Julglögg

Visst är det intressant att veta, lego. Men dom skall nog vara väldigt välsorterade om det skall finnas någon glögg. Men lycka till i jakten, hoppas du kan bräcka jänkarna! :laugh:

Självklart skall du beställa minst en flaska, var inte snål nu. Tänk på jänkarna... Du behöver ju inte dra i dig hela flarran på en gång! :laugh:

ja du fru Lego !!!

Om jag nu ska svara dig på det du skrev,min fråga var ännu en gång vilka mer än du hatar hemgjord GLÖGG(och det kan man göra). Men har inte sett någon mer dissa det i denna tråd även att dom inte tycker om det, sedan att de skriver om deras favo glögg betyder det inte att dom tycker som du, sedan att jag inte kryper och tycker som du är en annan sak.

Men jag förstår varför du hatar denna tråd,jo det är en kvinna som har startat denna tråd och då måste det hatas.

Vi kan inte hjälpa att du fick stryk av din mamma eller sambo/fru så behöver du inte se ner på kvinnor.

Tack och hej herr bister

För att återgå till ämnet....

Glüwine

Rött vin
citron
socker
kanelstång

Serveras varm

Smaskens ;D ;D eller ??

"legolas " sa:
Fick precis snabbt och elegant svar ifrån Scandinavian Deli. De kommer att ha julglögg till försäljning fr.o.m. början av december.

Låter ju kanonbra, hoppas att någon annan får glädje av att veta detta..... men jag misstänker nog att priset blir JÄÄKLIGT HÖGT.... säkerligen flera hundra kronor per flaska...... Så jag är lite avvaktande.

Det bästa är ju om någon är på väg ner och har med sig förstås.....

Lugn Legolas, jag tar med Blossa Starkvinsglögg. Kan nog levereras i god tid före julafton! Trots att du löste problemet med 720P så fick jag ju ett svepskäl till att ta bussen till Chaiaphum!

/Anubaan

"legolas " sa:
Man har ju hört talats om, och man har ju också känt det när man träffats detta med att man kemiskt inte kan med varandra. men att jag skulle känna så med en gubbe som man inte ens har träffat det har nu besannats.

Men du har "bett" om det mer eller mindre gång efter annan, som jag sade förra gången. Man ser dig inte deltaga i någon större utsträckning på forumet mer än då när du "dratt till med" någon klämkäckt och "nasty" vad det gäller mig.

Mitt råd till dig i sann demokratisk anda, försök att posta lite grand och kom med i matchen. Som avbytare i densamma, så skall du nog försöka ute i omklädningsrummet att vara lite snällare istället i tycker jag.

Birger LKPG, jag uttrycker min åsikt i ämnet hembränd glögg, jag tänkte aldrig på att det skulle vara förbjudet att uttrycka den. Kan man säga bu, så kan man säga bä,,, eller var det tvärtom? vem som startat denna tråd glömde jag att kolla innan jag tryckte på svaraknappen, så jag kan inte se det från min nuvarande position.

puss och kram
++++

Jag ville ju egentligen inte lägga mig i, men jag tycker du är fel ute när du säger att de flesta håller med dig att hemgjord glögg ”smakar ren skit” . Jag har läst igenom hela tråden, och inte EN enda mer än dig har uttryckt att de håller med dig i frågan. Och du svarar inte ens Birger på den frågan.

Och sen är jag nog som Birger, Dvs. att jag postar inte lika mycket som du Legolas, men det innebär inta att jag är ”Avbytare och ska vara lite snällare i omklädningsrummet” för ibland är det bättre att sitta tyst och verka dum än att undanröja alla som helst tvivel.

Du kanske ska nöja dig med att försöka vara allsmäktig i EN tråd, istället för att bråta runt i alla trådar du ser. Jag är ganska säker på att fler medlemar skulle bli mer aktiva, om sådana som du blev mindre aktiva.

Att du har problem med din kvinnosyn, uttalar jag mig inte om.
Men du bör ju rimligtvis sett vem som startade tråden, eftersom du svarade densamme. Eller är det så att du inte läser igenom trådarna innan du postar?

Tack för mig/ Ann i HongKong

Att folk köper glöggen mer än att göra den själv, beror delvis på att alla inte har haft detta receptet som jag delade med mig av.
Jag själv är inte förtjust i glögg kryddor och rödvin, eller glögg extrakt som man kan köpa på apoteket och blanda med en flaska rödvin.

Ingen ska ens yttra sig i hur dåligt "min" hemgjorda glögg smakar innan man ens har testat det.

Det är min åsikt.
Tack och hej leverpastej.

När jag bodde i Skåne så blev jag bjuden på hemlagad, en liten flaska svagdricka en 75'a renat och ett russin, gott nä men en rolig fest var det :D

Denna slank ner som en ljuv kvinnas fagra skönhet... +++++

smaland01_118005220.webp

"legolas " sa:
Häärligt att se "riktig" bra smakande glögg... Till syvende och sist trots tjöt, så är det förödande få i denna värld som dricker hembränd glögg. Alltid kul att få rätt mot "trotstjötare"
;D ;D ;D
Lelle putte du talar mot bättre vetande :D

"legolas " sa:
och du tar det säkra för det säkra i alla lägen och har aldrig i hela ditt liv "pissat i motvind" va? ;)
Då kan väl du sticka ut näsan och berätta vad som är fel då... Eller är det för vågat?
Morrn på dej din gamle sumprunkare :D Ville bar att du skulle vakna till liv där nere i tristessen.
Men faktum är att det är rätt många som håller på med att göra sin egen glögg med
blandad framgång.
Frugan har inhandlat Blossa med cognac, så här blir det inget glötande. Ska man gör det hemma
så är det lika bra att ta fram apparaten så att det blir riktigt brännvin :D

Igår fick jag ett mysko meddelande att jag hade ett paket att hämta , skickat med DHL till jobbet.
Döm av min förvåning så var det en flaska glögg från kycklingen!
Och för att inte infektera denna tråden ytterligare så kan jag med gott samvete säga, att det var ta mig fan den bästa glöggen jag någonsin druckit!
Smaken och styrkan var helt fantastisk, och det säger jag inte för att det var just kycklingen som gjort det, jag säger det för att det är riktigt sant.

Det enda minuset jag kan utdela är färgen på drycken.. Den är lite grå-dassig .. Men smaken var outstanding!!!!

Kycklingen,
Stort tack för julklappen :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: För guds skull ta patent på receptet!!!

Legolas,

1. Det är inget elände
2. Hon kommer inte att bli miljonär
3. Jag är säker på att kycklingen kan skicka en flaska till dig. (Jag står gärna för frakten:)

Tillbaka
Topp