Infanteriet ... ordonans

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

Bergamot

Gäst
Hej

Finns det någon snäll själ här som kan hjälpa mig med den här texten?

Jag gjorde lumpen i armén, infanteriet. Blev till och med ordonans.

Tack så mycket på förhand.

Magrood
med begränsad kunskap inom militären
 
"Bergamot " sa:
Hej

Finns det någon snäll själ här som kan hjälpa mig med den här texten?

Jag gjorde lumpen i armén, infanteriet. Blev till och med ordonans.

Tack så mycket på förhand.

Magrood
med begränsad kunskap inom militären
Hej Khun Magrood, :wai:

Ordonnans stavas med två nn,eller om man nu ska vara petnoga med tre nnn... ;D
ordonnans=en officer förordnad som biträde åt ett högre befäl ทหารที่ทำงานทั่วๆ ไปให้ทหารยศสูงกว่า

Jag gjorde lumpen=ผมถูกเกณฑ์ทหาร

armén=กองทัพบก

infanteriet =กองทหารราบ, ทหารราบ, พลเดินเท้า

m.v.h.
Shaowpanyaa
 
Hej!

De som tiilhör infanteriet kör lättare pansarfordon, lastbilar och terrängbilar eller åker helikopter inom det militära.
Jag tror att den som är ordonnans är mc förare inom det militära åt någon i med högre befattning.

mkt begränsade kunskaper inom det militära men vill gärna hjälpa....

marianne
 
Tack ka K. Marianne och K. Shaowpanyaa.

K. Shaowpanyaa - hur kan du veta så mycket om allting?
Lite tips?

Hälsningar
Magrood
 
"Bergamot " sa:
K. Shaowpanyaa - hur kan du veta så mycket om allting?
Lite tips?

Hälsningar
Magrood
Hej Khun Magrood, :wai:

En bidragande orsak är nog att jag försöker läsa så många av dina informativa poster som möjligt på olika forum. ;D

Jag lärde mig läsa riktiga böcker vid 4-5 års ålder,och då hade mina föräldrar redan hållit på och läst godnattsagor till mig under ett par års tid,varje kväll ,tills dom själva somnade av utmattning. När dom sedan sov som djupast brukade jag smygtända lyset och försöka kolla igen alldeles själv vad dom precis högläst. 8)

Angående din militärpost...Vid 18 års ålder blev jag själv tvångsrekryterad till infanteriet och ihoplumpad med andra potentiella mördare som då skulle hjärntvättas till att bli tjänstvilligt kanonfoder för att sedan vid lämpligt tillfälle kunna offras på det storsvenska altaret i nationalismens namn.Hann t.o.m. bli sergeant innan jag lyckades desertera till dom civiliserade djunglerna här i soliga Asien. ;D

m.v.h.
Shaowpanyaa
 
Khun Shaowpanyaa ปากหวานไหมคะ

För mig är du ett riktigt geni. Och det bästa är att ett geni som du delar med dig. Kunskaper som man samlar på sig och inte gör nytta för allmänheten dör med en. Men kunskaper som man sprider vidare lever kvar.

Har du bra ordböcker, eller program som du kan rekommendera?
Jag har www.ne.se och är mycket nöjd med den när det gäller medecinska och juridiska termer. Men ibland får jag inte en klar bild av översättningen ändå. Det tyder nog på att jag inte heller är så stark i de områdena på mitt modersmål.

Jag gillar dina översättningar ka.

Hälsningar
Magrood
 
"Bergamot " sa:
Khun Shaowpanyaa ปากหวานไหมคะ

För mig är du ett riktigt geni. Och det bästa är att ett geni som du delar med dig.
Tack Khun Magrood. :wai:

Kunskaper som man samlar på sig och inte gör nytta för allmänheten dör med en. Men kunskaper som man sprider vidare lever kvar.
Det är inte riktigt klokt hur klok du är... ;D

Har du bra ordböcker, eller program som du kan rekommendera?
Jag har www.ne.se och är mycket nöjd med den när det gäller medecinska och juridiska termer. Men ibland får jag inte en klar bild av översättningen ändå. Det tyder nog på att jag inte heller är så stark i de områdena på mitt modersmål.
Jag har tappat bort alla mina svenska ordböcker under mina vandringar runt om i världen,men det mesta finns nog tillgängligt på nätet.
Om jag hittar något som är extra bra så lovar jag att du blir den förrsta som får länken dit Khun Magrood. :wai:

Jag gillar dina översättningar ka.

Hälsningar
Magrood
Tack Khun Magrood. :wai:

m.v.h.
Shaowpanyaa
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp