var!
Vad syftar du på? Non stick, gjutjärn eller vad?Jag vill ha en riktigt stekpanna
Gjutjärn tror jag denna gång. Vi bor i närheten av skeppshult så funderar på att åka dit och kolla. Men dom är så tunga att hanteraVad syftar du på? Non stick, gjutjärn eller vad?
Ja non-stick håller inte lika länge. Testade en gjutjärn (Skeppshult) på vår gamla induktions spis utan vidare resultat. Den används ibland på gasolspisen utomhus på sommaren. Fick en Jamie Oliver panna av morsan för ett par år sedan. Den är riktigt bra. Bra värme som på en gjutjärns panna men bra non- stick förmåga. Ingen aning om vad den kostade då jag fick den gratis. Bästa Non-stick pannan hittills i alla fall.Gjutjärn tror jag denna gång. Vi bor i närheten av skeppshult så funderar på att åka dit och kolla. Men dom är så tunga att hantera
Non stick har vi haft nu, men fått byta ut den minst en gång om året
Gummihandtaget är en besvikelse då det sitter löst. Inget som har ställt till problem egentligen och säkert lätt att åtgärda med lite lim men ändå.Ja non-stick håller inte lika länge. Testade en gjutjärn (Skeppshult) på vår gamla induktions spis utan vidare resultat. Den används ibland på gasolspisen utomhus på sommaren. Fick en Jamie Oliver panna av morsan för ett par år sedan. Den är riktigt bra. Bra värme som på en gjutjärns panna men bra non- stick förmåga. Ingen aning om vad den kostade då jag fick den gratis. Bästa Non-stick pannan hittills i alla fall.
Köper jag en ny så tänkte jag inte på induktionshäll, vi köpte ju en ny spis för något år sedan.Måste tillägga att jag inte testat min Skeppshultare på nya induktionshällen
Kanske borde göra det?
Vilka pannor kör ni andra med?
Gjutjärn tror jag denna gång. Vi bor i närheten av skeppshult så funderar på att åka dit och kolla. Men dom är så tunga att hantera
Non stick har vi haft nu, men fått byta ut den minst en gång om året
Dom flesta nya pannor man köper nu funkar på induktionshäll men kolla märkning på pannan för säkerhets skull.Köper jag en ny så tänkte jag inte på induktionshäll, vi köpte ju en ny spis för något år sedan.
Bara att ta med mig en magnet och testa pannan innan man köper en ny
Dessa håller nog några hundra år om man smörjer in dom. Det är nog mer så att dårskapen folk har att kasta och köpa nytt är det största hotet mot dessa pannors existensDom flesta nya pannor man köper nu funkar på induktionshäll men kolla märkning på pannan för säkerhets skull.
Ja dessa pannor håller i evighet om man tar hand om dom men non-stick pannor gör inte det tyvärr.Dessa håller nog några hundra år om man smörjer in dom. Det är nog mer så att dårskapen folk har att kasta och köpa nytt är det största hotet mot dessa pannors existens