Invandring!

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Tror det handlar mycket om framtoning, har man taskig attityd vid kontakt med mig så börjar motståndet;)är man ödmjuk och vänlig brukar det oftast lösa sig vilken myndighet man än har att göra med, min erfarenhet:)

Ja naturligtvis, börjar man jävlas med myndigheter tar de det som att något inte är som det ska och uppträdandet är till för att dölja något, så jävlas aldrig med poliser och myndigheter då är det kört.

Intervjun måste säkert alltid göras, det är en grundregel för att utreda seriositeten i ert förhållande och hur väl ni känner varandra.

Du kan alltid ringa till eller maila ambassaden om du är osäker, dom brukar ge bra och tydliga svar.
Ja Lukas (om han är kvar på ambassaden) är väldigt trevlig och hjälpsam, migrationsverket behövde jag aldrig kontakta vad jag kan minnas.

Intervjun måste säkert alltid göras, det är en grundregel för att utreda seriositeten i ert förhållande och hur väl ni känner varandra.

Du kan alltid ringa till eller maila ambassaden om du är osäker, dom brukar ge bra och tydliga svar.

Ja här är jag lite konfunderad. Har frågat min fru om just denna intervju. Har du blivit kalla på intervju ännu och hon säger att när hon lämnade in ansökan så intervjuades hon samtidigt och det var en kort intervju om vart hon träffat mig, ja och hur länge vi känt varandra osv, alltså inga djupare frågor.

Det här ställer ju jag mig tveksam till att det verkligen var denna intervju som skall till och tror ju att hon blir kallad till en riktig intervju...eller vad tror ni? Att det bara skulle vara en liten frågestund och det var en thai på ambassaden som ställde de här frågorna, kan det verkligen vara den riktiga intervjun?

Lukas Ekdahl intervjuade våra barn och jag pratade en del med honom då samt har även haft mailkontakt med honom. Mycket trevligt och hjälpsam med stor kunskap.

Ja här är jag lite konfunderad. Har frågat min fru om just denna intervju. Har du blivit kalla på intervju ännu och hon säger att när hon lämnade in ansökan så intervjuades hon samtidigt och det var en kort intervju om vart hon träffat mig, ja och hur länge vi känt varandra osv, alltså inga djupare frågor.

Det här ställer ju jag mig tveksam till att det verkligen var denna intervju som skall till och tror ju att hon blir kallad till en riktig intervju...eller vad tror ni? Att det bara skulle vara en liten frågestund och det var en thai på ambassaden som ställde de här frågorna, kan det verkligen vara den riktiga intervjun?
Det räcker nog med den interjuven. Det var ungefär samma min fru gick igen för snart 10 år sen.

Lukas Ekdahl intervjuade våra barn och jag pratade en del med honom då samt har även haft mailkontakt med honom. Mycket trevligt och hjälpsam med stor kunskap.
Jo han är trevlig, lyckades lära känna en vän till honom också. Bra kille, frågar rätta frågorna. Jag fick prata med honom efter frugans interjuv och han berättade vad hon sagt. Jag intygade det och det räckte. Enligt min fru pratar han klockren thai.

Angående webansökan eller per brev eller inlämning på ambassaden så ska handläggningstiden vara lika lång. Folk som inte har tillgång till internet ska inte få längre handläggningstid. Det är prövat en riktlinje MIG måste följa.

Kanske samma kille som tanten pratade med på Svenska ambassaden i Bangkok? De är jättetrevliga på den ambassaden. Jag var med och snackade lite när hon skulle hämta sitt UT. "Intervjun" var bara en liten formalitet. Typ att det som lämnats in i ansökan var samma som hon svarade vid besöket. Allt fixat på 10-15 minuter. Inför intervjun var UT kortet redan tillverkat.. Inga andra intervjuer..

Tillbaka
Topp