kolla här alla klimatskeptiker

Här säger dom att NOAA visar på en årlig ÖKNING med 0.14 grader Farenheit / 0.08 grader celsius??

Though warming has not been uniform across the planet, the upward trend in the globally averaged temperature shows that more areas are warming than cooling. According to NOAA's 2021 Annual Climate Report the combined land and ocean temperature has increased at an average rate of 0.14 degrees Fahrenheit ( 0.08 degrees Celsius) per decade since 1880; however, the average rate of increase since 1981 (0.18°C / 0.32°F) has been more than twice that rate.

Visst har det varit en positiv trend tidigare (per decade since 1880) , MEN nu handlar det om vad man uppmätt sedan 2016 och fram till 2022.

Här säger dom att NOAA visar på en årlig ÖKNING med 0.14 grader Farenheit / 0.08 grader celsius??

Though warming has not been uniform across the planet, the upward trend in the globally averaged temperature shows that more areas are warming than cooling. According to NOAA's 2021 Annual Climate Report the combined land and ocean temperature has increased at an average rate of 0.14 degrees Fahrenheit ( 0.08 degrees Celsius) per decade since 1880; however, the average rate of increase since 1981 (0.18°C / 0.32°F) has been more than twice that rate.

Ja, där redovisas ju lite olika bud: ökning med 0,08, 0,18 eller minskning med 0,14 grader per dekad. Alltså per 10år, inte årlig som du skrev av misstag. Oavsett hur det verkligen ligger till, beroende på vilken tidsperiod man väljer, så har vi ju ingen vare sig temperatur- eller klimatkris, som klimatfanatikerna tjatar om oavbrutet.

När skall mänskligheten äntligen inse att vi har klimatförändringar som pågått i miljoner år och kommer att fortsätta så i kommande miljoner år, helt oavsett vilka tafatta och löjliga försök vi gör att påverka?
Riktiga forskare och vetenskapsmän har vetat i hundratals år att det solen som styr vårt klimat, nu har galna klimattalibaner lyckats fördunkla denna vetenskap. Vakna!!!!

Hur många vet vad Agenda 2030 är?
Just det, ändå röstade Riksdagen år 2020 för att Agenda 2030 skulle genomföras.
22 st (S+KD+MP) röstade Ja,
11 st (M) röstade Nej,
22 st avstod (SD+C+V+L). Veklingar!
294 st riksdagsledamöter var frånvarande.
Gissa om det är FN som tagit fram de globala målen?
I Davos träffas just nu World Economic Forum. WEF talar öppet om en världsregering (New World Order), en världsbank, The Great Reset, Build Back Better, Agenda 2030. Ungdomar runt om i världen som lobbar för WEF kallas ”Global Shapers”. Greta Thunberg är en av dem. Media borde kritiska granska istället för att jama med!
Svårt att utmana sådana krafter! Kanske kan Solen ändra allt?

Hur många vet vad Agenda 2030 är?
Just det, ändå röstade Riksdagen år 2020 för att Agenda 2030 skulle genomföras.
22 st (S+KD+MP) röstade Ja,
11 st (M) röstade Nej,
22 st avstod (SD+C+V+L). Veklingar!
294 st riksdagsledamöter var frånvarande.
Gissa om det är FN som tagit fram de globala målen?
I Davos träffas just nu World Economic Forum. WEF talar öppet om en världsregering (New World Order), en världsbank, The Great Reset, Build Back Better, Agenda 2030. Ungdomar runt om i världen som lobbar för WEF kallas ”Global Shapers”. Greta Thunberg är en av dem. Media borde kritiska granska istället för att jama med!
Svårt att utmana sådana krafter! Kanske kan Solen ändra allt?
Du! Vad är det för något?

Vi mötet 2022 i Davos diskuterade programvaran för att kunna övervaka dig och mig via 5G. När Du bokar resan till Thailand får Du punkter i ditt CO2-konto. Kontot belastas även om du köper en dammsugare eftersom det släpps ut CO2 vid tillverkningen. Tanken är att man inte skall äga så många prylar, privat ägda bilar skall på sikt försvinna. Eftersom jag inte är någon kommunist, mår jag illa av tanken. Det finns en video på svenska:

Vi mötet 2022 i Davos diskuterade programvaran för att kunna övervaka dig och mig via 5G. När Du bokar resan till Thailand får Du punkter i ditt CO2-konto. Kontot belastas även om du köper en dammsugare eftersom det släpps ut CO2 vid tillverkningen. Tanken är att man inte skall äga så många prylar, privat ägda bilar skall på sikt försvinna. Eftersom jag inte är någon kommunist, mår jag illa av tanken. Det finns en video på svenska:

Och vad har dessa herrar att tjäna på detta, man blir djäkligt sur och faktiskt heligt förbannad . Och visst är det fel att kalla klimataktivister samt vänsterfolket som jag nyss gjorde vid sitt rätta namn, det har Berra all rätt i. Men skall sanningen fram så har det gått åt helsike fel, och jag är tveksam till att folk kommer att ställa in sig i ledet

Titta på TV, lyssna på radio, läs en dagstidning! Har någon av dessa medier uttryckt någon kritik mot WEF? Nej, dessa medier tystar det fria ordet. SWEBBTV, som gjorde videon om WEF, kastades ut från YouTube men kom tillbaka. Den förra regeringen uppförde serverhallar åt Facebook och Google. De bestämde också att elpriset för de strömslukande hallarna bara skulle vara 0,6 öre/kWh. Kan man påverka Google om man ger Google saftiga rabatter?

Senast ändrad:
Innehåll Inledning...................................................................................... 3
Mål 1. Det ska inte finnas någon fattigdom........................................4
Mål 2. Det ska inte finnas någon hunger ...........................................4
Mål 3. Alla människor ska kunna må bra ...........................................5
Mål 4. Bra utbildning för alla ...............................................................5
Mål 5. Jämställdhet för alla.................................................................6
Mål 6. Rent vatten och sanitet för alla.................................................6
Mål 7. Hållbar energi för alla...............................................................7
Mål 8. Rättvisa villkor för arbete och hållbar ekonomi........................7
Mål 9. Hållbar industri, innovation och infrastruktur ...........................8
Mål 10. Minska ojämlikheten ..............................................................8
Mål 11. Hållbara städer och samhällen..............................................9
Mål 12. Hållbar konsumtion och produktion.....................................10
Mål 13. Stoppa förändringarna av klimatet ......................................10
Mål 14. Hav och havets resurser......................................................11
Mål 15. Ekosystem och biologisk mångfald .....................................11
Mål 16. Fredliga och inkluderande samhällen..................................12
Mål 17. Genomföra planen och globalt samarbete ..........................12

Alltså en enorm överföring av makt till någon odemokratiskt vald elit, samt utplundring av våra besparingar då dessa skall användas för att bygga upp "u-ländernas" köpkraft. Något som naturligtvis applåderas av storfinansen.

Eller kort och koncist. som Walter skrev: "Lite åka o allt dyrare"

Ja du. Jag kan ju bara skratta. När man sätter samman lösryckta antaganden till en helhet och presentera det som en sanning, blir det rätt lätt tokigt. Så också i detta fallet.

Jag är ledsen... Jag kan inte ta detta på allvar. Det liknar mer en damtidning/skvallertidning a la konspirationsteori än en seriös inlaga i någon typ av debatt. De som har satt samman detta riskerar inget straff även hur fel de än har.

Uppgången efter 1995 är så mycket större än under förindustriell tid före mitten av 1990-talet att möjligheten enligt Hörhold är ”nästan noll” för att det handlar om annat än klimatförändringar orsakade av människan.

Uppgången efter 1995 är så mycket större än under förindustriell tid före mitten av 1990-talet att möjligheten enligt Hörhold är ”nästan noll” för att det handlar om annat än klimatförändringar orsakade av människan.

Man ser ju tydligt hur all is håller på att smälta bort. Media kan fara åt helvete!

kyla.png

Tillbaka
Topp