Karl Johan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

elmer

Medlem
Dagens skörd från svampskogen.

IMG_4029.JPG

Har en fråga ang. svampar. Jag kan nästan inget om svampar. Kan plocka kantareller och trattisar samt karl johan. Nu växer det vita svampar här hemma på tomten. De kommer varje år ungefär denna tidpunkt. Undrar om det är någon som känner igen dessa vita som är stora, 10-15 cm i diameter. Bifogar bilder.

IMG_4030.JPG

IMG_4031.JPG

IMG_4032.JPG

Jag kan ungefär lika mycket om svamp, som jag kan rumänsk folkmusik.... Men det var forbannat fina bilder du delger oss :)

Hoppas någon känner igen dessa.

"elmer " sa:
Har en fråga ang. svampar. Jag kan nästan inget om svampar. Kan plocka kantareller och trattisar samt karl johan. Nu växer det vita svampar här hemma på tomten. De kommer varje år ungefär denna tidpunkt. Undrar om det är någon som känner igen dessa vita som är stora, 10-15 cm i diameter. Bifogar bilder.

Jag är inte duktig, men dom påminner om vit vaxskivling eller ögon vaxskivling, dom ska växa på ängar.
Jag har en svampbok det är den jag har tittat i. Själv plockar jag bara kantareller, vill jag ha något annat köper jag.

"Gazton " sa:
Jag kan ungefär lika mycket om svamp, som jag kan rumänsk folkmusik.... Men det var forbannat fina bilder du delger oss :)

Hoppas någon känner igen dessa.

hahaha..., roligaste kommentaren pa lange, skrattade gott. Ja rumansk folkmusik ar formodligen bra mycket ofarligare en den dar svampen ;D ;D

Mvh Peter :wai:

I alla fall en svamp tråd :D I dag den 1 Dec var hustrun ute på tomten och hittade Gula Kantareller, hurra för den globala uppvärmningen :laugh:

Tja, om det är bra eller dåligt kan ju diskuteras. Normalt kallar man ju kantareller för höstprimörer, nu har dom blivit vinterprimörer i stället. Vart skall detta sluta? ???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp