Kampen mot tobak hårdnar i Asien?

Det säger en del om området där du bor med tanke på statistiken :police:
Ja det gör det, för att få 10% i snitt krävs ju att det finns områden med låga siffror som matchar storrökarnas....

Kan väl också säga att rökarna på min arbetsplats fick löneavdrag om dom gick ut och blossade på arbetstid.

Det där tror jag tyvärr inte mycket på, att bara 8-10% av de boende i Sverige skulle röka.
Inte ens bland de infödda Svenskar,

T.ex. av mina 4 grannar i Sverige är det 3 som röker alltså 75%
En utbildning jag gick på i Sverige, var det 25 personer totalt och 5 av dessa rökte på rasterna 20%, sen hur många som röker på fritiden t.ex. på fest är nog betydligt fler än 8-10%

I Thailand såg jag i någon undersökning för något år sedan, att männen var 50% rökare och kvinnorna 4%, även det låter lite.

Hade precis 4 st. Elektriker killar här, de drog nya ledningar till huset i Thailand jag hyr, 3 st. rökte under de 2 timmar de jobbade. 75% rökare.

Nu var ju statistiken jag visade på högstadie och gymnasieelever, det är ju mest intressant.
När det gäller vuxna har du säkert rätt men ditt urval känns lite tunt för att dra några slutsatser

Och det lär väl ändå bara vara en bråkdel vad fettet runt midjan kostar vården..??
95 % av alla män som drabbas av lungcancer är rökare , 85 % av alla kvinnor är rökare , nåt att bita i,, prostatacancer samt även andra former av cancer har även de en stark koppling till rökning , även om man naturligtvis kan drabbas även som icke rökare ... men det är ju alltid bra att ljuga för sig själv

På mitt jobb där det säkert sitter drygt 1000 personer i samma byggnad som mig röker endast ett fåtal. Väldigt få med bättre jobb som röker, några fler feströker. De flesta har tack och lov tagit till sig att rökning är farligt!

Tillbaka
Topp