Flygplatsen en del av semestern

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem

Flygplatsen är en stor del av resan. Och många resenärer känner både glädje och förväntan innan de ska få gå ombord. Men i framtiden kommer vi att ställa högre krav på flygplatserna, enligt en ny rapport.

Källa: GP (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

Lara Crofts besynnerliga kommentar till det hela: Flygplatser är inget annat än ett stort lidande där jag tillbringar så lite tid som möjligt.

Jag tycker tvärtom, när man passerat tullen och ser fram mot att kliva ombord på Thai airs plan till Bangkok, kul att köpa litet taxfree och att sitta med en stor stark och se fram mot någonting positivt...Ett lidande ? Bara det flyter på och att det inte blir förseningar....Sedan är det så skönt att sätta sig ner på sin plats i planet och känna att nu slipper man snart frysa och kan koppla av på en härlig semerster i värmen....En befrielse varje gång att lätta från arlanda och kylan....

Om nu något är trevligt med en flygplats så tycker jag att det är blandningen av människor från olika delar av världen. Att bara strosa runt och kika eller sitta ner i en bar eller på ett fik och glo på folk gör att tiden går ganska fort för min del.

Sen beror det förstås på vilken flygplats man besöker, det finns dom som är en ren plåga. Den sämsta alla kategorier jag har varit på är Ninoy Aquino i Manila tätt följd av Papeete på Tahiti. Förstnämnda var allmänt skitig och snuskig (blev magsjuk), sistnämnda har ingen AC så man var genomsvettig innan boarding.

Mina två favoriter är Changi i Singapore faktiskt följd av Suvarnabhumi. Den första är ren och snygg med fina lokaler, nr två är ganska välorganiserad samt för det mesta även den ren och snygg.

Flygplatser är en del i resandet. Har man lång tid att spendera på en flygplats så är det skönt att ha tillgång till en lounge.

Ett stort lidande har det varit några gånger då jag rest med Aeroflot, - en gång fast på resan till Bangkok i Moskva och värst var när jag var påväg till Stockholm från Bangkok och var rätt trött och magsjuk, satt på Moskvas flygplats i många timmar och tänkte då att aldrig mer mellanlandningar jag har blivit för gammal för att orka med lidandet....(Därefter har det bara blivit thai och det har alltid fungerat bra....)Hade glömt att det faktiskt också kan vara ett lidande....!

"Lara Croft " sa:

Flygplatsen är en stor del av resan. Och många resenärer känner både glädje och förväntan innan de ska få gå ombord. Men i framtiden kommer vi att ställa högre krav på flygplatserna, enligt en ny rapport.

Källa: GP (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

Lara Crofts besynnerliga kommentar till det hela: Flygplatser är inget annat än ett stort lidande där jag tillbringar så lite tid som möjligt.

Märklig kommentar, flygplatsen, busshållplatsen, tågstatonen, färjeterminalen är ju bryggan mellan mig och mitt mål, där jag träffar människor från hela världen, där jag närmar mig världen.

För de flesta förutom Lara Croft som alltid i de så kallade "nyheter", känner nog de flesta en fantastisk känsla och upprymdhet på en flygplats.

Känslan av att vara en del av hela världen på en flygplats, är en del av världen.

När jag åker till Kastrup, sätter mig efter incheckning mm på en barstol tar en öl och en räkmacka eller vad det nu är och blickar ut över havet av alla olika människor från många delar av världen och då och då samtalar med folk, då känner jag en gemenskap.

Jag har rest i 25 år till Thailand och Indien, jag har varit på 23 flygplatser, jag älskar flygplatser, minnena och männniskor jag mött har givit mig otroligt mycket.

Lyco

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp