Kolla en thaitrummis!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Som tillika är min make på www.gingdrummer.com ;) ;D klicka på "se video"

Före er som kan thaipop- och rock; Ging har tidigare spelat i The Olarn Projekt, Lam Morrison Band, Pong och Rockestra.
 
"BM/Malee " sa:
Före er som kan thaipop- och rock; Ging har tidigare spelat i The Olarn Projekt, Lam Morrison Band, Pong och Rockestra.

Hej Malee!

All respekt från i synnerhet min fru!
Jag hade inte hört talas om banden du räknade upp, men väl min fru.
Det är hennes typ av musik.
Jag har tydligen hört alla de banden utan att veta vad det var jag lyssnade på.
Fick en lång utläggning om hur bra gitarrist Lam Morrison är o.s.v.! :)
Men tydligen är det ingen musik för tonåringar i Thailand?
Enligt min fru så är det viktigare att vara ung och snygg än duktig musiker om man vill sälja plattor i Thailand.

:wai: till Ging från i synnerhet min fru!

/MacArthur
 
"MacArthur " sa:
"BM/Malee " sa:
Före er som kan thaipop- och rock; Ging har tidigare spelat i The Olarn Projekt, Lam Morrison Band, Pong och Rockestra.

Hej Malee!

All respekt från i synnerhet min fru!
Jag hade inte hört talas om banden du räknade upp, men väl min fru.
Det är hennes typ av musik.
Jag har tydligen hört alla de banden utan att veta vad det var jag lyssnade på.
Fick en lång utläggning om hur bra gitarrist Lam Morrison är o.s.v.! :)
Men tydligen är det ingen musik för tonåringar i Thailand?
Enligt min fru så är det viktigare att vara ung och snygg än duktig musiker om man vill sälja plattor i Thailand.

:wai: till Ging från i synnerhet min fru!

/MacArthur

Ging :wai: tillbaka. Ung och snygg-konceptet gäller i hela världen, inte bara Thailand. Dessa band är precis som din fru säger inget för tonåringar, musikerna själva är minsann inga tonåringar ;D Fast Pong och hans Hin Lek Fai går hem hos blandade grupper, även yngre.

Lam är fortafarande "going strong", men det är nog inte många åt kvar att kolla in honom, han är 65 nu. Han spelar på The Blues factory i Pattaya sedan ett antal år.

Lam är en legend i musikerkretsar i Thailand, han var den förste rockgitarristen och spelade för amerikanska soldater som var stationerade nära Pattaya under Vietnamkriget. De flesta rockgitarrister i landet har från början härmat Lam. De flesta rocktrummisar har härmat Ging, han var den första rocktrummisen i landet. Ging har dessutom utbildat en hel massa av rocktrummisarna - han var trumlärare i Bangkok parallellt med rocklivet under åtta år. (han var den enda på skolan som tilläts ha långt hår ::) )

Då kan du MacArthur, med hjälp av din fru skriva thailändsk rockhistoria kanske?
 
"BM/Malee " sa:
Ging :wai: tillbaka. Ung och snygg-konceptet gäller i hela världen, inte bara Thailand. Dessa band är precis som din fru säger inget för tonåringar, musikerna själva är minsann inga tonåringar ;D Fast Pong och hans Hin Lek Fai går hem hos blandade grupper, även yngre.

Jo, tyvärr är det väl så att ung-och-snygg-konceptet gäller i hela världen.
Men jag vill nog ändå hävda att det är mer talande i vissa delar av världen, t.ex. i Thailand. Jag vågar sticka ut hakan och påstå att thailändare generellt är mer ytliga när det gäller ålder och utseend på artister och skådespelare än vad vi västerlänningar är.
En västerländsk musiker kan vara både gammal och ful men ändå nå en stor publik p.g.a. sina musikaliska kvalitéer. Det är inte lika vanligt i Thailand. Det samma gäller skådespelare. Å andra sidan kan ju en ung-och-snygg-artist i västvärlden slå stort och sälja miljoner plattor utan musikaliska kvalitéer, men de brukar i allmänhet vara dagsländor och försvinna snabbt.

Då kan du MacArthur, med hjälp av din fru skriva thailändsk rockhistoria kanske?

Men snälla Malee, vem vore mer lämpad att skriva en krönika över den thailändska rockhistorian? Jag menar, du bor ju ihop med några procent av den! :D
Det borde vara en baggis för dig att skriva en "vem är vem och vem gjorde vad" i thailändsk rockhistoria!

Jag ser fram emot att läsa den!
Vad väntar du på? ;D

/MacArthur
 
Du har nog rätt, fasaden är extremt viktig här! Du undrar vad jag väntar på ::) maken kanske? ;) Jag är på Phuket och han trummar hela tiden i Khao Lak! Vi får se, jag kanske snickrar ihop nåt när han är hemma igen.
 
"BM/Malee " sa:
Du har nog rätt, fasaden är extremt viktig här! Du undrar vad jag väntar på ::) maken kanske? ;) Jag är på Phuket och han trummar hela tiden i Khao Lak! Vi får se, jag kanske snickrar ihop nåt när han är hemma igen.

Hej Malee!

Ärligt talat, du har skrivit en resehandbok om Thailand och du är gift med den kunskap som behövs för att skriva en thailändsk rockhistoria.
Du har alltså allt som behövs, språkfärdigheter och kunskap i överflöd, för att utföra denna kulturgärning.
Snälla Malee, skriv ihop något och bifoga lite bilder så publicerar vi det i CM:s hittills alldeles för tunna artikel-avdelning.
Om du behöver lite hjälp med att sätta bild och text i web-format, så kan du skriva i valfri ordbehandlare eller publishing/layout-program så kan jag hjälpa dig att omvandla text och bilder till ett format som går att posta i CM:s artikeldel. Fast du har ju din egen hemsida så du kanske redan är en fena på detta.

Jag ser verkligen fram emot att läsa denna artikel! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lycka till med arbetet! ;D

/MacArthur
 
Det kanske kommer, men något jag inte har i överflöd är tid :p Nu handlar det om historia så det gör ju inget om det tar en stund. Historien ändras sig inte ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp