A
Anonyma
Gäst
Till Sverige nixSå det blir ingen resa i år då..??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Till Sverige nixSå det blir ingen resa i år då..??
Om jag utgår från min fru vill hon inte följa med mig i april p g a kylan. Hon vill komma i juni. Hon fryser alltid. Sedan upplever jag nog en övervikt (men naturligtvis subjektivt tänkande) i att Thai längtar hem till sitt klimat och undantagsvis är de få som gillar det svenska klimatet.Nu handlade det ju inte var ni svenska gillar, självklart gillar vi varmare väder på vinten. Det handlade ju om era fruar, är ni säker på att de tycker som ni
Är man uppväxt i ett land dör det alltid är varmt kanske man gillar ett land med annat klimat. Varför bor de annars kvar, finns väl andra att älska i Thailand?
De verkar ju acceptera muslimerna nere i söder,,,Invandring till Thailand!Hur skulle Thailands befolkning reagera om andra folkslag med andra värderingar och annan religon tog över delar av deras samhälle.
Alla såna gräddfiler är la borta numera, men kan ju ha tur att det går hyffsat snabbt och slipper vänta 1-1.5år.Går det inte snabbare om man har varit gift i ett visst antal år? För mig jag läst det, kanske var på det här forumet av Thaikonsult eller någon?
Vet inte vad UT eller PUT är för något ?beskriv gärna .
Låter ju skrämmande att vänta 1 år på henne .
Kan man när man årdnat att skriva in sig i Sverige och ordna med skatt och försäkringskassa åka hem till henne i Thailand och vänta på hennes uppehållstillstånd
Vet inte vad UT eller PUT är för något ?beskriv gärna .
Låter ju skrämmande att vänta 1 år på henne .
Kan man när man årdnat att skriva in sig i Sverige och ordna med skatt och försäkringskassa åka hem till henne i Thailand och vänta på hennes uppehållstillstånd
Inte för att göra reklam för någon... Men Thaikonsult finns i Sverige och i Thailand. De kan detta. De är någon form av sponsor till TS. Det finns flera företag. Men det är en massa papper som skall fyllas i. Vill du ha hit din tjej så börja med att få fram uppgifter om barn , föräldrar, syskon mm. Jag själv plockade fram familjens uppgifter och sammanställde dem med hjälp av tanten. Sen fixade konsulten alla tekniska detaljer. Om man gör allt själv är det lätt att man missar små skit saker.. Och då tar det längre tid. Kan du visa att ni bott ihop ett antal år (vet inte kravet) så kan det underlätta. Kan ni inte visa att ni bott ihop ett antal år, så bered er på en väntetid på upp till ett år, innan ni får UT.. (Uppehållstillstånd för 2 år). Visa för 3 månader kan gå snabbt. Men tror inte det ni vill ha.Min fru läser att man kan söka uppehållstillstånd på webben .är det svårt läste också om att jag kan göra det åt henne på Svenska om jag har fullmakt från henne den ska visst hon lämna in på ambassaden .
Är det mycket svårt att göra på datoen det ska visst bara ta 3 månader då att få klara papper ? Jag kan ju få hjälp av experter i Sverige
Inte svårt så du bör klara det själv, jag gjorde på datorn när frugan sökte UT och gick smidigt (fördelen att vi kunde göra det när hon var kvar i sverige på besök).Min fru läser att man kan söka uppehållstillstånd på webben .är det svårt läste också om att jag kan göra det åt henne på Svenska om jag har fullmakt från henne den ska visst hon lämna in på ambassaden .
Är det mycket svårt att göra på datoen det ska visst bara ta 3 månader då att få klara papper ? Jag kan ju få hjälp av experter i Sverige
Inte svårt så du bör klara det själv, jag gjorde på datorn när frugan sökte UT och gick smidigt (fördelen att vi kunde göra det när hon var kvar i sverige på besök).
Läs på innan bara vilka papper du behöver och ha allt färdigscannat och sparat på hårddisken.
Om jag förstår rätt Janne. Så är det 40 000 thailändare som bor i Sverige. Här torde väl
1. Försörjning var orsak till flytt 2. Kärlek 3. Möjlighet till karriär......hmm... men det kommer väl efteråt när Thailändaren bott några år....för i Thailand blir man inte rik på jobb----- generellt
Vi kan skippa klimat, som alternativt till flytt, för det är otrevligt i Norden. Generellt. Eller åtminstone har jag aldrig hört en Thailändare som kommit hit för vårt fina klimat.....snarare ser jag "hemlängtan" i deras ögon när Thailand och "väder" kommer på tal....
Tack tror jag provar göra det själv på datorn .
Antar hon måste till Svenska ambassaden med fullmakt att jag gör det åt henne på datorn
Vet iofs inte hur de har det nu, men när vi sökte förlängning 2013 var det svar inom 5 dagar som gällde (om man gjorde det via nätet).Den enda fördelen man får är om man kan bevisa att man bott ihop i 5 år får hon PUT direkt och inte först få UT och efter 2 år vänta på PUT..