Jäklar också, känns som jag gått i en fälla, jag betalade 300.000 Bath i Sinsot

Exet tyckte jag skulle ge sinsod först men om jag skulle följa hennes tradition så tyckte jag att hon också skulle följa våran och komma med brudkista och hennes föräldrar stå för bröllopet.
Blev ingen sinsod eller brudkista och inte blev det någon sinsod denna gången.heller det går imot mina principer och sen förstår jag inte varför så många här ger upp sina egna traditioner så lätt och viker sig för deras, helst ni som bor i Sverige.
Jag har berättat om våra traditioner men det var inte poppis. Nu får morsan sin guldtacka vid nästa resa. Får se om den returneras eller om hon gnider på den.
Thais har svårt att fatta att även vi har begränsade resurser i våra hemländer även om våra löner tycks skyhöga.

Jag har berättat om våra traditioner men det var inte poppis. Nu får morsan sin guldtacka vid nästa resa. Får se om den returneras eller om hon gnider på den.
Thais har svårt att fatta att även vi har begränsade resurser i våra hemländer även om våra löner tycks skyhöga.
Nä och deras traditioner är inte poppis hos mig så vi håller oss ifrån varandras traditioner ;)

Exet tyckte jag skulle ge sinsod först men om jag skulle följa hennes tradition så tyckte jag att hon också skulle följa våran och komma med brudkista och hennes föräldrar stå för bröllopet.
Blev ingen sinsod eller brudkista och inte blev det någon sinsod denna gången.heller det går imot mina principer och sen förstår jag inte varför så många här ger upp sina egna traditioner så lätt och viker sig för deras, helst ni som bor i Sverige.
Viker icke, 50000 Baht i Sinsoord som betalade festen. Ett smidigt sätt, alla var nöjda och glada.

Viker icke, 50000 Baht i Sinsoord som betalade festen. Ett smidigt sätt, alla var nöjda och glada.

Du har säkert skrivit tidigare, vad fick Du för dessa 50.000 b, maten, catering eller privat?
dricka? alkohol? hur många gäster? något extra?

Här har jag och min sagt att vi väntar med Buddhapartyt tills dess att jag stannar längre över tid,
just nu så ligger planeringen för party hösten/vintern 2017, vad kan man vänta sig när det gäller
dom ekonomiska åtaganden? Jag tycker 50" som Berra skrev låter lagom....

Och visa upp 300.000b igen..men guld har jag sagt nej till.

Senast ändrad:
Min fru fick en bath armlänk fru av mig , men det fanns inget krav utan bara som jag gav av eget hjärta .. idag vet jag att hon var värd minst 2 bath:):):):) inklusive traktorn .. Jag har ju ett hus att bo i när jag är där , då sparar jag ca. 10,000 thbt/månad .. Så dom slantarna jag lagt ut är nog intjänade ..

Och hur många gram var en Bath? guldpriset?

Kanske fel titel på tråden idag, ser ut som att pengarna kommer tillbaka över tid, 300"
ska man fundera på detta detta så blir det Thailändska staten som betalar.

Å varför bryr du dig om vad dom tycker och viker ner dig?
Vill din tjej ha en Svensk man så får hon väl ta till sig hans traditioner lr?

Du har säkert skrivit tidigare, vad fick Du för dessa 50.000 b, maten, catering eller privat?
dricka? alkohol? hur många gäster? något extra?

Här har jag och min sagt att vi väntar med Buddhapartyt tills dess att jag stannar längre över tid,
just nu så ligger planeringen för party hösten/vintern 2017, vad kan man vänta sig när det gäller
dom ekonomiska åtaganden? Jag tycker 50" som Berra skrev låter lagom....

Och visa upp 300.000b igen..men guld har jag sagt nej till.
Det var catering, underhållning, öl och Hong Thong för över 100 gäster. En fest som varade nästan hela natten. Det kändes rimligt, var för 7 år sedan.

Vika ner sig. Hahahaha
Du låter som en tuff och farlig kille.
Så i din värld måste man vara tuff och farlig för att stå emot trycket från Thai familjen? Alla är vi olika men jag delar inte den synen.
Jag köper helt enkelt bara inte detta att vi ska ta till oss Thai kulturen för att vi flyttar till Thailand och blir ihop med Thai. Spec inte penga delen. Ge mig en bra anl till varför det inte ska vara tvärtom att dom ska ta till sig vår kultur?

Jag sa ifrån mycket tidigt att det kommer inga slantar från mig till familjen och det var inget som helst problem eller knorrande om det. Hade det varit det så hade jag lämnat relationen direkt.
Förstår inte folk som gnäller och beklagar sig över sin relation, är väl bara att lämna om det inte känns bra.
Förstår lika lite folk som tjatar och försöker tvinga sin partner kvar i relationen fast dom vill lämna.
Min tjej ska naturligtvis inte behöva vara ihop med mig om hon inte gillar min syn eller sätt, och skulle jag känna att jag inte längre är älskad så lämnar jag direkt. Älskad för pengarna som många nedlåter sig till är inte min grej.

Senast redigerad av en moderator:
Så i din värld måste man vara tuff och farlig för att stå emot trycket från Thai familjen? Alla är vi olika men jag delar inte den synen.
Jag köper helt enkelt bara inte detta att vi ska ta till oss Thai kulturen för att vi flyttar till Thailand och blir ihop med Thai. Spec inte penga delen. Ge mig en bra anl till varför det inte ska vara tvärtom att dom ska ta till sig vår kultur?

Jag sa ifrån mycket tidigt att det kommer inga slantar från mig till familjen och det var inget som helst problem eller knorrande om det. Hade det varit det så hade jag lämnat relationen direkt.
Förstår inte folk som gnäller och beklagar sig över sin relation, är väl bara att lämna om det inte känns bra.
Förstår lika lite folk som tjatar och försöker tvinga sin partner kvar i relationen fast dom vill lämna.
Min tjej ska naturligtvis inte behöva vara ihop med mig om hon inte gillar min syn eller sätt, och skulle jag känna att jag inte längre är älskad så lämnar jag direkt. Älskad för pengarna som många nedlåter sig till är inte min grej.
Jag anser absolut att vi bör ta till oss stora delar av thaikulturen om vi bosätter oss i landet. Likväl som dom flesta väl menar att nyanlända i Sverige bör anamma den svenska kulturen med dess traditioner.

Därmed inte sagt att man måste vara en mjölkkossa, allt skall hållas på en vettig och rimlig nivå.

Jag anser absolut att vi bör ta till oss stora delar av thaikulturen om vi bosätter oss i landet. Likväl som dom flesta väl menar att nyanlända i Sverige bör anamma den svenska kulturen med dess traditioner.

Därmed inte sagt att man måste vara en mjölkkossa, allt skall hållas på en vettig och rimlig nivå.
Går ju liksom inte att jämföra nyanlända som kommer till Sverige för att bli försörjda med falanger som kommer till Thailand, eller jo det kanske det gör, tydligen alltid falangen som ska betala..

Alltid som när man läser diskussioner som detta med Thai kultur VS vår kultur eller Thai's mentalitet eller deras sätt att leva VS vårt sätt att leva förstår man hur lite man egentligen förstår sig på den thailändska kulturen och hur Thai tänker och ser på sin omgivning och egentligen hur lite man förstår av sin egen kultur.

Om man lade 1/10-del energi på att försöka se saker och ting som en thai som den energi man lägger på att dissa och den energi man lägger på allt annat, tror jag att diskussioner av detta slag hade sett annorlunda ut.

Man vet allt om thailändska försäkringar, bensinpriser, växlingskurser, olika visum, man vet allt om thailändska immigrationen, vilka flygbiljetter som är billigast, bästa bilarna och dess försäkringar, lägsta huspriser, bästa marken och vet allt om priser på Rai, bästa odlingsmarken.

Man vet allt om husinredning, vilka kök som är bäst, vilka avloppssystem och toalettsystem som är bäst, de bästa hotellen och resorten och kan allt om det materiella Thailand och det är ju bra.

Vad får vi ut av detta, jo 99 % av all energi går åt till sig själv och 1 % på att försöka förstå sin kvinna och hennes omgivning.

Har en länk här som är nyttig att läsa för den som har förmågan att ta in!

http://www.stickmanbangkok.com/Reader/reader1820.htm

Liknande trådar

Tillbaka
Topp