Inför semestern

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Vore kul att höra hur ni planerar er semester hemmavid, är ni dom som provpackar eller blir det en ICA kasse :D
Bekanta till mej lägger beslag på hela gästrummet för att planera sin packning, lägger upp små högar med kläder tar bort och lägger till.
Själv har jag pippi på att ta med skruvmejslar, ståltråd, super lim, och sånt som kan vara bra att ha om nåt går sönder. Datorn ska ju med en massa sladdar, kamera och sladdar till den. Slutar med att min väska blir onormalt tung.
Får sluta med sånt, släng skiten och köp nytt ;)
Rolf

Dom sista gångerna har jag packat ner
mycket kläder, men dom har jag lämnat kvar
i frugans hem, så lite kläder när jag åker igen,
nästan bara presenter i väskan nu

Men va faen en måste ju va beredd. Kanske man skulle ta med våtdräkten, äh, frugan ska ju med. :)
Litt sköj må en väl ha 8)
Rolf

Jag reser latt och lagom packad

Varfor slapa pa en massa skit nar man kan slippa, lyssna pa onkel Legolas han har fattat laget

Till och med tandborsten kan du lamna hemma, brukar i regel finnas pa hotellet eller kop en ny

Och varfor slapa med en massa begagnade klader, kop nytt pa plats, menar bara att klader kommer

Du anda att kopa forr eller senare, och varfor inte kopa dar det ar billigast,

Kanske man skulle byta laptopen mot en notebook for att fa ner vikten

Finns mycket att gora for att fa ner vikten, nycklar hem, ta med den enda nyckel Du behover,

varfor slapa pa hela nyckelknippan

Jag måste tyvärr göra er grabbar besvikna när det gäller min packning, jag reser lätt. Men det har tagit ett antal år innan jag också begrep. ;)

Nu för tiden har jag med mej sommarkläderna som jag köpte året innan, köper nya på plats. Tandborste,tandkräm har jag med + en flaska balsam och hårborste. En hel hög med pocket böcker som jag läser ut och lämnar kvar eller slänger. Min vattenkokare är ett absolut måste + lite kaffe så jag klarar mej till jag har hunnit handla nytt. Jag kan tänka mej att köpa en vattenkokare på plats men jag anser att jag har gott om plats i väskan. Förr när bägge bröderna bodde i bangkok så hade jag i regel fyllt väskan med godsaker till dom som jag blev av med direkt. Nu är en bror kvar så träffar jag honom så har jag självklart med godis till honom.
Kamera är med, annars inte så mycket annat vad jag kan komma på nu.
Jag brukar packa dagen innan jag åker, men kan förbereda lite.

Men jag vet tjejer som aldrig skulle kunna resa utan strykjärn, hårfön och en himla massa makeup.

Inte mycket kläder och sådant, har en del liggande där nere. Men andra grejor som frugan vill ha med, jösses. Vi fick t o m stuva om på Kastrup för att det skulle godkännas. Jag försöker bromsa men talar för döva öron.

Packar kvällen innan:

1. tandborste
2. rakhyvlar (bic)
3. hårborste
4. deo
5. 2 kalsonger
6. 2 par strumpor
7. 2 T-shirt
8. 2 par shorts
9. liten handduk (ifall)
10. Pengar (bath, runt 15000)
11. Visakort
12. Global Cashcard
13. Pass
14. snus
15. tandkräm

och så åker jag...

visst glömde, köper alltid en tolva små snapsar på Kastrup, bra att ha på planet

Mvh Peter :wai:

Jag tar med för lite kläder påstår frun ;) det brukar bli mest prylar som kan va bra att ha :) typ hänglås ficklampa och lite verktyg.
Men sista tiden har jag dragit ner på det också med den påföljd att min resväska inte blir full på långa vägar. Vad händer då, jo plötsligt upptäcker frun det och vips så är min väska full, märkligt hur kan det bli så :D Sen brukar jag packa ner en tom ryggsäck så man slipper bära nåt i händerna när man ska ner och bada tex.
Rolf

Köper du inte snus på flygplatsen?
Men då blir det väl en massa presenter i stället

Jag frågade dej insayt om snus och Hansui om presenter. Fan vad petiga ni är det är väl bara att svara :laugh:
Nåt blir ju alltid rätt
Rolf

"Rolf " sa:
Jag frågade dej insayt om snus och Hansui om presenter. Fan vad petiga ni är det är väl bara att svara :laugh:
Nåt blir ju alltid rätt
Rolf

Jaja, nu tar vi det lugnt, nä snus har jag med mig och presenter köper jag inte har för dålig fantasi ;D, får köpa på plats så får barnen och flickvän välja själv. Alltså min flickvän nu och inte hansui:s ;D ;D ;D ;D, presenter alltså och inte snus ::) ::) ;D ;D

Mvh Peter :wai:

Har precis plockat fram ryggsäckarna ur garderoben. Som vanligt åker vi med varsin stor, och så varsin liten som handbagage. Nedpackat kommer en oceanpack att finnas. Min mask, min snorkel och mina fenor ska med.
I klädväg reser vi bägge superlätt, köper på plats. Ett par sandaler, ett par jogging, flipflop inhandlas senare.
Ett stort antal böcker, som sedan lämnas kvar. En nyinköpt Netbook, (tack Zäta), kamera, mobiler och så alla sladdar till detta. Kikare, USB-minne.
En liten första hjälpen-kudde, och så mina mediciner+ett litet reseapotek. Maxi-yatzy, mycket viktigt.
Och så som Rolf, lite bra-att-ha-saker. Multiverktyg, tvättlina, lim, pannlampor, minimaglite t ex. Till mitt försvar så rör vi oss ofta där butikerna är allt annat än välsorterade, och elen opålitlig om det ens finns.
Min ormbok och min fågelbok får inte glömmas hemma.
En uppsättning papperskopior av itinerarys, vouchers, pass, och försäkring i varje ryggsäck. Pengabälte som alltid innehåller en skvätt från förra året, tar sen ut på plats. Kort givetvis.
Tja ungefär så, betänk att Mrs brukar kalla mig för försiktighetsministern... :-[ men jag gillar att ha koll... 8)

Gaae låter som en mycket förståndig packning. Vaddå försiktighetsminister, det låter nog inte så när det händer nåt vilket det alltid gör. :-X
Hellre ett plåster för mycket än skägget i brevlådan ::)
Rolf

Jag har rest till thailand med mindre än 2kilos packning. Typ: tanborste badtofflor jeans och extra kallingar.. det går utmärkt så oxå. :)

Det låter som om du reste utan damsällskap?
En kvinna hade aldrig tillåtit det ;D
Rolf

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp