Inga mer båtar och jetski på stränderna vid Koh Sameth.

Se till att få en med toa bara... De har flera riktigt enkla bungar som saknar toalett... tråkigt att springa ut mitt i natten för att pissa :p

Personligen är Ao Nuan inte min stil. För mycket sten och berg, för lite utbud, för lite folk att kolla på.

Men alla är vi olika. Kul att du hittat din plats! ;)

När kommer du ner nästa gång? Så får jag bjuda på en kall! :wai:
Jag och farsan pratade lite kort för kan vart 3 år sen med en Svensk som bodde på Koh Sameth vintertid,
Är ni flera Svenskar som bor på ön?

J
Jag och farsan pratade lite kort för kan vart 3 år sen med en Svensk som bodde på Koh Sameth vintertid,
Är ni flera Svenskar som bor på ön?

Jajamensan. Vi är en liten Svenskgrupp. För 3 år sedan var det 1 som bodde året runt. 2 som hade 6 månader på vintern. Och 2 som kom å gick för jobbet.

Idag har året runt mannen flyttat till Sakhon Nakon. Så nu är det 2st 6 månader. Men vi har blivit fler i kom å gick gruppen. Nu är vi 4-5 som jobbar i Sverige men är flitiga på ön.

Skulle aldrig palla att bo heltid på Samed. Vill ha närhet till stan (Pattis). Men vi åker till Samed 4-6 gånger dom 7 månaderna vi bor i Huai Yai. En till två veckor åt gången på Samed räcker för mej.

En till två veckor åt gången på Samed räcker för mej.

Ungefär som jag då ;)
Stannar sällan mer än 1-2 veckor på Samet per gång, sedan blir det någon utflykt. Några dagar i Pattaya eller Bangkok eller någon annanstans, sedan längtar man hem igen.

Lever ett ganska hektiskt liv i Sverige när jag är hemma och jobbar, så njuter av lugnet på ön.
Ingen traffik, sitta på uteplatsen å njuta, prata med lite vänner, thai/engelsmän/svenskar...

Blir alltid någon aktivitet som skall fixas, åka till marknaden, åka in till Ban Phe för storhandling, träffa någon som kommer på kortbesök på ön. Händer alltid nått.

Älskar havet! Däremot så badade jag bara två gånger på de 2 månaderna jag var ner nu över julen. Båda gångerna när det kom utomsocknes besök som ville bada.

Jag har i annan tråd redogjort för hur och varför det blev Samet, så tråkar er inte med den historien igen ;)

Tillbaka
Topp