Kollektivt resande är att utsätta sig...

• Trådstartare Trådstartare pirajan
  • Start datum Start datum

P

pirajan

Gäst
Hej, jag har rest med olika bussar av olika storlek t/r , r/s från och till Ubon Ratchathani . Några ggr har jag varit övertygad om att detta kommer bli min död! Buss Chaffören lever sitt eget liv och kör som han vill. Helt omedveten om att det sitter 40-50 passagerare i bussen, och inte vågar du säga till honom att "ta det lugnt" för då kränker du honom och riskerar att få en kniv i dig vid nästa stopp, om du lever så länge!
Vad har ni för erfarenhet av detta??

Hej, jag har rest med olika bussar av olika storlek t/r , r/s från och till Ubon Ratchathani . Några ggr har jag varit övertygad om att detta kommer bli min död! Buss Chaffören lever sitt eget liv och kör som han vill. Helt omedveten om att det sitter 40-50 passagerare i bussen, och inte vågar du säga till honom att "ta det lugnt" för då kränker du honom och riskerar att få en kniv i dig vid nästa stopp, om du lever så länge!
Vad har ni för erfarenhet av detta??
Vi åker alltid bus t/r bbk - roi et, men som du säger så går det undan, dom kör som om dom snott bussen

Reser med บ.ข.ส 999 VIP klass när jag ska till Ubon. Ibland Nakhon Chai Air. Har ingenting att klaga på. Expresstågen norr ut är de jag tycker är värst. Wigglar helt sjukt mkt iband. Hjälper inte att de enbart lagar ett ställe åt gången efter en olycka..

Ska vi till Sisaket/Phrai Bueng reser vi med Chert Chai Tour. Inget ont att säga om dem heller. Mer irriterande med alla jäkla stop av polis och militär längst vägen. Men så är det att resa längst gränsen. Inte lika extremt som vid burmas norra gräns iaf.

Men beställer vi i tid blir det oftast Nok air till ubon och Lion till Chiang Mai. Vi är sällan ute i god tid dock o reser mest spontant.

Föredrar att köra själv så den enda gången jag åker taxi eller buss är när vi ska till Suvvan, har kommit på att bussen är bäst där men sist fick jag hålla koll på chauffören för han satt å blinka å såg jäkligt trött ut. Men jag bokar alltid plats längst fram om det går så jag kan hålla koll på honom och skulle inte tveka att säga till om han kör för hetsigt men det har inte hänt hittills. Minivan däremot sätter jag mig aldrig i igen, dom värsta dårarna man möter i trafiken är just minivans.

Aldrig orolig med att åka varken buss, taxi/minivan, tuk tuk...skulle möjligtvis vara mopedtaxi isf. där man är mer utsatt men inget har hänt och tycker de flesta jag/vi åkt med kört helt ok.

Åkte buss Bkk/Buriram tur & retur och va väldigt behagligt måste jag säga.
Upplevde det aldrig som att dom körde oroligt eller liknande.

Buss och Taxi blev de en hel del i Bkk också men man står väl mestadels still pga all trafik.
Ska inte dra alla över samma kant men tycker ofta att buss chaufförerna här i Sthlm kör sämre. :)

Kör oftast själv, när vi tar taxi kollar min fru chaufförens ögon, ser han trött eller påverkad ut tar vi annan. Buss vågar jag inte, ser ju hur de kör.

Vi åker för det mesta med egen bil. Minivan åker vi aldrig mer! Jag var säker på att det var min sista tid i livet senast vi åkte.

Aldrig orolig med att åka varken buss, taxi/minivan, tuk tuk...skulle möjligtvis vara mopedtaxi isf. där man är mer utsatt men inget har hänt och tycker de flesta jag/vi åkt med kört helt ok.

Jag har sjuk dubbelstandard när der gäller win-moto. Brukar säga till tjejen att aldrig använda de då man är mer utsatt i trafiken som du säger. Men uppenbarligen gäller inte mitt vett mig själv då jag gång på gång använder dem. Speciellt typ från Nana till Surawong, KSR - thewet, thewet -ratchathewi bts-stationen.
Att inte använda dem låter smartast. Men när man ser trafikkaoset ibland och vet att man kommer fastna en timme eller mer så är det svårt att vara smart. Iaf för otåliga ungar som mig. ;)

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp