Kampen mot tobak hårdnar i Asien?

Jag har ju ingen aning om vad det kostade för säg 1 år sen..??
Har det gått upp i pris lika mycket som cigg..??
Dom har inte höjt priset. Jag har köpt på samma ställe förra året. För en vecka sedan köpte jag för samma pris. Jag lägger i bananblad då tobaken börjat bli torr den håller fuktigheten.

Tur man aldrig börjat med det.

Röker inte massa kvinnor i alla åldrar i Sverige ?
Jag har fått för mig att Sveriges ungdomar över lag röker mer nu än innan.
Där jag jobbar hyr vi in personal från olika bemanningsföretag i perioder, och där jobbar mycket ungdomar 20-25 åringar, det är säkert 98 % av dom som röker. (Både killar o tjejer).

Senast redigerad av en moderator:
Jag har fått för mig att Sveriges ungdomar över lag röker mer nu än innan.
Där jag jobbar hyr vi in personal från olika bemanningsföretag i perioder, och där jobbar mycket ungdomar 20-25 åringar, det är säkert 98 % av dom som röker. (Både killar o tjejer).
Tyvärr har du säkert rätt. Jag ser många ungdomar dagligen under skoltid som hänger utanför vid gatan och bolmar som skorstenar.

En sak är säker, om någon av våra ungar kommer hem och luktar rök har dom fått ett stort problem med framför allt frugan men även med mig. Frugan har en känslig näsa så om det händer kommer dom garanterat att bli avslöjade.

Jasså jag är äldre invandrare ,outbildad men röker inte sparar slantarna till nyttigheter ,kan vara alkohol bensin till bilarna .

Ser ut som det även dragits igång en kampanj mot tobak med kampanjfilmer.
Idag när vi var på bion så visades det en i reklamen, om några män som stod och rökte på en arbetsplats, gick vidare till att den ene fick strupcancer vidare till att familj stod och grät vid hans sjukhussäng vidare till att försörjaren dog och vidare till att inkasso kom och tömde hemmet på barnens leksaker och familjen stod och grät.

Svägerskan gjorde VISA run till Kambodja idag köpte med sig en limpa med 12 paket från Kambodja till svågern 100 baht, lite billigare än Thailand ;)

Rökningen i Sverige minskar stadigt i alla grupper. Från 15% till 10% senaste 10 åren.

De som röker mest är de äldre och de outbildade.

https://www.folkhalsomyndigheten.se...utveckling/levnadsvanor/tobaksrokning-daglig/

Det där tror jag tyvärr inte mycket på, att bara 8-10% av de boende i Sverige skulle röka.
Inte ens bland de infödda Svenskar,

T.ex. av mina 4 grannar i Sverige är det 3 som röker alltså 75%
En utbildning jag gick på i Sverige, var det 25 personer totalt och 5 av dessa rökte på rasterna 20%, sen hur många som röker på fritiden t.ex. på fest är nog betydligt fler än 8-10%

I Thailand såg jag i någon undersökning för något år sedan, att männen var 50% rökare och kvinnorna 4%, även det låter lite.

Hade precis 4 st. Elektriker killar här, de drog nya ledningar till huset i Thailand jag hyr, 3 st. rökte under de 2 timmar de jobbade. 75% rökare.

Det där tror jag tyvärr inte mycket på, att bara 8-10% av de boende i Sverige skulle röka.
Inte ens bland de infödda Svenskar,

T.ex. av mina 4 grannar i Sverige är det 3 som röker alltså 75%
En utbildning jag gick på i Sverige, var det 25 personer totalt och 5 av dessa rökte på rasterna 20%, sen hur många som röker på fritiden t.ex. på fest är nog betydligt fler än 8-10%

I Thailand såg jag i någon undersökning för något år sedan, att männen var 50% rökare och kvinnorna 4%, även det låter lite.

Hade precis 4 st. Elektriker killar här, de drog nya ledningar till huset i Thailand jag hyr, 3 st. rökte under de 2 timmar de jobbade. 75% rökare.
Skiljer nog mycket, vi hade 3 rökare på 114 anställda, men mer än 40 snusare. Endast en i området där jag bor i Sverige röker.

Tillbaka
Topp