Jordbävning

• Trådstartare Trådstartare Anonymius
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymius

Gäst
Såg just på nyheterna att de varnade för jordbävning i Lampang Province uppe i norra Thailand framåt lördag Lördag.

Ni som är där ha lite koll, Lampang Province är ju uppe vid Chiang Mai

Insayt

"ledarn " sa:
En stilla undran..... Hur kan man varna för jordbävningar ??

Kommer inte bara dom helt plötsligt... :o :o

Idag har man ju vissa varningssystem som de använder, inte säkert men man ser kanske förändringar i jordskorpan mm, bättre att vara förberedd än inte, sen som du säger visst de kommer ju ofta plötsligt, m en vissa signalaer kankse de kan avläsa. Jag såg just på vädeleken och där varnade de för ökad risk i alla fall.

Insayt

Man kan få reda på i templen vad som ska hända i framtiden.Kanske Thai-TV har nära kontakter med högre makter. :nod:

Man får ju förfinad teknik hela tiden, men i princip säger experterna att jordbävningar inte går att förutspå. Se bara på Californien. Däremot kan man oftast i hyfsad tid förutsäga vulkanutbrott genom diverse olika tecken under den aktuella vulkanen.

"legolas " sa:
Tyckte också det verkar vara mysko, men Insayt hade säkert tråkigt när han skapade denna ytterligt roliga tråd... ;D ;D

legolas
ps. där fick du igen din kanalje... ;D

Jaja, okey, skall aldrig mer dryfta slika saker, men det är så varje gång i detta forum man förlöjligar postaren. ;)

Jag och Linda såg på nyheterna och vädret, de sa att det finns ökad risk och då framåt Lördag.

Hur de vet det vet jag inte, kanske de har sett förändringar i jordskorpan för det kan de ju avläsa och vill på så sätt förebygga, vad vet jag. Förmodligen rör det sig kanske bara om små skakningar eller förändringar vad vet jag, det behöver ju inte vara 9 på Richterskalan.

Kanske jag skulle skrivit rubriken annorlunda!

Men gnäll då på TV3 Thailand istället för att förlöjliga mig. ;D ;D Puuuukkkon

Insayt

Jordbävning i Changmai , där finns det ju bara berg .......
I Isaan däremot där finns det jord , Isaans röda ofruktbara mylla ;D

Har det överhuvudtaget varit jordbävning i Thailand , då menar jag "riktigt bävande" jordbävning....... ???

Ja. I Chiang Mai för 10-15 år sedan som jag vet. Det kanske har varit fler. Den gången jag var där så var det bara ett litet skalv, men det kändes att det skakade. Dagen efter så kunde man läsa om den och att vissa saker hade gått sönder vid bl.a Doi Sutep.

"ledarn " sa:
Ge f@n i att förstå Thai....

Då hade du sluppit att fatta vad dom sa på nyheterna och hade varit lyckligt ovetande.. ;D

haha, Ledarn, jo jag jävlas lite, men ni har rätt, visst låter det konstigt flera dagar i förväg, men jag uttryckte mig fel och rubriken var nog också fel.

kanske de har mätt rörelser i jordskoroan mm, för det kan man säkert göra, vad vet jag ;D ;D

Skall vara mer försiktig nästa gång ;D ;D

Insayt

"legolas " sa:
Nu skall du höra din gamle Gnu!!! Det var du själv som startade och löjlade dig om min tråd. Du trodde att jag hade det tråkigt, och startade därför Rayong-Isaan-tråden... Så "jabbar" du mot mig, så "jabbar" jag tillbaka ;D ;D

legolas

Jag vet Lego, jag jäävlas ju jag med ;D ;D ;D

Insayt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp