Könssjukdomar

K

kalas

Gäst
Vad heter klamydia på thailändska? Jag har sökt som en tok efter det både på svenska och engelska...

Det här är vad jag hittade. Jag är inte 100% säker på att det är rätt.
Hoppas någon Kunnig kan svara.

คำ
chlamydia
Translation คำแปล

[ Noun ]
โรคเยื่อตาขาวอักเสบ
rôhk-yêua-dtaa-kăao-àk-sàyp

โรคเยื่อตาขาวอักเสบ= Blyga massa inflammatorisk sjukdom.
Enligt Google översätt... *S* Tack!

Skydd var det ja... Klamydia är ju en "tyst" sjukdom man både kan ha och inte ha utan att märka det. Ungefär 50% av alla smittade märker inget. Jag har kollat mig utan resultat flertalet ggr tidigare och trott att jag är ren. Men utan att nu vara medicinskt skolad så har jag uppfattat det som att har man inga symptom så räcker inte ett hemtest till för att man ska kunna avgöra om man är smittad eller ej. Och som vuxna människor får vi väl ta följderna av våra handlingar. Har man svettig härlig sex utan kondom så får man skylla sig själv och ta konsekvenserna.
För övrigt är symptomen förvillande lika urinvägsinfektion vilket jag har lätt för att få, även som man, därför känns det som om jag kissar på en sticka var och varannan månad! :D

Nu återstår bara svårigheten att övervinna språkbarriären och få henne att uppsöka thailändsk sjukvård och kolla upp sig. Eller ska jag vänta tills hon kommer tillbaka hit och ta henne till svensk sjukvård och veta bestämt att hon får korrekt bot... Alla dessa frågor...

"Gazton " sa:
Det här är vad jag hittade. Jag är inte 100% säker på att det är rätt.
Hoppas någon Kunnig kan svara.

คำ
chlamydia
Translation คำแปล

[ Noun ]
โรคเยื่อตาขาวอักเสบ
rôhk-yêua-dtaa-kăao-àk-sàyp

โรคหนองในเทียม (Chlamydia infection)..Rok-nong-nai-thiam../Sexuellt infektion

Kalas, det du beskriver kallas ofta för prostatit , bakterier finns överallt i urinvägarn ,speciellt på oss män så kan eller är oftsat prostatan inblandad ,där finns ett virrvarr av gångar för bakterier att stanna utan att du med fel antibiotika kan penetrera och få en tillfredställande behandling . Kontrollera din partner , sätt Er båda på tiodagarskur med
Ciprofloxacin så skall du se på fan.... Du bör till och med köra minst 2veckor just pga svårigheten för läkemedlet att penetrera prostatan. Även Ofloxacin som även det är en kinolon är verksam mot aeroba bakterier om det är det som är problemet ....
Låg dos med ofloxacin ( Tarivid) 200 mg x2/ dag . Undvik solning vid intag av kinoloner ..

Kör detta så är ni sen båda friska så länge ingen strular utom förhållandet ... >:(

Bor du i Thai så är ju kylan inga problem ,annars en vanlig orsak i Swedala

Lycka till

Nä,, det var det inte , men den mognar rätt snabbt ,och ofta utan att du vet om den ..

Har ingen egen erfarenhet men det går att Googla fram info för den som önskar ...

Tillbaka
Topp