Hur lång tid innan börjar ni packa väskorna innan semestern?

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
När ni ska iväg på en semesterresa när börjar ni förbereda packningen?
Jag börjar packningen i huvudet ett par veckor innan, sen skjuter jag upp den fysiska packningen till dagen innan resan är.

När ni ska iväg på en semesterresa när börjar ni förbereda packningen?
Jag börjar packningen i huvudet ett par veckor innan, sen skjuter jag upp den fysiska packningen till dagen innan resan är.
Samma dag höll på att säga men det gäller mig själv. Frugan börjar nog packa våra grejor ett par veckor i förväg. Inklusive mina, det hela är nästan vetenskapligt.

Händer att frugan börjar packa mitt men då är det bara för mig att packa upp igen och packa riktigt 5555, jag packar färdigt min väska dagen innan, tar inte med mig mer än jag behöver, tvätta kan man göra på resan.
Frugan packar i sista minuten, hon bara knör ner nåt ;)
3 ryggsäckar, 3 personer.

Samma här dagen innan och minimalt, får alltid samma fråga när jag skall checka in, har du inte mer? Nä säger jag då, vad skall jag ha i 35 graders värme och där shorts och t-shirt kostar en spottstyver!

Så för det mesta är det bara något ombyte kalsonger och t-shirt efter resan och tandborste, tandkräm shampo osv, men det behöver jag ju inte heller för det finns i huset redan och kläder finns också, så egentligen behöver jag bara passet och kreditkortet:D

Glömde förresten, laptop och mobilen har jag med mig också!:)

Med middags flyget från ARN (Thai) så packas det dagen innan, med nattflyget från Suvarnabhumi så packas det samma dag och idag är en sån dag. Vi får vinka till varandra @Kycklingen i luften, en annan stackare ska till LOC ikväll/natt... :( :( :(

Kompis flög med Air Berlin / Eitihad igår mot Bangkok, såg på fb att dom sitter strandsatta i Berlin nu, fått hotellrum.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar