Vi går en medelväg, vi lever i hennes land och jag följer med till hennes tempel då jag inte har någon religion, vi firar hennes högtidsdagar, vi lever efter Thailands regler för det är det landet vi lever i, men sen finns det regler som faranger tror existerar men som inte gör det igentligen.
När det kommer till det ekonomiska så kommer jag inte gå och bygga ett hus, köpa en bil eller något annat till mina svärföräldrar det är ingen del av någon Thaikultur, det är en påhittad kultur som mer gäller faranger
Hjälpa dom med mat för dagen etc. är en annan sak men det klarar dom sig rätt bra med själva i Isaan det mesta har dom runt sig.
Jag kommer inte följa en påhittad kultur att "this is the Thai way" att svärsonen skall offra allt åt svärföräldrar.
Som sagt, jag har aldrig sett Thai göra det varför skall då vi faranger göra det, som Nmanx skriver en påhittad kultur där farangen skall fösörja alla.
Sinsoden är just denna betalning, det svärföräldrarna skall klara sig på sen följer kvinnan med mannen och till mannens familj, det är därför kvinnans familj skall ha sinsod för att klara sig utan stöd!! Fan va lurade vissa är alltså.
Jag köper nog ett hus till min egen farsan innan jag köper ett till hennes föräldrar, fattar inte faranger som helt plötsligt släpper allt till sina nyblivna svärföräldrar, människor dom knappt kan prata med och sen oftast inget till sina egna föräldrar.